Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

Thanks Djzusie

Comment

De foto`s:

Afbeelding 078..jpgAfbeelding 081..jpgAfbeelding 080..jpgAfbeelding 079..jpg

Comment

Het zijn gelijk boompjes xD
        Ik vind ze schattig xd

Comment

dat wordt een leuk compact plantje, is de andere al met haar koppie boven de grond?

en ik heb nog een hoop zaadjes maar wat voor soort zoek je dan? ik denk dat je graag een Fem zaadje wilt maar daar heb ik er niet zo veel van, moet ik eerst even kijken. heel misschien een NYCD of een ICE maar dat zijn niet de mooiste donkere zaden.

ik hoor wel wat je zoekt.

grtz,
          Djzusie

Comment

Update 11-04-10

Het plantje is boven gekomen. Wel heeft hij hangende lob bladeren.

Het andere plantje is een plant geworden. Hij is veel in de hoogte gegroeid. Ik ben nog steeds niet met voeding begonnen, volgens mij is dat nog niet nodig. Want, de bladeren zijn nog gewoon groen.

Afbeelding 083..jpgAfbeelding 086..jpgAfbeelding 082..jpgAfbeelding 085..jpgAfbeelding 084..jpg

PS: Volgende week maandag tot vrijdag ga ik op vakantie. Ik hoop dat een maat van mij het plantje goed verzorgd. En anders laat ik hem wel dingen aan jullie vragen. Want, hij weet totaal niks van planten en al helemaal niet van wiet planten.

gr. jerry
            Last edited by dejerry; 12 April 2010, 08:08.

Comment

Attached Files
              Last edited by dejerry; 16 April 2010, 19:19.

Comment

Hoort het dat je lobbladeren geel worden?

gr. jerry

Comment

Ja energie uit de lobbladen is op. Plantje gebruikt deze om de eerste wortel aan te maken en de eerste fotosynthese te laaten plaatsvinden. Vervolgens hebben ze hun functie vervult en tretkt de plant alle voedingstoffen er nog uit ze vergelen en verschrompelen. Dit is de normale gang van zaken, No wurry.

Grtz

Comment

Update 16-04-10

De grote plant is flink gegroeid ook is het kleine plantje lekker aan het groeien. Ik heb van een grote plant een stekje genomen. Ik heb gewoon het stekje eraf geknipt en in een potje met stekgrond gezet verder geen gel of poeder gebruikt ben benieuwd of het lukt. IK heb er een plastic zakje van de lv overheen gedaan. Ik ben benieuwd of het lukt wel hangen de bladeren van het stekje een beetje.

Afbeelding 089..jpgAfbeelding 088..jpgAfbeelding 087..jpgAfbeelding 091..jpgAfbeelding 090..jpg

PS: ik ga maandag een week op vakantie. Ik hoop dat een mattie van mij hem goed verzorgd.

gr. jerry
                    Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2010, 03:47.

Comment

Comment

mooi plantje's succes met je kweek

Comment

Update 24-04-10

Het gaat helaas niet zo goed met mijn plantje een aantal bladeren zijn geel geworden en er zijn er een aantal tegen de lamp gekomen.

Maar nu is de vraag wat is het probleem:

- Is het water misschien een verkeerde ph waarde
                          Lijkt mij onwaarschijnlijk want, er ligt groene thee in de maatbeker.

- Te lage LV
                          Dit zou mogelijk kunnen zijn de LV stond toen ik thuiskwam namelijk op LOW

- Stikstof te kort
                          Is mogelijk want, ik gaf nog geen voeding. De topjes zijn zich al aan het vormen. Zou ik dan groei of bloei voeding moeten geven. Want, ik heb b`cuzz aardevoeding A+B en ik heb dat bloombastic?? En kan ik die twee ook met elkaar combineren want, volgens mij is die b`cuzz aardevoeding A+B basisvoeding (Maar dat weet ik niet zeker).

Hier de foto`s:
                          Afbeelding 099..jpgAfbeelding 092..jpgAfbeelding 094..jpgAfbeelding 095..jpgAfbeelding 096..jpgAfbeelding 097..jpgAfbeelding 093..jpgAfbeelding 098..jpgAfbeelding 101..jpgAfbeelding 100..jpgMag je dat b`cuzz aardevoeding A+B met bloombastic mengen of niet??

gr. jerry
                          Last edited by Jointjedraaien; 14 August 2010, 18:18.

Comment

Hoy jerry,

voor de toekomst:
                            - A+B is je basisvoeding. Onontbeerlijk dus als je degelijke plantjes wil oogsten. Voor ons zijn dit patatjes, groenten en vlees.
                            - Bloombastic echter is een bloeibooster/versterker. Je kunt dit vergelijken met de vitaminen bruistabletten die sommig mensen in de winter nemen. Heb je dit nodig? Neen, niet echt maar het zou wel eens voordelig kunnen zijn (hogere weerstand dus minder ziek). Het is dus een extra en mag in geen enkel geval als basis dienen (ter vervanging van je patatjes, groenten en vlees). Een booster wordt meegegeven om een volumineuzere en zwaardere bloem/bud te hebben op het eind van de rit omdat deze grotendeels uit kalium (K) bestaat, die bevorderlijk is voor de vruchtaanmaak/groei. Dit is zo voor alle planten.

Deze combineren is dus geen probleem (zolang je niet overdoseert) maar volg de eerste keer best de raad van de fabrikant zoals bvb aangegeven op een schema. Daarna kun je wat gaan proberen als de ervaring begint te komen.
                            Te vroeg starten met een booster is zeker niet verstandig omdat dan mogelijk andere elementen worden uitgesloten zoals bvb kalk waardoor je toppen niet dicht zullen willen groeien of zwaarder worden. Het is dus niet zonder problemen maar maak je geen zorgen als je het toepast zoals het hoort.

Grtz $iR
                            sigpic

Comment

Het kleine plantje waar ik van dacht dat de penwortel gebroken was. Betwijfel ik nu want, hij staat er nog steeds goed en mooi bij.

gr. jerry

Comment

Bezig...
                              X