Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fastbud ( autoflower) TL kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Fastbud(Lowrider) Micro/Venster kweekverslag

4 x 18 Watt is ook 72 wat dus daar zal niet veel verschil in zitten, ik weet alleen niet wat de VSA's gebruiken. verder zit het brandgevaar meestal niet in de warmte van de lamp, maar geknoei in de electra. Als je een beetje logisch nadenkt zorg je ervoor dat er niets tegen je lamp aankomt

gebruik je wel iets van een afzuiger(tje)? en een filter? dat zul je toch wel nodig hebben straks.

en ik ben zelf een voorstander van TL's, IPV spaarlampen. dit omdat ze een groter oppervlakte kunnen verlichten, maar met minder planten zouden spaarlampen wellicht ook wel kunnen, ik heb nog nooit spaarlampen gebruikt. En met TL-verlichting kun je kleuren makelijker wisselen om zo de groei te remmen of versnellen. En spaarlampen in de juiste kleuren vinden is wat lastiger heb ik begrepen.

grtz,

Comment

My opinion

Je kast is echt te laag voor een hps...( als je lxbxh 70x40x40 bedoelt)
      En met 70 cm nog steeds heel groot ruimtegebrek
      neem ongeveer 30cm voor de lamp en de afstand tussen de lamp en planten en dan nog zeker 15cm voor de pot.
      Kom je uit op 70-45=25cm.

En al bloeien autoflowers automatisch, dat betekent natuurlijk niet dat ze geen voeding etc. nodig hebben voor de bloei. Gewoon groeilicht als ze groeien en bloeilicht aanhouden als ze gaan bloeien.

Comment

@ Djusuzie
        ja maar zoals wietsmurf zegt, mn kast is niet zo groot, en kheb pc fans, ik ga binnekort ook mijn filter maken, maar heb ik nog wel even tijd voor he^^

@Wietsmurf
        Ja maar over het groei en bloeilicht, zou ik dat van een spaarlamp of van een tl halen? zou ik ook tl lampen verticaal kunnen laten hangen? 2 aan beide kanten, of 1 aan elke kant? of is het dan moelijk om deze dicht genoeg bij de plant te krijgen?

Comment

Je kan TL naast planten hangen, maar idd niet optimaal.

over welke lampen kan je veel discussies voeren
          even een paar voor en nadelen op een rijtje:

TL:
          +in alle kleuren makkelijk verkrijgbaar
          +kleine investering om van groei naar bloeilicht te gaan
          +goede verspreiding licht
          -armatuur is duur

SL:
          +Plug 'n Play, Starter zit al in het lampje
          +Makkelijk verkrijgbaar in Bloeikleur(bij supermarkt etc.)
          -Groeikleur moeilijk verkrijgbaar

het is makkelijk om een paar spaarlampen op te hangen. worden meestal gedurende de hele periode zelfde lamp gebruikt
          maar tl's is beter. als je een paar armaturen hebt liggen zou ik die zeker gebruiken. de buis zelf kost bijna niks.
          maar je moet er maar wat meer over lezen. ben ook niet helemaal fris meer

Greetz, Smurf

Comment

ty voor je reply^^, alles wat ik wou weten even op een rijtje gezet, wel handig,
            ja dan ga ik morgen maar is kijken naar iets voor tl lampen, zal wel handig zijn, groeit het wat sneller^^
            en dan later zet ik mn spaarlamp er gwn naast ofzo, of ik koop nog tl lampen in bloei kleur..
            maar egt ty^^
            hoop dat mijn eerste kweek dan toch nog iets wordt..

Comment

He wietsmurf
              mooie opsommimg, alleen voor de TL zit nog een extra'tje aan vast, de T5, deze zijn nog wat duurder, en deze hebben een Evsa nodig. en deze zijn ook weer wat kostbaarder. maar volgens de kenners heeft de T5 HO een veel beter rendement.

en wat betreft de T8 Armatuurtjes, die kosten ca €6,- (praxis) met een buisje kleur 33 erin. is redelijk voor de groei maar 840 of 865 zijn beter. en voor de bloei zou 827 inderdaad ook een goede kleur zijn.

Nairez,

woon je in de buurt van de felvopolder? ik heb nog een behoorlijk aantal T8 armatuurtjes liggen, en ook nog wat buisjes.
              als je intresse hebt hoor ik het wel.

grtz,
              en succces met de keuzes.

Comment

he Djsuzie, nee ik woon niet in daar in de buurt..
                ik heb gistere dus een armatuur gekocht met 2 tl lampen.. maar ik had nog een vraagje..
                mijn plan was om 4 tl lampen te kopen, maar ik vroeg me af of het nodig is om tijdens de groei ook bloei licht(warm wit) te hebben en omgekeerd, tijdens de bloei ook groeilicht(koel wit, daglicht)?
                want anders hang ik er gwn 2 van 18 wat op nu, en dan verwissel ik die bij de bloei naar 2 van andere kleurcode?
                of is het dus beter om ze gwn alle 4 op te hangen.. maar dit kost dan ook wel meer stroom.. als het niet uitmaakte kwa stroom wist ik natuurlijk al lang wat k ging doen^^
                Last edited by Nairez; 2 June 2010, 13:38.

Comment

Ik zou ze gewoon ophangen stroomkosten zijn ongeveer 15-20ct per kwh(1000watt*1uur)
                  dus als je het uit wilt rekenen vb'tje:
                  0.2(prijs stroom)*18(lichturen)*0.036(wattage)*1(dagen)=bijn a 13ct per dag
                  valt dus wel mee met die kosten, is de snellere groei en extra opbrengst wel waard hoor.

Comment

Ben het met Wietsmurf eens dat de kosten het niet mogen zijn, een beetje PC heeft een voeding van minimaal 450 Watt tegenwoordig dus als je die aan hebt staan maken die 36 wat extra niet uit. anders elke dag een uurtje minder de PC uit.

verder vind ik dat je geen bloei lampen moet gebruiken tijdens de groeiperiode, hiervan gaan de plantjes enorm strekken, je kunt dit wel doen als je een scrogg gaat doen, maar de internodes komen gewoon verder uit elkaar. En met TL wil je de lampen zo dicht mogelijk op de dames hebben.

ik ben nu aan het spelen met de buisjes en merk enorm verschil als ik 2 van de 8 buisjes al omzet van 865 naar 840. maar misschien hebben anderen daar een andere mening over.

Comment

oh oke, dan ga ik nog een armatuur halen vandaag met gwn groei lampen..
                      dan ga ik idd tege mn ouders zeggen dat ik het compenseer met een paar uur minder pc... dus dat het geen verschil gaat maken..
                      ja in het begin wou ik een scrogg doen maar sinds dat ik autoflower heb gaat dit moeilijk.. maarja mss volgende keer he..
                      alleen jammer is dat ik volgend jaar op kamers ga.. en daar is het een beetje te riskant om te doen.. wordt je er direct uitgezet en dan
                      ms ng problemen met school fzo..
                      ja ik ga ze sowieso zo dicht bij zetten hoor, maar ty voor de reply's he

Comment

geen kans op stamrot? of maakt dat niet uit tot de rand van de "lob bladeren"
                        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Update
                          Zo, nu heb ik 4x 18W tl lampen hangen^^ nu moeten ze wel wat beter groeien..
                          ik ben momenteel weekje alleen thuis enmn ouders hebbe fotocamera mee en mn gsm heeft niet zon goede camera dus ik heb er nog snel een paar genomen
                          eerst de tl lampenDSCN1475..jpg

deze is van gistere:

DSCN1471..jpgDSCN1472..jpgDSCN1470..jpg

en vanaf gisteren staan ze in hun nieuwe hokje^^
                          hoop dat het nu wat beter/sneller gaat

Comment

Onder die nieuwe lampen gaan ze groeien ^^

Comment

TL kan vlak boven je plantjes 3 cm. Na 10 cm is TLlicht al haar intensiteit reeds kwijt dus kort erop.

Grtz

Comment

Yo, ja kheb et ong 5cm vanaf staan, aleja ongeveer zoveel, steeds wa minder ver^^
                                maarja kan momenteel niet egt fotos neme, pas vanaf zaterdag-zondag.. dan weer een update

Comment

Bezig...
                                X