Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rommelkast Kweek (1ste keer)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rommelkast Kweek (1ste keer)

    Korting op 420shop
    Hey allemaal, ik ben net begonnen met een eerste poging om mijn eigen planten te kweken.. Na heel wat uren zoek en surf werk en het doorlezen van ongeveer alle kweekverslagen op dit forum , ga ik hier mijn eigen poging posten.

    Het is de bedoeling om het zo low budget mogelijk te houden..

    De opp. van het hok is zo'n 75*60*110cm. Er hangen momenteel 4 tl lampen van 18w in, met een 840 kleur en met het groeien van de plantjes, komen er nog eens 3-4 spaarlampen in van 23w met 827 als kleur.

    Verder is er gebruik gemaakt van een houten schap dat omgetoverd is met piepschuim (zo'n wit materiaal met bolletjes) tot een hokje^^. Afzuiging is er niet echt daar de hele voorkant open is en van boven een groot ventilatie gat waarlangs een stevige bries komt. Lucht genoeg lijkt me.

    Waarom die kast en geen tent? Omdat het wat uit de weg moet zitten voor de schoonouders^^

    Momenteel ben ik bezig met het ontkiemen van de royal queen autoflower, beetje stomme keuze achteraf gezien maar voor de eerste poging ga ik die toch proberen. White widow zaadjes zijn nog onder weg.

    Foto's komen wat later maar de eerste vragen zijn er al

    1) Eerste zaadje is net boven de grond komen kijken (die was het snelst). Ik heb om ze warm te houden er een 12w spaarlamp boven gezet. Vandaag kwam ik thuis en zag dat ie boven was.
    Moet de lamp nu direct op 18/4 gezet worden? Wat inhoud dat ie nu nog 18u licht krijgt en dan pas zijn 4u donker? Of omgekeerd?


    2) Heb pas te laat te weten gekomen dat die plantjes in voorbemeste potgrond zitten( mja standaard spul van de brico). Daar staat op dat de eerste weken meststof geven niet nodig is.
    Kan het dan kwaad als ik wat B'cuzz wortel simulatie meegeef bij het spuiten?

    3) Ik weet dat plantjes natspuiten niet mag inverband met verbranden, telt dit ook onder een spaarlamp/tl?

    4) Momenteel is het rond de 20 graden in de kast, om het warmer te maken zonder kacheltje, mag het om er gewoon een gloeilamp bij te plaatsen? (die meer warmte straalt)

    Voila laat de kritiek/advies maar komen..

    Grtz

    Hier de beloofde update het is nog in opbouw en er wordt nog dagelijks wel wat aan toegevoegd.
    DSC00946..jpg
    DSC00949..jpg
    DSC00947..jpg
    DSC00950..jpg
    DSC00951..jpg
    Last edited by InFecTed; 12 April 2010, 19:45. Reden: Update Pic's
    Don't panic! It's organic!

    #2
    Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

    hmmmm.

    1. Je bedoelt waarschijnlijk 18/6 anders zijn het maar korte dagen op jouw planeet. En ja dat mag , 24/24 mag ook , groeien ze ook onder , voor te bloeien word et 12/12.
    3. Idd , je mag je dames besproeien onder TL/SL's
    4. Ik zou de temp anders proberen naar omhoog te halen.

    En ja idd je zegt t zelf , afzuiging mankeert ook ng wel.

    MvG Izzzz

    Comment


      #3
      Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

      Momenteel ben ik bezig met het ontkiemen van de royal queen autoflower, beetje stomme keuze achteraf gezien maar voor de eerste poging ga ik die toch proberen. White widow zaadjes zijn nog onder weg.
      Waarom vind je royal een slechte keuze? best goed om mee te beginnen, hoef je ook niet op 12/12 te letten*
      Ik heb het precies andersom gedaan, ww in kast gaan groeien. Daarna Royal automatic gekocht en in pc kast gedaan.

      *autoflower schiet automatisch in de bloei, andere soorten merken aan het korter worden van de dag dat ze moeten gaan bloeien, ze gaan dan van de vegetatieve(groei) naar de bloeifase. Die autoflowers kan je gewoon de hele tijd onder 18/6 zetten. (ik zou ze niet onder 24/24 zetten, gun je plantjes een beetje rust. bovendien groeien ze voornamelijk 's nachts)
      NB:Wel moet je gewoon kleurcodes en event. voeding aanhouden in de bloei

      Greetz, Smurf
      Last edited by Wiet Smurf; 29 March 2010, 21:07. Reden: FOUTJE!

      Comment


        #4
        Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

        Hey bedankt voor de antwoorden Izthewiz13 & Wiet Smurf, mja was wel van plan om autoflowers te gebruiken maar heb veel mooiere autofwers gevonden dan die :p
        We zien wel ga eerst deze eens proberen in leven te houden. Iemand een idee of het slim is om die wortel stimulator te gebruiken vanaf het ontkiemen en dat in bemeste potgrond?
        Don't panic! It's organic!

        Comment


          #5
          Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

          Heb zelf nog Royal Automatic gehad en mmmmmmm vond dat een heel lekker wietje, waar je heeeeel stoned van wordt en dat zeeeeer lekker ruikt. OK, de opbrengst is niet fantastisch (zo'n 20 a 25 gram per plantje bij mij), maar dat is zo bij de meeste autoflowers en ik ben ook maar een beginner. Plantjes konden ook echt veel verdragen, dus om mee te starten geen foute keuze (vond het zelfs wat te makkelijk).

          Grtjs,
          Last edited by pedro; 29 March 2010, 23:55.
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #6
            Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

            Ha, iemand met Royal Automatic ervaring Hieronder zijn nog wat pic's van de ukkie's, ik heb zo het gevoel (in vergelijking met andere kweekverslagen) dat ze nog enorm klein zijn.. Momenteel kweek ik op universele potgrond (voorbemest) zonder eigen
            toevoeging van extra's. Water, warmte, wortelsim en liefde krijgen ze nu. Of is het gewoon mijn ongeduld?
            Ik heb net ook een 150w hps binnen, eventueel al mogelijk om die direct te gebruiken? of is de bloei kleur zo schadelijk nu.

            De pic's
            29/03/10
            DSC00933..jpg WW aan het kiemen..
            DSC00931..jpg De royal aan het bovenkomen
            12/04/10
            DSC00941..jpg Het mongooltje (ww) om te beginnen
            DSC00935..jpg Mooiere ww maar ook zo klein
            DSC00939..jpg WW
            DSC00937..jpg Royal

            Voila
            Last edited by InFecTed; 12 April 2010, 20:10.
            Don't panic! It's organic!

            Comment


              #7
              Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

              Ik ga je Royal volgen

              Comment


                #8
                Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                Verplaatst naar micro kweek verslagen.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                  Update: 26.04.2010

                  Voila hier weer een korte update De plantjes doen het naar mijn weten best goed, de auto heeft zijn eerste bloei verschijnselen, de ww's groeien als kool. Die 150w HPS doet wonderen
                  De royal heb ik met stripjes wat verder uitelkaar getrokken zodat alles wat meer licht vangt en 1 van de ww's heb ik getopt. De 2de ww laat ik nog even zo, eerst eens kijken hoe het de eerste vergaat.

                  Moest er commentaar zijn..

                  D: 25-26 gr
                  N19-21 gr
                  Ph: 5.8
                  Licht 18/6
                  Terra Flores voor de Royal

                  DSC00983..jpg
                  DSC00985..jpg

                  Na het nodige geknutsel :p
                  DSC00986..jpg
                  DSC00988..jpg

                  En dan de WW's
                  DSC00990..jpg
                  DSC00981..jpg
                  DSC00980..jpg
                  DSC00982..jpg
                  Don't panic! It's organic!

                  Comment


                    #10
                    Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                    Het is weer eens tijd voor een nieuwe lading foto's, ze hebben het volgens mij niet slecht gedaan tot nu toe.. De royal automatic is enorm geschoten maar vind het eigenlijk maar een lelijke plant

                    Sinds 30-04 staat alles op 12/12 (pech voor de af), daar ik momenteel de ww's in 5 liter potten heb en men kast beperkt kwa hoogte is moeten ze wat kleiner blijven (beide ww's zijn nu ook getopt), hopelijk volstaan de potten. Verder is alles ongeveer het zelfde, geen voeding voor de ww's en de auto krijgt iets minder dan de aangegeven hoeveelheid terra flores.
                    Verder ben ik nog bezig met het uitzoeken hoe een filter installatie te plaatsen want ik ben redelijk beperkt in ruimte..
                    Temp: D:26-28gr N:20gr
                    Ph: 6-6.2
                    Lv: Niet gemeten, gewoon emmer met doek


                    DSC01010.jpg

                    De af

                    DSC01000.jpg
                    DSC00991.jpg
                    DSC00992.jpg
                    DSC00994.jpg

                    De WW's
                    DSC01001.jpg
                    DSC01002.jpg
                    DSC01004.jpg
                    DSC01006.jpg
                    Don't panic! It's organic!

                    Comment


                      #11
                      Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                      ziet der erg goed uit lyricstcu hoop dat het je wat lekker op gaat brengen
                      zal je volgen

                      Greetzzz bollzzzweed

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                          zelfbouw :

                          actieve kool kopen van de dierenwinkel
                          een nylon panty
                          en een container om dit allemaal in te steken

                          kopen :

                          een koolstof filter van 125kuub en nen 225 afzuiger

                          Comment


                            #14
                            Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                            De afzuiging zou dus een stuk hoger moeten liggen dan de filter zelf, mja redelijk logisch..
                            Trekt onderstaande dan op iets? Ik ben verder van zin om alleen de afzuigpijp in mijn hok te laten komen en de ventilator en filter bovenop mijn hok.. anders kan ik beter men planten buitengooien

                            Ook het starters pakket voeding, is dit merk ok? Of zouden jullie dat mij afraden..

                            order.jpg
                            Don't panic! It's organic!

                            Comment


                              #15
                              Re: Rommelkast Kweek (1ste keer)

                              euhm.... and what about het goedkope aspect lieverd????
                              mja...
                              Ik wacht de reacties wel even af
                              REACTIES WELKOM DUS

                              Comment

                              Bezig...
                              X