Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BadBoy T5 testing one two

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: BadBoy T5 testing one two

    Hey jij testte ook die humboldt voeding dacht ik he?

    Wat vind je ervan? Ik ga een dezer men verslag es updaten maar ik had er echt veel mindere ervaringen mee, de planten zagen mooi groen tot de tweede week bloei en dan ineens is dan vooral de combinatie met de special light mix zwaar beginnen mislopen met alle soorten tekorten (vooral N als je het schema volgt en Mg tekort) ook heb ik gemerkt dat die voor een organsiche voeding wss toch moet afgezuurd worden want de ph ligt extreem hoog (als ik ooit nog es humboldt doe zuur ik zeker af, ook de organische lijn).

    Greetz,
    SF
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #17
      Re: BadBoy T5 testing one two

      @ Ganjax,
      op zich doen de plantjes het heel goed, op 2 na, maar dat heeft niets met de BadBoy te maken. Ik had del lamp gekregen met 2 kleuren buizen, en ben gaandeweg met andere kleuren verder aan het proberen geweest. de 6500 K maakt erg mooie gedrongen plantjes maar ik had een redelijk oppervlakte en wilde niet meer dan 5 planten hebben dus ben ik tussendoor overgestapt naar de 840 en kreeg ik een betere internodeverdeling.

      de dieptestraling zoals ik het nu kan zien valt zeker niet tegen. de topjes zijn nog maar een weekje begonnen met opkomen maar ook onderin de planten komen ze mooi op. Maar verder in de test zullen we dit wel in de gaten houden. ik heb nu een deel in Scrogg en een aantal dames gebogen, en ook 1 x alleen een beetje getopt, om te zien waar deze lamp toe in staat is.

      als je alles wilt lezen moet ik je helaas wel naar WF verwijzen, ik heb effe te veel geplaatst om alles over te doen.

      @ Smoking Fifi,

      voor deze test dacht ik, ik zal eens een voeding aanschaffen, samen met een "echt" medium. voorheen maakte ik altijd mijn eigen grondje.
      De voeding werd toen de Humboldlijn en daar ik organisch wil kweken kreeg ik op advies Myco Madness, Deuce Deuce, Natural Bloom en Honey ES.

      tijdens de groei gebruikte ik Wortelstim van Hypro en Myco Madness en Honey ES, zoals omschreven in het voedingsschema. nadat ik was overgestapt naar de bloei kreeg ik bij de 2 plantjes die op de Goldlabel SpecialMix stonden veel gele blaadjes en leken ze stil te staan in de groei.

      uiteindelijk heb ik beide Specialmixers goed gespoeld en ben ik met de meeste planten overgestapt naar Canna Bio Flores. Ik wil wel met de lamp bezig zijn en niet kloten met de voeding.

      zoals het er nu naar uitziet moet je een hele zware bemeste grond hebben om met de Humbold te werken, en heb ook al gelezen dat je wellicht niet moet afzuren.
      Maar de voeding is nieuw in nederland dus alles moet nog ontdekt worden.

      En mijn metingen gaven zeker geen hoge PH aan, maar ik had dan ook niet alles wat op het voedingsschema stond. Verder zou het ook zo kunnen zijn dat je de voeding moet laten "Brouwen" en er zit behoorlijk wat verschil inOrganisch en de rest lijkt me.

      Hier werd ook meegedacht met mijn probleem.

      Ook verwacht ik dat Europese substraten te weinig organische verteerbare stoffen bevat en te inert zijn.
      De aarde uit de US bevat veel meer.
      Bij de kweek van DLS kan je dat duidelijk zien, die kweekt op een grote aardebak met veel extra additieven die worden toegedient zoals batguano, beendermeel, bloedmeel, koemestkorrels, schone compost,wormenhumus, etc.


      Verer heb ik vanmorgen ook de verwarmingskabel in mijn dubblele bodem aangezet. de donkere periode liep de temp terug tot onder de 19 graden, en dat vind ik te veel van het goede. nu staat deze lekker op 21 graden.


      Grtz,
      Djzusie
      Last edited by Djzusie; 5 April 2010, 09:12.

      Comment


        #18
        Re: BadBoy T5 testing one two

        Ervaring op organisch kweken is niet echt tekort bij me:

        Vorig jaar een grondje samen gesteld met natuurlijke mest enzoverder begin tot het einde enkel water gegeven alles bleef perfect groen en opbrengst/kwaliteit was ideaal net als gold-label in combo met enkel guano, BAC in combo met sannie`s producten, advanced nutrients, bio bizz(vertoont wel een mg tekortje) op al deze voedingen heb ik al een organische kweekje opzitten onder dezelfde omstandigheden met goeie resultaten en groene planten

        brouwen enzo heb ik allemaal rekening mee gehouden (volledig hun schema`s en dergelijke gevolgd) en ben gestart met een light voeding omdat ik er vanuit gaat dat de voedingslijn (organisch of niet) alle bestanddelen moet bevatten en vrijgeven wanneer nodig, ik had meer verwacht van de humboldt de AN die doet het nog steeds zeer goed

        Greetz,
        SF
        Last edited by Smoking Fifi; 5 April 2010, 09:42.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #19
          Re: BadBoy T5 testing one two

          Mooi spulletje zus.

          Is een beetje als die spectrum reflex dingen van een paar jaar gelee.

          Mooi kweken is dat .


          gr ert

          Comment


            #20
            Re: BadBoy T5 testing one two

            Hoi ERT, Ook hier, . zeker mooi speelgoed.

            zegt me effe niets Spectrum Reflex dingen. maar ben pas vanaf 2008 actief in de kwekelarij dus misschien voor mijn tijd. zal eens googlen misschien kan ik er wat van vinden.

            hoe is het met jouw bakkie?

            grtz,
            Djzusie

            Comment


              #21
              Re: BadBoy T5 testing one two

              Hee vriend.

              Ja specctrum daar heb ik welk eens een ronde onder gedraaid en was heel makkelijk omdat er ook haast geen warmte aan te pas komt. Groeien ging helemaal geweldig.

              Bakkie doet het prima , blijft een testje he maar ja 200gr is genoeg.

              Wel een mooi ding hoor die badboy

              Comment


                #22
                Re: BadBoy T5 testing one two

                Oorspronkelijk geplaatst door Djzusie View Post
                @ MMH, Konijntje? huh
                Ik bedoelde je oude avatar, maar zag dat het een katje was

                Comment


                  #23
                  Re: BadBoy T5 testing one two

                  hum ook niet goed gekeken, was ook geen katje, maar je moet het beesie wel kennen

                  was en is een Chinchilla. zal hier ook wel een avatar opzetten zal wel wat anders worden.

                  @ Ert,

                  hier is de warmte van de bak geen probleem wel een beetje onder de kap, is een gesloten oppervlakte van 60 x 120 CM maar een paar fannetjes eronder door en is geen probleem meer.
                  wil wel graag meer dan 200 gram, maar wie weet.

                  grtz,
                  Djzusie
                  Last edited by Djzusie; 7 April 2010, 21:10.

                  Comment


                    #24
                    Re: BadBoy T5 testing one two

                    Zo weer tijd voor een kleine update,

                    gisteren weer wat plaatjes geschoten, de beide JB's lijken wat beter te gaan, van JB 4 staan er alweer een aantal blaadjes in de toppen fier overeind, en nog steeds geen echt geel meer aangetroffen, ook geen geel meer bij de JB2. dus lijkt de goede kant op te gaan.

                    de dames waren niet dorstig dus niets gegeven. De WW heb ik lichtjes opengebogen, om alles binnenin ook wat meer licht te geven.

                    weer wat gewisseld met de lampen, 840 op een andere plaats, de topjes die hieronder stonden gingen toch weer even wat te hard.

                    hier zomaar wat plaatjes en de bloei zit er in elk geval bij JB 1 erg mooi in. de rest volgt gestaag.

                    alles..jpgJB 2..jpgJB4..jpgT2..jpgT1..jpg

                    T4 JB2..jpgT3..jpg

                    grtz,
                    Djzusie

                    Comment


                      #25
                      Re: BadBoy T5 testing one two

                      altijd weer genieten die foto shows
                      als ik eens van zulke foto's kon maken ZONDER geluk

                      grtz angel777
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #26
                        Last edited by Ready Set Grow; 9 April 2010, 09:17. Reden: stomme fout xd

                        Comment


                          #27
                          Re: BadBoy T5 testing one two

                          Thanks Angel,

                          je woont een beetje ver, anders kon ik bij jouw ook wel eens pica's maken. Ik heb wel een leuke camera om mee te spelen. een Canon 350D

                          @ Ready Set Grow,
                          volgens mij wel, dit zijn wel de T5 H(igh) O(utput) deze moeten nog een betere straling hebben dan de normale T5 en veel beter dan een T8, dat laatste zie ik in elk geval duidelijk terug.

                          grtz
                          Djzusie

                          Comment


                            #28
                            Re: BadBoy T5 testing one two

                            2 uurtjes rijden maar
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment


                              #29
                              Re: BadBoy T5 testing one two

                              Ziet er goed uit leuke ronde en test .

                              Greetz GG

                              Comment


                                #30
                                Re: BadBoy T5 testing one two

                                Angel ben best wel vaak daar in de buurt maar weet nooit van tevoren wanneer, dus gaat het niet worden, moet je zelf maar leren picatrekken.

                                @GOGI, thanks gaat op een paar kleinigheden na best wel lekker, ben erg benieuwd wat er in de diepte van de dames gaat gebeuren.

                                wel vanavond een paar varenrouwmugjes ontdekt, heb ik nog nooit gehad, zal ik wel wat voor moeten halen.

                                van het weekend weer wat plaatjes

                                grtz.
                                Djzusie

                                Comment

                                Bezig...
                                X