Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e EOG Kweekverslag, (AQS) Auto Blueberry zaden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e EOG Kweekverslag, (AQS) Auto Blueberry zaden

Korting op 420shop
    Hoi hierbij mijn eerste kweekverslag op JD forums.

Ik ga een kweekverslag doen over Autoflowering Blueberry.

Ik heb deze zaden besteld bij AQS, en heb deze keurig en verzorgd ontvangen.

Bedoeling van mijn kweek is om 99,9% vrouwelijk zaad te produceren (!)

Aangezien de zaden die ik zojuist van AQS binnengekregen heb nog kakelvers zijn, heb ik ze nu even een nachtje in de koelkast liggen.

Morgen ga ik ze een dagje leggen in het door mijzelf gebrouwen 'phytohormoonwater'
    Phytohormonen is een plantaardig groeihormoon.

Daarna zal ik mijn zaden opkweken in de originele 'jiffy' potjes welke ik zal bevochtigen met een combinatie van mijn Phytohormoon water en zelf 'gebrouwen' bodembacterien.

Zie foto's,

Groetjes EOG !
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 15 April 2010, 23:46.

Re: 1e EOG Kweekverslag, (AQS) Auto Blueberry zaden

hee eog
    ziet er netjes verzorgd uit
    ik ga je volgen
    ik ben nieuwsgierig hoe je plantaardige groeihormoon z'n werk gaat doen
    veel succes met je kweekje

ik ben jaloers op die duidelijke foto's
    damn

grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

hoi Angel,

De foto's maak ik met een canon ixus 10M pixel en dan op de macro-stand.

Ik denk dat misschien dit topic naar de buitenwiet-sectie moet omdat ik ze op het balkon ga 'afkweken' maar goed het zijn natuurlijk ook een beetje micro planten.

De zaden hebben vannacht in de koelkast gestaan en ik heb ze nu zwemles gegeven in een bad met hormoonwater.
      Het is wachten tot ze gaan zinken want dat is het moment dat ze verzadigd zijn met water en zal ze daarna tussen (chloorvrij) papier laten wortelschieten.

Totaal 28 zaad
      Attached Files

Comment

hee eog

tadaaaaaaaaaaa..............daar kom ik aan met m'n medion camaraatje van 5 jaar oud

en je update ziet er weer netjes uit.
        als je ze doorgaat mag je elke dag even op en neer komen rijden en hier plaatjes schieten
        3% blijft drijven heb ik uitgerekend ( geintje)

grtz angel777
        HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Gingen de zaden zinken?
          Mooi kweekje ik ga je zeker volgen ben benieuwd
          Heerlijk iemand die zo in zijn kweekje op gaat en nieuwe dingen uit probeert
          Kan je misschien uit leggen wat dat hormoon water is ?

groetjes Belladonna
          God was never on your side..

Comment

succes met je kweekje,
            Het zal een mooi balkon worden als ze alle 28 van het zonnetje mogen genieten.

groene groeten

Comment

Hier een link over phytohormonen met een beknopte uitleg: http://www.cemunnos.nl/forum/index.p...d&postID=70164
              Het werkt als wortel en groei stimulator en is van nature ook aanwezig in de plant.

Je kan dus Malt Biertje gebruiken om te kiemen en het malt biertje zelfs aan je voeding toevoegen.

Ik zelf maak mijn hormoonwater uit Hopkorrels en gebruik dit in plaats van malt bier.

Ik heb er een fotoserie van gemaakt welke ik zal toevoegen, alleen vraag ik me af waarom al die foto's door mekaar verschijnen en niet mooi op volgorde.

Terwijl ik bezig was hormoonwater te maken voor de foto's heb ik gelijk maar even foto's gemaakt hoe je zelf 'stek gel' kan maken.
              Hierbij heb ik hormoonwater gebruikt bij het oplossen van 'rijst stijfsel ' (crack-free) een 100% natuurprodukt wat werkt als 'stijfsel', dit opnieuw laten drogen en dan malen in een Vijzel. Die Vijzels kun je goedkoop aankomen bij de Xenos. Wanneer het fijngemalen is en het witte poeder nu een lichtgroen kleurtje heeft gekregen meng je dit met de inhoud van een potje stekpoeder van bayer.
              En 'Hop'pa je hebt stekgel waar je bij de GS veel voor moet neerleggen.

Je kunt meerdere malen hormoonwater trekken uit de hop en het zelfs langere tijd laten trekken.
              De drap laat ik drogen en voeg het dan toe aan mijn bodem alwaar ik mijn zaadjes op laat groeien.

1 foto met wat zaailingen op balkon die al opgekomen zijn, 4x danish passion van AQS, wat Royal Dane van AQS en nog (nog niet zichtbaar) Danish Passion uit Denemarken vandaan en Dark Kush.

De meer dan de helft van me deense (AQS) zaden heb ik ' vermoord' door de ontkiemde zaden in mini potjes te hebben gedaan met alleen maar de natte hop-drap.
              Dat gaan we niet nog eens herhalen en gebruik dus de Jiffy ' muntjes' , dit is geperste turf met een kousje eromheen.

Nu de foto's:

(ah ik kan maar 20 foto's per keer doen :/ )
              Attached Files
              Last edited by Willempie; 16 April 2010, 17:53.

Comment

hier de laatste van de serie

(ze staan helaas allemaal door mekaar)
                Attached Files

Comment

moet ik je nu straffen of condoleren eog??
                  'n halve deense colonie uitgeroeid.
                  doe dat maar niet te vaak want dan heb ja straks niks te oogsten

grtz angel777
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

* ja het ergste was gewoon dat het een 'dom' experiment was omdat die drap in mekaar zakte en er dus geen enkele lucht meer inzat. Het meest ziek ben ik van me Royal Dane daar heb ik nog maar 1 zaailing van

* Die Danish Passion zaden uit denemarken hebben minder kiemkracht dan die Danish Passion van jou

* Ik denk dat het me wel gaat lukken om vrouwelijke zaden te trekken van die DP's en ga ze morgen meenemen naar het binnenhok en in 11 liter potten zetten.

* Ik zal morgen ook wat foto's plaatsen van het binnenhok met de 3 AF rassen; de lowryder #2, Tunga AF en de Taiga AF die gekruist zijn met blueberry regulier stuifmeel

Comment

eigenlijk................
                      kan ik nu wel weer andere dingen bijplannen.
                      ik zie dat ik weer 1 zorg minder heb
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Ze hebben een dag staan watertrappelen en 11 stuks hebben hun zink-diploma niet gehaald, maar dat geeft niets want ze gaan nu allemaal naar de Chinees, of althans, in het bakje waar Chinees eten in heeft gezeten in een bedje van heerlijk ongebleekt toiletpapier.

Lekker in het zonnetje op het balkon afgeschermd met aluminium folie en het bakje niet direct op de vloer maar staand op een omgekeerd plant-potje.

Over ongeveer 4 uurtjes gaan ze naar binnen en ga ik mijn andere zaailingen, de danish passion en zo, uit me kweekbak halen en overplaatsen in mijn binnenkweek ruimte en wachten we verder tot de blueberry zaadjes van AQS gaan ontspruiten.

Groetjes en een prettig (zonnig) weekend!
                        Attached Files
                        Last edited by Willempie; 17 April 2010, 14:07.

Comment

looking good!

smoke it!

Comment

De Denen zijn verhuisd naar binnen toe en staan naast diverse andere soortjes waaronder
                            Jack Herer F6 Feminised,
                            tunga/taiga/lowryder#2 x AQS Blueberry regulier
                            en aan de andere kant stekken met 1 gefeminiseerde plant

Morgen of maandag weer een update over de blueberries
                            Attached Files

Comment

Heel erg mooi verslag Mooi uitgebreid en duidelijk. Ik heb een keer een stuk gelezen over het feminiseren en daar las ik dat je een vrouwtje dus dwingt mannelijke bloemen te produceren, zodat die alleen de X chromosomen hebben. Als je daar weer een vrouwtje mee zou bestuiven zou je dus alleen zaadjes met XX chromosomen hebben. Dus alleen vrouwelijke. (correct me if I'm wrong ) Dit werd volgensmij gedaan met gibberellazuur. Maar jou manier spreekt mij ook zeker aan met het phytohormoonwater. Heb je deze methode al eerder geprobeert? En heb je toen goede resultaten gehad? En krijg je ook een vrouwtje die mannelijke bloemen produceert op deze manier? Heel veel vragen, maar ik ben heel benieuwt .

Comment

Bezig...
                              X