Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e EOG Kweekverslag, (AQS) Auto Blueberry zaden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e EOG Kweekverslag, (AQS) Auto Blueberry zaden

Phytohormonen (engels) / fytohormonen (nederlands) is een groep plant hormonen. De een regelt de groei, de ander de wortel groei enzovoort.
    Je kan er een plant niet mee dwingen mannelijke bloemen aan te maken die alleen vrouwelijk stuifmeel produceren, in ieder geval niet met dit aftreksel van hop-water.

Ik ga er van uit dat het zaadje zelf het beste weet welk hormoon het kan gebruiken uit dit hop-water om het ontkiemen te stimuleren.
    Na het ontkiemen met hop-water / fytohormoon water wil ik testen of dit een positieve invloed gaat hebben op het groeiproces van het zaadje en dan met name de autoflowering soort omdat deze slechts een groeiperiode heeft van een week of 2.

Comment

Ok, ik ben wel heel benieuwt aangezien ik zelf onderandere ook autoflowers kweek. Ers stond in je eerste post dat je ook 99,99% feminized zaad wilt produceren. Hoe wil je dat gaan doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weirdo View Post
        Ok, ik ben wel heel benieuwt aangezien ik zelf onderandere ook autoflowers kweek. Ers stond in je eerste post dat je ook 99,99% feminized zaad wilt produceren. Hoe wil je dat gaan doen?
        Daar gebruik ik STS voor

Comment

2 foto's, de eerste 17 uur geleden en de 2e van nu.

Het eerste zaadje is na 2 dagen ontkiemd.

Ik heb gelijk een beetje (verdunde) 'fyto'-water bij gegeven.
          Attached Files

Comment

stilte voor de storm
            straks mag je volop aan het werk

grtz angel777
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Zou je in iets meer eenvoudige taal kunnen uitleggen hoe je net vrouwelijk zaad maakt want eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed of ben ik gewoon te stoned

Greetz
              Shiv

Comment

om het dan even helemaal voor te kauwen
                Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
                HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

7 uur later na de laatste foto, van de 28 is er 1tje die echt hard gaat.

We gaan dit zaadje extra in de gaten houden want als het een vrouwtje is ga ik deze met STS behandelen omdat ik kiemkracht een belangrijke eigenschap vind, als het een mannetje wordt zal ik zijn stuifmeel bewaren en invriezen.

Edit:
                  nog eens 8 uur later en er zijn weer 2 nieuwe ontkiemd
                  Attached Files
                  Last edited by Willempie; 20 April 2010, 09:17.

Comment

Ik ga het eerste zaadje dat uitgekomen is in een jiffy-potje plaatsen, dit is geperste turf met een kousje eromheen.

Ik heb hiervoor ook een speciaal jiffy-blad, voor het gemak heb ik met een zilveren stift de linker bovenhoek gemarkeerd en de rijen genummerd. Dit maakt het duidelijker gedurende het foto verslag.

* Om de jiffy's te bewateren heb ik een deel bacterie-water (zelf gekweekt / EM) met een deel fyto water gemengd (niet mixen) en afgevuld met een beetje (warm) kraanwater. Dit in een oud sportflesje om zo gedoseerd water te kunnen geven.

* Om de jiffy muntjes vanuit het jiffy-blad op te starten is een beetje een kliederboel en ook nog eens langzaam. Ik heb daarom bedacht koffiemelk-cupjes te gebruiken, je kunt dan de muntjes in die melk-cupjes doen en bijvullen met water tot aan de rand en dan vervolgens de jiffy 'bijdruppelen' totdat hij volledig verzadigd, en dus niet meer hard van binnen is.

* Eenmaal van het melk cupje in het jiffy-blad gezet kan eventueel overtollig vocht de jiffy van onder verlaten en heeft je zaailing een ideaal eerste verblijf om te gaan groeien.

* Op 1 foto zie je een vergrootglas, deze is ook ideaal om je foto's van dichtbij te maken

* Onmisbaar gereedschap verkrijgbaar bij de drogist is een nagelriem-mesje. Het bokkepootje gebruik ik om betere gaatjes/openingen in de jiffy's te maken, de lengte van het witte gedeelte is de perfecte diepte. Het nagelriem-mesje zelf is ideaal om het papier te liften, minder kans op schade aan de worteltjes en je kunt het papier beter beheersen bij het opliften. Ook beperk je besmetting met 'kwade' bacterien die van je handen zelf afkomen.

* Met het nagelriem mesje kun je ook veel voorzichtiger en precieser het spruitje optillen.

Nu de foto's weer, ze zullen wel weer door mekaar komen te staan, het is niet anders.

Groetjes EOG
                    Attached Files
                    Last edited by Willempie; 20 April 2010, 11:05.

Comment

en de laatste 5 foto's (20 per keer :/ )

enne, ja, er kunnen 108 zaadjes op 1 blad
                      Attached Files
                      Last edited by Willempie; 20 April 2010, 10:55.

Comment

erg interessant om dit te volgen EOG, ik blijf je vanaf de zijlijn volgen. ben benieuwd wat je er van maakt. veel succes.

dit is nu nog een andere benadering van een microkweek. alles redelijk klein. in elk geval nu nog.

Grtz,
                        Djzusie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djzusie View Post
                          dit is nu nog een andere benadering van een microkweek. alles redelijk klein. in elk geval nu nog.

Grtz,
                          Djzusie
                          Ze gaan als kool Djzusie

Weer even 2 fotootjes,

We zijn 4 uur verder, 1 foto van het zaadje van vanmorgen, in het Jiffy potje, en een nieuwe kijk onder de motorkap om te zien hoe het met de spruitjes gaat, en ze gaan hard! Die gaan vanavond ook in een jiffy potje.

Ik heb ook weer 2 nieuwe spruiten ontdekt
                          Attached Files

Comment

2,5 uur later sinds de laatste post.

Weer nieuwe spruitjes!

De 2 vroegere spruiten gaan nu in de jiffy potjes op positie 2 & 3, zo kan ik goed bijhouden wie het snelste waren en hun verdere ontwikkeling.

* Ik heb een derde keer hop 'getrokken' en ditmaal door het 24 uur te hebben laten trekken en het water hiervan bij de rest van de 2 liter fles gedaan.

* De hop pulp heb ik nu boven op een plantenbak gegooid zodat het kan drogen en lekker bruin kan worden.

* De aarde in mijn potten zijn allen van vorig jaar en ga ik hergebruiken en mixen in cement-kuipen binnenkort, maar daarvan later verslag.
                            De EM bodembacterien in mijn Smirnoff fles heb ik aan de aarde toegevoegd omdat het op leeftijd aan het raken is. Ik heb nog steeds me mix flesje voor de andere zaadjes en de jiffy's

* nog 1 fotootje over hoe handig zo'n nagelriem mesje is. Ik pak het zaadje bij de kont op en het mesje werkt als een 'glijbaan' voor het zaadje. Het glijdt zo met het speentje naar beneden het jiffy potje in.

Weer wat foto's

Gr. EOG
                            Attached Files
                            Last edited by Willempie; 20 April 2010, 17:09.

Comment

het gaat lekker daar bij je
                              gaat sneller als hier

grtz angel777
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                                gaat sneller als hier

grtz angel777
                                Sneller? ben je hezelfde moment gestart als ik ?

Edit: sinds 02:00 uur vannacht heb ik in totaal 8 zaden van de 28 reeds kunnen planten
                                Last edited by Willempie; 21 April 2010, 02:47.

Comment

Bezig...
                                X