Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100w hps pc kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

100w hps pc kweek

Korting op 420shop
    hoi allemaal,

na veel op verschillende sites te hebben gelezen over pc kweekjes heb ik besloten om er zelf ook een te starten. ik rook niet veel wiet meer en van de oprengst van een kweekje uit deze kast wil ik een paar maanden kunnen roken.

op amerikaanse fora zie je veel mensen die met 70 of 100w hps bezig zijn en daar hele leuke resultaten mee boeken, dus heb ik ook maar besloten om voor 100w hps te gaan.
    de pc kast die ik ga gebruiken is een chieftec big tower.

de afmetingen zijn;

lengte: 43 cm
    breedte: 20 cm
    hoogte: 67 CM

er komen 6 case fans in te hangen. 2 inlaat, 3 uitlaat en 1 van komt op de lamp gericht. ze worden door twee 12v adapters van stroom voorzien die ik extern ga wegwerken, net als het voorschakelapparaat van de hps. omdat de kast onder een bureau komt te staan waar toch al een hele hoop kabels en adapters liggen zal dat niet opvallen.

aan de binnenkant ga ik diamond diffusion folie plakken als reflectie materiaal. en de gaatjes waar licht doorkomt worden afgetaped met ducttape.

ik heb momentaal een gewone aarde mix met humus en perliet die redelijk luchtig is, er zit genoeg voeding voor eerste 3 weken in. en als bloeivoeding ga ik plagron alga bloei gebruiken, eventueel ook nog wat plagron green sensation die ik nog van een vorige kweek heb. nu tijdens het ontkiemen geef ik water met een beetje superthrive erdoor.

een paar fotos van de kast:

DSC02359.jpg

DSC02360.jpg

DSC02361.jpg

de soort die ik ga kweken is "fast bud" van sweet seeds. 3 stuks als alles goed gaat met ontkiemen. het is een autoflower die na 9 weken klaar zou moeten zijn. ik ben van plan om de plantjes zoiezo de eerste drie weken 24 uur per dag licht te geven om ze klein en bossig te maken zodat de internodes dicht op elkaar zitten, daarna waarschijnlijk 20 uur per dag.

DSC02362.jpg

DSC02363.jpg

Fast_Bud.jpg

ik kan nog niet beginnen met het inrichten van de kast omdat ik nog op een aantal dingen van growshop alien (waaronder de hps) wacht.

als jullie nog tips of suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Re: 100w hps pc kweek

die hoogte is wel erg beperkt voor een hps`je, ik volg deze effe om het verloop te zien...

Ziet er alvast een nette start uit

Greetz,
    SF
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Kan lukken, maar je moet zeker een cooltube maken.
      Gaat heel snel met de warmte, betwijfel of je zelfs met cooltube een redelijke temp. haalt.
      Verder ziet er goed uit en veel suc6

Comment

Ik heb een 150w hps hangen in een hok dat 4* zo groot is en krijg het met moeite op de juiste temp.. je gaat inderdaad moeten zorgen voor serieuze afkoeling xD
        Veel mensen in de pc kweek gebruiken zware spaarlampen, die kan je ook beter wegwerken in de case.
        Don't panic! It's organic!

Comment

bedankt voor de reacties!

ik ga eerst kijken of ik de temperatuur onder controle kan houden met 4 uitlaat fans.

1x 92mm 71 cfm
          1x 120mm 70 cfm
          2x 80mm 43 cfm

en de ballast van de lamp komt buiten de kast te hangen, dus dat scheelt ook al weer een stuk. dat kan je met normale spaarlampen niet doen.

als het echt niet gaat dan koop een cooltube van 300mm lang en 125mm breed. ik heb nog een extractie fan liggen die daar perfect op past. toch ga ik het eerst gewoon proberen op de normale manier met een shitload aan casefans omdat ik op amerikaanse fora ook kweekjes met 70w hps gezien zonder cooltube.

lyricssTCU: ik denk dat een hps van 100w met externe ballast koeler zal draaien dan een aantal of 1 spaarlamp met het zelfde wattage, maar dat merk ik donderdag wel als ik m'n bestelling van alien krijg.

de zaadjes zijn trouwens alle 3 ontkiemd:

DSC02364.jpg

Comment

interessant kweekje, ga ik zeker volgen.

Comment

kleine update:

ik heb vandaag een paar casefans van 80mm met blauwe ledjes ontvangen, en het pakket van alien was zaterdag al bezorgd (waarvoor mijn complimenten). en ik heb de kast met folie bekleed, het armatuur voor de lamp gemonteerd en 3 casefans aangsloten. de rest van de casefans zal ik deze week ontvangen.

casefans werken erg goed om lekkend licht te maskeren wat normaal naar buiten zou schijnen, maar ze zijn erg luidruchtig.
              mijn vraag is nu; weet een van jullie een goede oplossing om een kleine fancontroller te maken of kant en klaar te kopen?

een aantal fotos van de kast met en zonder flits:

DSC02365.jpgDSC02366.jpgDSC02367.jpgDSC02368.jpgDSC02369.jpgDSC02370.jpg

de lamp en het voorschakelapparaat:

DSC02371.jpg

de plantjes:

DSC02373.jpg

een van de plantjes heeft het overpotten helaas niet overleefd omdat ik per ongeluk de penwortel heb afgebroken.
              ze staan trouwens onder 6x24w aan spaarlampen in een andere pc kast waar ik misschien ook nog wat mee ga doen. over een week gaan ze onder de hps in de grote kast.

Comment

Leuk hoor kijk mee met je topic .

Greetzz GG

Comment

Bij een computerzaak een fancontrollertje halen met een draaiknopje, kost niet zoveel.
                  En die led lampjes in je fans is leuk, maar hoe nu de donkere periode voor de plantjes (zonder de ventilatie helemaal uit te zetten).

Laters MG

Comment

de plantjes krijgen geen donkere periode. ik kweek een autoflower op 24/0.

maar als ik ooit een normale soort kweek dan schakel ik de hps en casefans op dezelfde tijdschakelaar.

Comment

Je kan ook wel wat minder licht geven bijv. 18/6 scheelt je energie DENK IK.
                      (Ik weet het niet zeker maar rust hebben we allemaal nodig toch?)

Laters

Comment

wow ineens veel mensen die fastbud kweken leuk om te zien^^ ga je volgen^^
                        veel succes ermee

Comment

Geef die plantjes wat nachtrust, is echt beter.
                          zou ze op 20/4 zetten.
                          planten groeien 's nachts ook, de nachtperiode heeft echt nut!
                          hier een kleine link erover.

EDIT:Heb ook iets gelezen over dat de fotosynthese ophoud na een bepaalde periode, weet niet helemaal hoe het voor onze planten in elkaar zit. Wat ik wel weet is dat 24 uur licht onnodig/slecht is voor de plant

Greetz,
                          Last edited by Wiet Smurf; 5 May 2010, 23:30.

Comment

beste mensen, ik heb jullie hulp nodig.

kan een van jullie mij vertellen of ik met deze fancontroller ook een aantal in serie geschakelde fans (allemaal 0.20A) kan aansturen?
                            http://cgi.ebay.nl/3-Pin-Ventilator-Fan-Sn...=item19bbde6755

dat zou namelijk mooi uitkomen, want als de fans nu op volle snelheid staan klinkt het als een opstijgend vliegtuig.

Comment

ja het kan
                              (zie bijlage)

Greetz
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X