Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder #2 (Eerste kweek)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lowryder #2 (Eerste kweek)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Hier mijn kweekverslag. Ik ben begonnen met kweken in een vrij 'laag' stereomeubel. Daarna overgestapt naar het koelkast model ivm de steeds hoger wordende planten (zie mn introductie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...812#post133812 ). Anyway hier even wat facts:

-Begonnen met ontkiemen van 11x Lowryder #2 zaad op 01-04-2010.
    -Lichtbron: 8x 14 of 15watt spaarlamp warm wit (2700K)
    -Belichting: 18/6
    -Grond: Kokospotgrond
    -Ventilatie: PC-fannetjes met DIY Koolstoffilter

Uiteindelijk zijn er van de 11 zaden 11 ontkiemt. Daarna zijn er 8 vrouwtjes uit voortgekomen... Helaas maar plek voor 4. De rest heeft elders een guerilla / zadenkweek bestemming gekregen.

Hieronder wat fotowerk (deze foto's zijn dus van de afgelopen 4 weken):

Vraagje trouwens: Ik ga nog wat aanpassingen doen aan mn Microkweekkoelkast (mooi woord he?). Waar kan ik de foto's t best posten? In mn introductie? Aparte topic?

DSCF2804.jpgDSCF2817.jpgDSCF2825.jpgDSCF2843.jpgDSCF2853.jpgDSCF2856.jpgDSCF2859.jpgDSCF2862.jpgDSCF2878.jpgDSCF2882.jpgDSCF2886.jpgDSCF2894.jpgDSCF2891.jpgDSCF2910.jpg01.jpgDSCF2912.jpg
    Last edited by DH85; 3 May 2010, 21:00.

Re: Lowryder #2 (Eerste kweek)

Yo,
    gaat goed daar
    Om even op je vraag te beantwoorden: je kan updates posten (wekelijks doe ik het) gewoon met een nieuwe post, dus op het einde van je thread. Mocht je aan je set-up iets veranderen dan zou ik het persoonlijk aanpassen in je eerste post (die net hierboven dus) en misschien nog eens met je wekelijkse update een vermelding maken .

Je internodes staan mooi op elkaar zie ik . Je plantjes staan ook mooi groen, heb er niet veel op aan te merken. Geef je voeding? Want dat zal op coco's wel nodig zijn aangezien daar geen of bitterweinig voeding in zit

Greetzzz

Jona

Comment

Euj Jona,

Thnx voor de reactie. De kokospotgrond is 'met extra voeding'. Zonder NPK specificatie op de verpakking. Wel zou het voldoende moeten zijn voor 6 maanden. Ik heb dus tot nu toe geen voeding gegeven. Ze staan in ongeveer 5 liter trouwens. De bloei komt er goed in. Zal ff fototje posten (hierboven toegevoegd voor deze keer).
      Last edited by DH85; 3 May 2010, 21:01.

Comment

Ik vind het een pracht van een kweekkast!

Echter ben ik het niet helemaal eens met Jona, op je laatste foto (die ik als eerste bekeek ;P ) vind ik de dames redelijk gestrekt namelijk.

Ga je de lamp nog veranderen als de bloei er eenmaal goed in zit?

Ziet er verder erg mooi uit allemaal!

Buizerd

Comment

Jah dat klopt wel. Jona dacht dit vermoedelijk omdat de foto's in een wat vreemde volgorde stonden. Vandaar dus waarschijnlijk. Ik maakte me wel een beetje zorgen om het strekken. Toch hebben de lampen er echt dicht op gehangen. Zijn er nog andere invloeden die dit kunnen veroorzaken?

Ow over de lamp: suggesties? Had namelijk geen plannen, maar sta open voor ideeen.
          Last edited by DH85; 3 May 2010, 21:11.

Comment

Onder spaarlampjes verwacht ik niet echt dat ze heel gedrukt blijven als bij een HPS, is tenslotte niet eens 150w wat ie heeft
            In vergelijking met wat je meestal ziet vind ik ze niet echt 'bijna omver vallen'

Comment

Nee dat is misschien wel waar. Toch is het niet heel erg verkeerd denk ik. 120W op 0,2m2 is toch 600W op 1m2. Dit zou vergelijkbaar zijn met misschien 400watt/m2 met een HPS (qua lumen/m2 bedoel ik)?

Comment

@DH85
                Soms heeft strekken voordelen, er kan dan beter licht tussen de nodes vallen.
                Andere oorzaken kunnen zijn te weinig blauw (groei) licht.
                Hoe dit met spaarlampen zit weet ik niet.

Volgens mij echter is de 2100K lamp voor de bloei en rond 6500K voor de groei! Dat zou het strekken, in ieder geval deels, kunnen verklaren.
                Je hebt een bloei lamp gebruikt!

De bloei slaat er al in, toch het kan nooit kwaad om je licht spectrum wat te completeren en een paar van je lampen te vervangen voor groeilampen (blauw licht).

Hi Jona,

Ook met TL/spaarlamp kun je planten goed gedrongen houden hoor. In ieder geval meer dan op de foto van DH85.

Grtz
                Buizerd

Comment

Alright Buizerd
                  Ben niet zo voor de microkweekjes, meer een HPSer. Moet m'n handen van die micro's houden
                  Alvast bedankt voor de duiding, zo leer ik ook weer wat bij over micro

Greetzzz

Jona

Comment

Ah das een klein leermomentje voor mij. Misschien heel dom maar omdat het autoflowering betreft nam ik aan dat ik afgezien van 18/6 ook direct met bloeispectrum kon beginnen... Ik heb dus bewust gekozen voor warm wit... Alleen dus niet helemaal goed begrepen... Meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Comment

Hej Jona

Ben geen die hard micro grower hoor, maar heb al heel wat zaadjes, stekjes en moeders onder TL gehad. Ook LR#2.
                      Als je er maar genoeg (dicht) boven je plantjes hangt strekken ze niet.

Ook onder HPS strekken planten vaak als ze op 12/12 gaan, ik zie de pro's blauw licht toevoegen.

Ik ga nog wel eens een keer bloeien onder TL (Duo / Fluo)
                      duo%20fluor.jpg

gewoon om eens te testen. Als het werkt dan is dat leuk voor de warme zomermaanden, het is dan namelijk te warm voor mn HPS. Het armatuur op de afbeelding kost tussen de 80-100 euro en geeft 160 watt op 60 bij 20 CM!

In theorie heb je daarmee 12 armaturen in een tent van 1,20 * 1,20 hangen. Is dus 12 * 160 watt...
                      Too much I guess.. ;p

Maar veel minder warmte van de lamp en dit armatuur bevat een EVSA wat veel minder heet wordt dan een VSA.

Ach we zullen allemaal wel zien!

Grtz
                      Buizerd

Comment

Comment

Nja mijn Santa Marias, uit zaad bijna gelijk op 12/12 gegaan, zijn bijna een meter!

Dat is te hoog, maar zware indica;s mogen soms wel een beetje strekken inderdaad..

Waarom is het normaal? Omdat iedereen op HPS bloeit en geen blauw licht geeft.

@DH85, ook een Lowrider heeft een groeiperiode, de eerste 3 a 4 weken en dan 6 weken bloei. De eerste maand kunnen ze prima onder GROEI licht.

Grtz
                          Buizerd

Comment

Okidoki. Kweek nummer 2 (na de zomervakantie?) zal ik 4 of 6 lampen coolwhite erin hangen tijdens de eerste maand.

Thnx voor alle comments mensen! Alle info is welkom, wil er graag dingen van opsteken.

Comment

Als ik jouw was zou ik naar de tl van buizerd kijken voor je koelkast werkt echt perfect .

En dan kan je ook 1 buis 2700 k en 1 buis 6500 k nemen voor de eerste weken .

Verder vind ik je kast super cool .

Greetzz GG

Comment

Bezig...
                              X