Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder #2 (Eerste kweek)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lowryder #2 (Eerste kweek)

Dat is inderdaad een mooi ding. Waar zou ik zoiets kunnen kopen? Zitten daar aparte ballasten op oid? Of gewoon 220 erop en gaan?

Dan nog iets over strekken: De afgelopen dagen zijn de planten nog verder gegroeid. Ik begin problemen met de hoogte te krijgen. Iemand suggesties?

Comment

De lengte van een duo fluor 110watt is al 60cm. Een koelkast is binnenin maar iets van 50cm...

Binnenkort ga ik de hele lampensetup veranderen. Nette fittingen met een beugeltje etc etc. Spaarlampen zijn we lekker goedkoop dus das ook niet verkeerd.

Comment

Zijn er hier misschien mede LR2 kwekers die mij kunnen vertellen hoe hoog hun planten uiteindelijk zijn geworden? In de praktijk dan. Die van mij zijn inmiddels rond de 60 cm... Inclusief kluit natuurlijk 20cm erbij. Ik heb niet veel hoogte meer over in de kast....

Comment

miss kun je ze een beetje buigen, met touwtjes ofzo??? Ik weet niet of dit goed is, maar ik heb het wel in andere verslagen gezien. Ben ik miss ook van plan want ik heb ook geen ruimte meer, maar wel nog wat in de breette.

Verder ziet het er zeer netjes uit vind ik

Comment

Dames 60 en mannen 80 cm bij mij. Tl kunnen ze haast tegenaan anders beetje buigen.

grtz
            Buizerd

Comment

Puch Dexter & Buizerd: thnx voor de reacties. Mijn vrouwtjes zijn wel rond / over de 60cm maar dit zou best van het verkeerde licht kunnen komen. Beetje jammer, maargoed.

Hieronder mijn update. Ik heb mn kweekkast ff netjes gemaakt:
              Last edited by DH85; 8 May 2010, 16:02.

Comment

Vandaag de kweekkast netjes gemaakt. 8 porceleinen fittingen met beugeltje. Houten plaat in de grondverf gezet. Kabeltjes ingekort (was inderdaad best lelijk). Ook de NC Thermostaat erop gezet om de lampen uit te schakelen bij oververhitting. Kleine aanpassing in de ophanging gemaakt. Ben eigenlijk best tevreden.

DSCF2913.jpgDSCF2914.jpgDSCF2915.jpgDSCF2918.jpgDSCF2919.jpgDSCF2920.jpgDSCF2921.jpgDSCF2922.jpgDSCF2928.jpgDSCF2929.jpgDSCF2930.jpg

Comment

Vraagje aan de medekwekert:

Sinds een dag of 3 zie ik bij diverse bladeren een gele 'vlek' aan het begin van de bladeren. Dit heb ik nog niet eerder gezien. Is dit een voedingstekort? En waaraan?

DSCF2931 (1024 x 768).jpg

Comment

Foto-updeetje! Vandaag is dag 35 (gerekend vanaf dat de ontkiemde zaden de grond in zijn gegaan).

DSCF2934 (1024 x 768).jpgDSCF2932 (1024 x 768).jpg

De groei lijkt er gelukkig eindelijk uit te zijn en dat is ivm de beschikbare hoogte maar goed ook. De lengte varieert ongeveer tussen de 60 en 70cm.

Tot nu toe hebben de planten het gedaan met de cocosgrond. Ik was in eerdere posts vergeten te vermelden dat ik bij het overzetten naar een grotere pot aan elke pot een handje koemestkorrel heb toegevoegd. Dat had ik nog liggen, vandaar.

Comment

Ok DH, nog 5 weken ongeveer dus.
                      Gaat soweiso lekker rokertje afkomen als je geen gekke dingen doet.

Grtz
                      Buizerd

Comment

High Buizerd,

Jah dat gaat best goedkomen denk ik. Ik heb nog geen gekke dingen gehad. Ik heb trouwens net de klok op 20/4 gezet. Das misschien 8kWh extra tot de oogst. Oftewel 2 euro meer aan electra. Das al snel de moeite waard ivm opbrengst lijkt me?

Heeft iemand misschien, voor kweek nr. 2, ideeen voor een soortje wat het goed zal doen in mijn kastje? Hoogte mag echt maximaal 70cm zijn. Autoflowering hoeft niet. Het liefst niet al te moeilijke planten qua verzorging.

Comment

Ik las in andere kweekverslagen dat sommigen een opsomming maken van de kosten van hun kweekruimte. Dat leek me een leuk idee, dus bij deze:

00,00 EURO 1x Oude koelkast
                          16,00 EURO 8x Fitting met beugel (Porcelein)
                          03,00 EURO Lasdoos
                          03,00 EURO Elektriciteitssnoer
                          20,00 EURO 8x Spaarlamp 14/15W
                          10,00 EURO Kettingen, haakjes, slotbouten etc
                          00,00 EURO 2x PC Fan, 4x Fanguard, 12V adapter Panty rrrrr...
                          08,00 EURO 2x PVC Buis en Actief kool
                          13,00 EURO NC Thermostaat

Sommige onderdelen had ik al liggen (fannetjes, fanguards etc)

Stroomverbruik voor deze kweek is ongeveer 140kW.

Comment

Redelijk lowbudget. veel succes verder.

Grtz

Comment

Ja de verhalen over licht cycli en AF varieren, ik heb ze op 18/6 gehouden en na een tijd zijn ze op 12/12 gegaan omdat er nog meer in de bloei moest.
                              Wat wijsheid is in deze weet ik dus niet.

Wel hebben mijn LR2 totaal een 10 a 11 weken gestaan en heb ik er veel krachtig zaad uit gewonnen...!

Daaromheen was het erg lekkere rookwaar.

Grtz
                              Buizerd

Comment

We gaan het afwachten. Heb het idee dat ze het goed doen onder 20/4. Ik heb trouwens ook een zadenkweek in de buitenlucht staan. Hoop dat ik volgende kweek kan doen van die zaden. Ik zal aankomende week wat foto's maken van deze plantjes.

Wat betreft lowbudget: ik vind het niet veel geld vooral omdat het 4x over terugetaald wordt na 1 oogst.

Thnx voor de comments!

Comment

Bezig...
                                X