Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder #2 (Eerste kweek)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lowryder #2 (Eerste kweek)

Zeker mooie goedkope setup met een hoge prijs kwaliteitsverhouding.

Comment

Weer een updeetje:

De toppen beginnen best dik te worden. Hier en daar beginnen al wat haartjes te verkleuren.

DSCF2937 (1024 x 768).jpgDSCF2938 (1024 x 768).jpgDSCF2940 (1024 x 768).jpgDSCF2941 (1024 x 768).jpg

Comment

Gaat goed daarzo in je frigo. nice.

Grtz

Comment

Durft iemand in te schatten wanneer ik moet oogsten? Ik zit met een eventueel luxeprobleem van een korte vakantie in juni...

De zaailingen zijn op 05 april de grond in gegaan. Daarmee is het vandaag 6 weken verder ofwel dag 42. Ik zie de eerste haartjes al bruin kleuren.

Comment

lr2 moet normaal zo'n 9-10 weken staan vanaf ontkieming. maar gezien je ze 20/4 geeft kan het wel zijn dat ze een weekje vroeger klaar komen.

Comment

nog een week of 3 en wat JamesBonte zegt ;p

Comment

Ok. Buizerd en JamesBonte bedankt voor de reacties. Had zelf ook al zo'n vermoeden.

Probleempje is dat ik op 8 juni 4 dagen wegga voor vakantie. Ideaal gezien heb ik dan alles al geoogst.

Ik denk dat ik nog een weekje op 20/4 verder ga en als het dan niet snel genoeg gaat misschien nog even verder op 24/0.

Of zijn er betere oplossingen?

Comment

Jullie advies is even dringend gevraagd. Mijn 'alfa-female' laat ineens vreemde knopjes zien. Hoort dat zo? Zijn dit zaden die groeien?

Het doet zich maar bij 1 plant voor en alleen op de middelste nodes (voor zover ik kan zien).

Graag jullie expertise!

DSCF2942 (1024 x 1365).jpgDSCF2943 (1024 x 768).jpgDSCF2944 (1024 x 768).jpg

Comment

nee, is geen reden om je zorgen te maken. dat is gewoon een calyx die zich vormt bij de internodes.

je plantjes zien er trouwens mooi uit, succes!

Comment

@anavar: Thnx voor je reactie. Maakte me al zorgen. Thnx voor het compliment.

Comment

Zoals beloofd de foto's van de (guerilla) zadenkweek. De mannetjes laten best dikke stuifmeelknoppen zien. Het middelste vrouwtje blijft achter. Dat gaat denk ik niks worden.

Ik zou graag weten wanneer en hoe ik het best het stuifmeel kan oogsten. Ik heb op het forum wel het een en ander gelezen over het oogsten, maar het is me niet duidelijk wanneer ik het stuifmeel kan oogsten.

Ik heb nl. nog wat andere dames buiten staan die bevrucht kunnen worden...

DSCF2947.jpgDSCF2946.jpgDSCF2945.jpg

Comment

stuifmeel oogsten: gewoon een papier/bakje/... onder je mannetje houden en er enkele keren een tik tegen geven, zo valt het stuifmeel van je plant. wanneer: gewoon eens proberen of er al stuifmeel uitvalt...
                          btw, als je op vakantie vertrekt en je planten zijn nog niet oogstklaar kan je ze toch nog laten staan, en ze gewoon de laatste dagen geen water meer geven (is sowieso goed voor harsproductie!)

Comment

@JamesBonte

Bedankt voor je reactie! Er komt nog geen stuifmeel af dus ik wacht nog ff tot de eerste knopjes openspringen.

Ik zag in een post van Bobo dat je ook wat toppen kunt afknippen en in een glas water kunt zetten. Vervolgens stuifmeel opvangen op alu-folie. Dat lijkt me wel een idee eigenlijk. Dan kan ik het binnen doen zonder dat ik last heb van wind en regen.

Wat betreft de vakantie: goed meegedacht, thnx!

Comment

Een kleine foto update:

DSCF2951.jpgDSCF2952.jpg

Comment

High medekwekerts,

Vandaag staan de plantjes 7 weken en 4 dagen in de grond. Ik ben van plan over ca. 10 dagen te gaan oogsten. Hieronder trouwens een foto update met wat flitslicht om jullie een beetje lekker te maken .

Anyway, ik heb wel het een en ander gelezen over het maximaliseren van de THC afgifte in de laatste weken. Dingen over de stam afbinden, splitten, geen water etc. Wat zijn jullie ervaringen? Welke technieken zijn echt de moeite? Ik ga niet voor de lol een plant mishandelen als het niet echt wat oplevert. Heel graag dus jullie reacties!

Gr. DH85

ps. Is het verstandig om wat blad te verwijderen ('Meer energie naar de toppen')? Of ben ik dan juist de plant aan het belemmeren om licht op te nemen?

DSCF2957.jpgDSCF2958.jpgDSCF2959.jpgDSCF2962.jpgDSCF2963.jpgDSCF2966.jpgDSCF2967.jpgDSCF2972.jpg
                                Last edited by DH85; 27 May 2010, 12:30.

Comment

Bezig...
                                X