Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zoals beloofd de foto's van de (guerilla) zadenkweek. De mannetjes laten best dikke stuifmeelknoppen zien. Het middelste vrouwtje blijft achter. Dat gaat denk ik niks worden.
Ik zou graag weten wanneer en hoe ik het best het stuifmeel kan oogsten. Ik heb op het forum wel het een en ander gelezen over het oogsten, maar het is me niet duidelijk wanneer ik het stuifmeel kan oogsten.
Ik heb nl. nog wat andere dames buiten staan die bevrucht kunnen worden...
stuifmeel oogsten: gewoon een papier/bakje/... onder je mannetje houden en er enkele keren een tik tegen geven, zo valt het stuifmeel van je plant. wanneer: gewoon eens proberen of er al stuifmeel uitvalt...
btw, als je op vakantie vertrekt en je planten zijn nog niet oogstklaar kan je ze toch nog laten staan, en ze gewoon de laatste dagen geen water meer geven (is sowieso goed voor harsproductie!)
Bedankt voor je reactie! Er komt nog geen stuifmeel af dus ik wacht nog ff tot de eerste knopjes openspringen.
Ik zag in een post van Bobo dat je ook wat toppen kunt afknippen en in een glas water kunt zetten. Vervolgens stuifmeel opvangen op alu-folie. Dat lijkt me wel een idee eigenlijk. Dan kan ik het binnen doen zonder dat ik last heb van wind en regen.
Vandaag staan de plantjes 7 weken en 4 dagen in de grond. Ik ben van plan over ca. 10 dagen te gaan oogsten. Hieronder trouwens een foto update met wat flitslicht om jullie een beetje lekker te maken .
Anyway, ik heb wel het een en ander gelezen over het maximaliseren van de THC afgifte in de laatste weken. Dingen over de stam afbinden, splitten, geen water etc. Wat zijn jullie ervaringen? Welke technieken zijn echt de moeite? Ik ga niet voor de lol een plant mishandelen als het niet echt wat oplevert. Heel graag dus jullie reacties!
Gr. DH85
ps. Is het verstandig om wat blad te verwijderen ('Meer energie naar de toppen')? Of ben ik dan juist de plant aan het belemmeren om licht op te nemen?
Comment