Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

gezien het thuis wat te druk werd (zowel mn moeder als mn zuster lopen er momenteel rond) ben ik toch vandaag maar terug naar mn kot gekomen, gezien ik liever in alle rust en stilte studeer.
    Denk niet dat ik er slecht aan gedaan heb, mn plantjes hadden al wel redelijk grote dorst! Niet dat ze helemaal slap hingen ofzo, maar de blaren stonden toch veel minder stevig als anders. Bij deze dus terug flink bewaterd zodat ze lekker kunnen drinken. Zal nog maar even wat fotootjes plaatsen ineens.
    Bij de kleine gaat de bloei echt wel zichtbaar vooruit! (heb net de fotos van 3dagen geleden eens bekeken en vergeleken). ook de rest groeit en bloeit lekker door. Eentje is nog wel niet echt een top aan het vormen, bij de rest is de bloei goed zichtbaar.
    heb bij de kleine wel ontdekt dat er varenrouwmuggen aanwezig zijn.zag ineens een larfje uit de grond kruipen:s, hopelijk krijgt ze er niet teveel last van, maar ga toch niet meer sproeien nu ze goed in bloei staat.had dat een paar weekjes geleden al gedaan omdat ik veel varenrouwmugjes zag, en dacht dat ze helemaal verdwenen waren. niet dus. Ik zag nog een vreemd beestje op een andere plant (slechts eentje), heb er een (zeer wazige) foto van. Weet niet wat het is, maar lijkt volgens mij beetje op een roofmijt! nu weet ik niet of dat goed of slecht nieuws zou zijn (goed, want ze eet spint op. slecht, want waarom zou ze er zitten als er geen spint is?) Heb hem laten leven (in tegenstelling tot het varenrouwmuglarfje uiteraard) ik zie hem ondertussen al niet meer zitten om een degelijke foto te trekken, maar ga sewes toch nog eens een spintcontrole uitvoeren op mn plantjes!
    voor de rest alles goed!

BILD0757.jpgBILD0753.jpgBILD0756.jpgBILD0754.jpgBILD0759.jpgBILD0768.jpgBILD0764.jpgBILD0752.jpg
    Last edited by JamesBonte; 3 June 2010, 21:38.

Comment

crap, na uitgebreid beestjes zoeken op de planten heb ik spint ontdekt!!!
      wel zeer weinig (heb er slechts 2 gezien), was witte spint.
      weet iemand enig huis-tuin-keuken middeltje om die te bestrijden? of zou de insecticide die ik heb staan hier tegen werken? (is straf spul, okapi tegen zuigende en vretende insecten. gwn van de aveve, heeft gewerkt tegen wortelvlieg 2jaar terug, ze moesten het in de winkel in een speciale afdeling gaan halen waar je als klant niet bijkan)

ah, ondertussen effie rondgeneusd op hetforum; hier wordt gezegd om de planten te bespuiten met een mix van spiritus en zeepsop. Maar wat is spiritus???
      zeepsop heb ik hier in elk geval wel staan.
      ook gewoon vochtig houden zou spint niet zo tof vinden, dus zal geregeld ook al gewoon water sproeien.

jammer wel, maar het beestje dat ik dacht dat een roofmijt was zie ik niet meer zitten... Zijn er plaatsen waar je deze "in het wild" makkelijk kan vangen? of heeft iemand tips om lieveheersbeestjes te spotten? gezien die ook wel een lekker spintje lusten.
      Last edited by JamesBonte; 4 June 2010, 12:38.

Comment

spititus is brandalcohol, gebruik je bvb om barbecue aan te steken^^
        en hier bij mij thuis heb ik veel te veel lieveheersbeesten rond vliegen:p

Comment

je mag er altijd wat komen brengen
          denk trwns dat ik voor de lookoplossing ga gaan. (lijkt me iet of wat gezonder dan spiritus en zeepsop!) hopelijk helpt het ook...
          als ik een lieveheersbeestje tegenkom ga ik het in elk geval proberen te vangen

Comment

ondertussen toch nog niks tegen eventuele spint gedaan... heb nog eens uitbundig gekeken maar geen enkelingetje gevonden.
            wel heb ik een bladprobleempje bij mn kleinste (mn dierbaarste voor het moment, ze staat al het verst in bloei)
            wat zou het zijn?
            BILD0779.jpgBILD0774.jpg

Comment

gezien ik morgen voor een weekje niet meer op mn kot ga komen vandaag nog even een update!
              close ups van de toppen waren zo goed as allemaal mislukt (de avond was aan het vallen en had de nachtmodus ni opgezet, dus foto's over of onderbelicht, of ni scherp gewoon) nuja, over een weekje zullen de toppen des te mooier zijn!

De twee grootste doen het lekker! mooi toppen aan het maken, en thc ontwikkeling begint ook stevig op te komen. ze beginnen ook lekkerder en lekkerder te ruiken!!!
              (het gaat nog moeilijk worden om de laatste week van de examens te kunnen studeren)
              BILD0809.jpgBILD0811.jpgBILD0810.jpgBILD0815.jpg

BILD0816.jpgBILD0820.jpgBILD0819.jpg

de rest: 2 ook al redelijk goed in bloei aan het geraken, de laatste is nog maar net aan het beginnen eigenlijk.

BILD0800.jpgBILD0803.jpgBILD0821.jpg

en dan nog de kleine rakker!
              BILD0787.jpgBILD0782.jpgBILD0798.jpgBILD0783.jpgBILD0794.jpg

Comment

Yo JB,
                Denk niet dat dit een tekort is beste vriend. Jammer genoeg vermoed ik dat je plantjes ziek zijn. Eventueel kan Mg gebrek geopperd worden, maar ik vind dat deze toch niet volledig gelijk lopen.
                Grtz $iR
                sigpic

Comment

ziek... in welke zin dan?? (tmv ofzo? of wat voor ziektes zijn er nog zoal? en wat voor invloed kan dit hebben?)
                  en wat bedoel je met 'niet volledig gelijk lopen' ??

is trwns enkel het kleine plantje dat er last van heeft, de rest ziet er naar mijn mening volkomen normaal uit. (buiten hier en daar vanonder een bruin worden blad, of nog overblijfselen van het waarschijnlijke magnesiumtekort in het begin) van onder is dus zo goed als enkel bij het 1vingerig blad (die bij velen afgesortven is) en bij de 3vingerige blaren.

Comment

hmmm, niet veel reactie hier...

Comment

Even een vraagje :
                      Ik ga in juli op reis naar Frankrijk voor 7 dagen , ik ben bezig met de zaadjes te ontkiemen en had dus graag geweten hoelang jij je plantjes alleen achter gelaten hebt.
                      Laat je ze op jouw kot onder de lamp staan of op de vensterbank als je weg bent? Ik neem aan dat dat wat gevaarlijk is voor brand ,maar ik ben aan het overwegen om toch in die periode gewoon de lamp erop te zetten (met timer) en veel water te geven. Denk jij dat ze het overleven?

Comment

de ene die onder de spaarlampen staat staat daar momenteel ook onder, terwijl ik er niet ben.
                        MAAR, er is wel een maat van me die al de plantjes water gaat geven deze week. Anders staan ze na 2 (of mss 3) dagen echt wel super droog (hangt er ook wel zowat vanaf hoe veel de zon schijnt enzo...)
                        als je plantjes onder een lamp hebt zou ik ze eigenlijk niet zomaar een week alleen laten. ze groeien namelijk, en dan groeien ze tegen de lampen aan (denk niet dat er zo snel brandgevaar ontstaat ofzo, maar als je plantjes in je lamp groeien gaan ze wel kapot.) die dat nu onder de lamp staat groeit helemaal niet meer in de hoogte, anders had ik hem wel gewoon terug op de vensterbank gezet, zodat mn watergever niet moet zitten klooien met die lampen int oog te houden en om de zoveel tijd te verzetten enzo.

voor een week raad ik je dus toch aan iemand te zoeken die ze water kan geven. Als je een timer hebt kan die persoon mss ook wel gewoon checken of je planten niet te dicht bij de lamp groeien en indien nodig de lamp hoger hangen.
                        ben begin juli ook een weekje weg, maar ga de plantjes dan denk ik gewoon aan hun lot over laten moesten ze nog niet rijp zijn (een laatste weekje zonder water is zelfs goed voor de harsproductie naart schijnt)

veel succes ermee!

Comment

Comment

je kan zo ook in wat grotere potten zetten, dan verdampt het water minder snel. Guerilla zou ik niet proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wiet Smurf View Post
                              je kan zo ook in wat grotere potten zetten, dan verdampt het water minder snel. Guerilla zou ik niet proberen.
                              Gaat het plantje het niet overleven als ik het plotseling in de grond zet?
                              Kan ik eigelijk niet gewoon mijn planten laten groeien en ze overpotten in 11L pot ofzo en dan buiten zetten ( maar niet in de grond ,wel in de pot ) , of is dat al helemaal niet aan te raden?

Comment

de kans dat je plantje gestolen etc. wordt is belangrijker dan dat je plantje een beetje verlept is.

Comment

Bezig...
                                X