Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

Ik hoef denk ik niet te vrezen dat ze gestolen zullen worden.
    Ik woon in een gebied waar vrij veel natuur is en de gemiddelde leeftijd van het dorp is 60 jaar ofzo :p , ik denk als je ze een goed plekje geeft dat ze niet zomaar gestolen zullen worden.
    Maar ik ga ze waarschijnlijk proberen bij een vriend te zetten , en anders in 11L potten en dan nog zien wat ik ermee doe
    Bedankt voor de tips!

Comment

BILD0844.jpg
      BILD0837.jpgBILD0847.jpgBILD0842.jpgBILD0845.jpgBILD0836.jpgBILD0832.jpgBILD0834.jpgBILD0829.jpg
      Last edited by JamesBonte; 13 June 2010, 21:49.

Comment

nog wat fotootjes van de kleine omdat ik hem wel mooi vind
        de plantjes van mn achterbuur lijken het ook goed te doen ze zijn de laatste week toch een serieus stuk gegroeid. hehe
        BILD0857.jpgBILD0851.jpgBILD0850.jpg

reacties zijn trwns altijd welkom!

oh ja, de rest van de plantjes beginnen toch wat tekorten te krijgen blijkbaar. (geel/lichtgroen kleurende blaren) denk aan fosfor tekort, ze hebben gisteren allemaal, buiten de kleine, wat substral voeding gekregen, en ik ga hier de komende week nog mee verder gaan.
        Last edited by JamesBonte; 14 June 2010, 19:40.

Comment

BILD0861.jpgBILD0865.jpgBILD0862.jpgBILD0870.jpg

2e grootste:
          BILD0872.jpgBILD0873.jpgBILD0871.jpg

degene die als laatste zn geslacht toonde, en ook een pakje later als de rest werd overgepot; staat zichtbaar achter op de rest, maar denk dat dit plantje wel nog wat in petto heeft!!!
          BILD0879.jpgBILD0877.jpg

en tot slot, denk ik dat dit de overige 2 plantjes zijn (kan ff niet meer helemaal aan de foto's uit)
          zoals je ziet ik met een tekortje...

BILD0882.jpgBILD0888.jpgBILD0880.jpg

Comment

Yo james,

Ziet er goed uit man, beetje overvoed wel die eerste. Ik weet niet of je de ph van je gietwater meet maar dat zou eventueel de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Ook kleurt een plantje automatisch geel naar het eind van haar leven toe. Ze ontrekt de laatste voedingsstoffen uit je blad wat wenselijk is zodat je weedje niet te chemisch, naar voeding, gaat smaken

Grtz $iR
            sigpic

Comment

OVERvoed??? hmm, dacht eerder aan onder, gezien de plantjes al meer as een week enkel puur water kregen. (denk ik toch, denk niet dat diegene dat hem kwam water geven voeding zou geven zonder dat ik hem dat vroeg...) ze krijgen wel regenwater, en inderdaad meet ik de ph hier niet van. (zou het beter zijn om terug kraantjeswater te geven dan?) (waar ik overigens ook de ph niet van ken)
              heb ze maandag nogwat substral voeding gegeven, maar mss stop ik hier dus best mee bij de eerste plant??

ik weet trwns wel dat aan het eind van de cyclus de plant sowieso vergeelt, maar diegene met de bleekste blaren moet denk ik nog wel een week of 3-4 dus lijkt me nogal vroeg... dus ik ga haar zeker nog even wat van die substral shit geven.

Comment

Hoy JB,

Op deze foto zie je toch duidelijk verbrande vingertopjes, en zelf verbrande zaagtandjes. Dit duidt zeker en vast op overvoeding, maar om daar een goed zich op te hebben is het beter dat je zelf goed kijkt naar de nieuwe kleine blaadjes die uit de top komen. Eenmaal verbrand zal zich dit niet herstellen.
                Ik ken de substral voeding niet echt maar veronderstel dat deze niet specifiek voor canna is, daar ligt waarschijnlijk al een van de oorzaken van de problemen. Als ze nu al een weekje zeer arm regenwater krijgen zou ik er misschien over nadenken om rustig de voeding terug op te bouwen. Het geven van een week van dit water kan het vergelen langs onder ook wat verklaren.
                Ook het meten van de pH is uiteraard een groot voordeel maar dat hoeft eigenlijk niet echt als je goed nadenkt waarmee je bezig bent. Ik weet niet op welke manier deze voeding de ph van je gietwater beinvloed dus raad geven is een beetje moeilijk. Ik denk dat er een beetje stikstoftekort is, samen met magnesium. Die eerste is nog moeilijk op te lossen in dit stadium van de bloei (altijd proberen voorkomen tijdens de overschakeling door 50/50 groei/bloei mee te geven) maar kan eventueel ook te wijten zijn aan een foute pH.
                Ik zou gewoon verder doen zoals ik bezig ben en vooral heel goed mn plantjes in het oog houden. Witte vingers en verbranden is teveel voeding, lichter kleuren is te weinig.

Grtz $iR
                sigpic

Comment

enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

ok, thx voor je reactie!!!
                  best bizar wel dat die overvoeding pas optreed na een weekje helemaal niks gekregen te hebben, ik geef haar nu niks meer, ze doet het voor de rest wel goed lijkt me.
                  de rest gak ook niet meer te veel meer geven, buiten degene met de bleekste blaren.
                  tzijn lowryders btw, en ze staan op de vensterbank... van overschakeling is dus niet echt sprake:p
                  en die voeding, ja... ik weet dat ze verre van ideaal is, maar heb ze nog staan, en heb niet bepaald een growshop om de hoek.
                  mss komt het er ooit nog van om een hps te kopen, en als ik die koop doe ik het wel ineens goed; juiste voeding, afzuiging, phmeter,... maar das ni voor direct. momenteel hou ik het bij de vensterbank (en ja, nu dat eentje onder enkele spaarlampjes) en wat guerilla.

of zou het er mss mee te maken kunnen hebben dat ik wat guano aan de potgrond heb toegevoegd, en dat deze nu pas in werking treed ofzo?

hoe lang zou deze nog moeten?
                  BILD0908.jpg

mijn gedacht was om de volgende zaterdag (26e) wat grote blaren weg te knippen, en haar dan nog een dagje int donker te laten staan, en zondag te oogsten. maar mss gaat dat nog te vroeg zijn?
                  ga morgen op zoek naar een vergrootglas of iets dergelijk zodat ik de trichomen al eens kan bekijken. ik vermoed dat ze nog clear of mss beetje milky gaan zijn, mits er nog wel redelijk wat witte pistels zijn.
                  wat ik wel dacht te doen is haar morgen alvast te klieven. tenzij dat ze bvb volgende week sowieso nog niet klaar is, en dat dit dan te vroeg is? =>hoeveel tijd voor de oogst mag je ten vroegste klieven??
                  Last edited by SirSmokeAllot; 25 June 2010, 09:14.

Comment

De kleine is ondertussen gekliefd:

BILD0927.jpgBILD0926.jpg

Comment

ondanks de desinteresse in mn topic, toch nog een klein updateje. foto's zijn van: de kleinste, die zondag of maandag zijn laatste adem geslagen zal hebben.
                      de grootste, die ook al het verste staat. die eind volgende week er ook sowieso aangaat (al kan dat mss nog wat vroeg zijn), deze is ook gekliefd ondertussen.
                      en dan nog het plantje dat het minst ver staat. de rest van d eplanten staat er tussenin qua bloei.
                      moet binnen een kwartiertje ergens zijn, en aangezien jd de foto's niet in juiste volgorde upload staan ze door elkaar. gn tijd om dit ff aan te passen dus. (je kan ze wel uit elkaar halen door het nr in de bestandsnaam te vergelijken: zelfde plantje heeft de dichtst bijelkaar staande nrs...)

gegroet aan de eventuele lezers!
                      commentaar altijd welkom

BILD0954.jpgBILD0953.jpgBILD0944.jpgBILD0947.jpgBILD0960.jpgBILD0956.jpgBILD0961.jpgBILD0953.jpgBILD0945.jpgBILD0951.jpg

Comment

Word wel bekeken hoor
                        Ziet er lief uit.

Grts MG

Comment

Jawel hoor ik volg je zeker!

leer er ook veel van nu..6 lowrider zaadjes aan t ontkiemen 1 is er al uit die zit in grond nu derest nog en dan kan ik beginnen!!
                          ga dit weekend nog een x alles doorlezen om mijn 1e kweekje perfect te laten lopen..

laat ook weten hoeveel je eruit haalt per plantje
                          Sensi Mil Lia

Say this when your high: Tetrahydrocannabinol _______ If you can? Smoke Again!

Comment

Hoy JB,

Misschien is het ook beter om de bewerk bericht functie te gebruiken omdat op deze manier men 3 keer per dag op je draadje terecht komt. Wij lezen hier heel wat af maar zo raken we er uiteraard niet. Double posten wordt eigenlijk ook niet toegestaan en bijgevolg voeg ik deze nu samen.

Aarde heeft een buffer, deze zorgt ervoor dat je je wat fouten kunt permiteren maar een buffer houdt ook voedingsstoffen tegen, daardoor dat cocos en hydro mogelijk een betere opbrengst leveren. Onrechtstreeks betekend dit dus ook dat wanneer je vandaag overvoedt op aarde je het resultaat pas enkele dagen tot een week later ziet, ookal geef je gewoon water.
                            Ik heb weet van 2 verschillende soorten guano, eentje met veel N en eentje met veel K. Die laatste toepassen tijdens de bloei, de eerste tijdens de groei. Kweet dus niet precies wat je erbij hebt gedaan maar idd, guano is zeer sterk en bevat daarnaast ook heel wat sporenelementen.

Het klieven doe ik persoonlijk zelf net na de 5-7 dagen van spoelen. Op deze manier probeer ik mn plantjes op korte termijn een droge periode te laten doormaken. De sapstroom binnen in je plant wordt verstoord. Na nog 1 dagje in het hok haal ik ze eruit en zet ze 48-72 uur in het donker.

En het best oogst je idd op trichomes want ik denk dat je plantjes morgen of na het weekend, nog niet allemaal klaar zullen zijn.

Grtz $iR
                            Last edited by SirSmokeAllot; 25 June 2010, 09:16.
                            sigpic

Comment

Wat zien ze er goed uit!
                              Ik heb momenteel 5 Dieselryders die bijna 3 weken ver zijn en nog eens 5 die net geboren zijn.
                              Graag een rookverslagje ivm smaak en zo.

thanks!

Comment

reacties!?
                                goedgoed, ik hou jullie wel op de hoogte als ik geoogst heb, en van het resultaat ook.
                                @sir, ik weet niet goed waar je op doelt met je dubbel posten? als ik kort achter elkaar post gebruik ik de bewerk functie wel hoor. (tussen mn laatste posts zit toch altijd minstens een dag)
                                weet ook eig niet welke guano ik gebruikt heb mss eens nakijken, maarja das toch al te laat ondertussen
                                je denkt dus dat de kleine dit weekend nog niet klaar zal zijn? (dacht enkel deze dit weekend te oogsten, de rest moet sowieso nog wel ff langer)
                                probleempje is wat dat ik mn tricho's niet deftig bekeken krijg, maar probeer dit op te lossen.
                                zal morgen nog eens proberen als ik langsga.

de kleine krijgt btw ook maar een minimum aan water meer (gisteren stond hij kurkdroog, en heb hem toen een klein beetje gegeven, zou goed zijn voor de harsproductie naar ik las)
                                een dagje donker gaat hij ook wel krijgen, of moet dit langer dan een dag? (zoals sir hierboven zegt 48-72uur?)
                                zo lang wachten nog en dat terwijl ik niks anders wil dan met mn schaar erin te vliegen

grtz

Comment

Bezig...
                                X