Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NYC diesel - eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    NYC diesel - eerste kweekje

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    ik ben juist begonnen met mijn eerste kweekje.
    Omdat ik nog geen ervaring heb, dacht ik, ik smijt het even op dit forum, misschien dat er wat interessante feedback op terugkomt.

    Ik ben dus begonnen met NYC diesel femenized seeds: meer info

    Na ze 2 dagen op vochtige keukenrol te leggen tussen 2 borden waren ze ontkiemt:
    IMAG0060.jpg
    Hierna heb ik ze gepland in een bloembak (27L, 4 plantjes, potgrond voor bloemen ofzo)
    IMAG0061.jpg
    Nadat ze een dag of 4 achter het raam hadden gestaan (bij gebrek aan mijn spaarlampen die nog altijd niet binnen zijn, heb er ondertussen al 3 andere gekocht) heb ik ze onder de lampen gezet.

    Ik heb momenteel 3 spaarlampen, osram duluxstar 24W/827 1500lm.
    Er is nog een 5 pak spaarlampen v/e ander merk op komst van 23W/827, waarschijnlijk plaats ik er hier nog een paar van als deze binnen zijn.
    IMAG0063.jpg
    Door die paar dagen waren mijn plantjes wel erg lang geworden en heb ik ze wat verder ingegraven, zoals ik ergens op het forum had gelezen:
    IMAG0070.jpgIMAG0069.jpg
    Mijn lampen staan voor de moment op 18/6.
    De plantjes zouden niet te hoog mogen worden, op mijn zolder heb ik ongeveer een halve meter plaats boven mijn bloembak.
    Als dat te weinig plaats zou zijn, dan moet ik een gereedsschapshok op mijn terras gaan verbouwen, wat ik liever niet zou doen omdat dit nogal in het zicht staat.

    Dit was het zowat voor de moment, ik zal jullie verder op de hoogte houden.

    Opmerkingen en wijze raad is altijd welkom, want veel ken ik er nog niet van (buiten hetgene ik op deze en andere websites/fora heb gelezen.

    Greetz

    Bart

    #2
    Re: NYC diesel - eerste kweekje

    Leuk soortje die NYCD heb er hier ook twee staan. Als je die spaarlampen horizontaal hangt komt er veel meer bruikbaar licht voor je planten beschikbaar. Een reflector erboven knutselen van een half doorgesneden 0.5 literblik brengt dan nog meer licht op je dames. Ze strekken omdat ze opzoek zijn naar meer licht. Verder lijd het vele rood in je warmwitte lamp ook tot meer strekking. koudwit zal ze kleiner houden. Gezien je geringe hoogte zou ik ze niet te lang voorgroeien maar al vrij snel op 12/12 over gaan.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: NYC diesel - eerste kweekje

      Ja, na wat ik over NYCD had gelezen dacht ik dat het wel een leuk weedje gaat worden.
      Bedankt voor de raad, ik zal eens zien of ik nog wat bijeen kan knutselen met wat karton en blikken.
      Misschien dat ik er nog een lampje met koudwit bijhang (eens zoeken of ik spaarlampen in 94(0) of 84(0) vindt)
      Het stretchen was vooral van toen ze nog niet onder een lamp zaten en gewoon achter het venster stonden (het is hier voor de moment niet echt zomer ), ze staan sinds gisteren nog maar onder de spaarlampen en heb niet de indruk dat ze sindsdien nog gestretched zijn.
      Wanneer zou je ze op 12/12 zetten? Is hier een vuistregel ofzo voor, want ik kan er niet echt iets specifiek van terugvinden.

      Comment


        #4
        Re: NYC diesel - eerste kweekje

        Wanneer je ze op 12/12 zet is geheel aan je zelf. Hangt natuurlijk af van je beschikbare hoogte. Hier heeft de NYCD een week of 4 voor gegroeit alvorens ze op 12/12 gingen. Sretchen zal nu idd dan wel minder worden. Een ruit houd heel veel bruikbaar licht tegen en ze staan daar ook veel te koud doorgaans. Zal nu dus wel beter vorderen. Spaarlampen in koudwit bestaan wel maar zijn niet zo eenvoudig te vinden.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: NYC diesel - eerste kweekje

          Hier nog effe een update van mijn plantjes, er beginnen zich al extra bladjes te vormen. Ze zijn ook niet meer gestretcht, te zien aan de tandenstokers.
          IMAG0071.jpg
          Die TL-lampen in koel wit vond ik inderdaad niet, ik heb er een ledlamp bijgehangen met kleurtemp 4000K. Spijtig genoeg is deze nogal gericht en zal dus weinig uithalen vermoed ik.
          IMAG0072.jpg
          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: NYC diesel - eerste kweekje

            De plantjes zijn weeral wat gegroeid.
            Ze staan nu ongeveer 5 dagen onder de lampen.
            IMAG0077.jpgIMAG0076.jpgIMAG0075.jpgIMAG0074.jpg

            Comment


              #7
              Re: NYC diesel - eerste kweekje

              Iets naar het licht getrokken maar verder zien ze er prima uit succes met de diezels ben er zelf zeer tevreden over.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: NYC diesel - eerste kweekje

                Ik heb men spaarlampen wat horizontaler gehangen zodat ze wat meer naar boven groeien en niet meer zo scheef staan. Ik zou alleen nog een extra spaarlamp moeten hangen zodat er boven elk plantje 1 kan hangen.
                IMAG0084.jpgIMAG0083.jpgIMAG0082.jpgIMAG0081.jpg
                Ik heb ook nog een UV TL-buisje dat ik er boven hang zodra ik een armatuur kan vinden waar het in past.

                Comment


                  #9
                  Re: NYC diesel - eerste kweekje

                  Hoi,
                  hieronder mijn plantjes, ze zijn al een heel stuk gegroeid.
                  Ik heb ze van de week getopt zodat ze niet te groot worden.
                  IMAG0087.jpgIMAG0088.jpgIMAG0091.jpgIMAG0086.jpg
                  Hieronder zie je wat oranje vlekken op een blad dat per ongeluk tegen de lamp is gekomen , maar veel schade is er precies niet aan de plantjes.
                  IMAG0089.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: NYC diesel - eerste kweekje

                    Ik denk dat iedereen al bijna zijn plant is tegen de lamp heeft laten komen..:p maar daar leer je van he
                    en het ziet er wel goed uit hoor, brede plantjes..
                    Diesel.. gaat in ieder geval heel lekker ruiken^^
                    mijn autoflower heeft ook diesel inbreng en je kan het ruiken^^ lekker fruitig

                    greetz Nairez

                    Comment


                      #11
                      Re: NYC diesel - eerste kweekje

                      Zou er wat meer verlichting boven hangen, blijven strekken zo te zien. zou veel compacter moeten zijn die diezel.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: NYC diesel - eerste kweekje

                        Nogmaals een update.
                        Er zijn 2 planten die wat voorstaan op de andere 2. Die zijn een stuk groter (wel wat gestretched, en hebben al veel meer haartjes)
                        Ik denk dat ik die 2 grote wat naar beneden ga binden, dan verschillen ze wat minder met de andere 2.
                        IMAG0072.jpgIMAG0061.jpgIMAG0070.jpgIMAG0069.jpgIMAG0071.jpgIMAG0063.jpgIMAG0060.jpgIMAG0068.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: NYC diesel - eerste kweekje

                          Dat kan je inderdaad doen, dan kan je de lamp mooi op hoogte hangen anders moet je beginnen met prutsen om het te verhogen.
                          Don't panic! It's organic!

                          Comment


                            #14
                            Re: NYC diesel - eerste kweekje

                            Ja, dat was inderdaad geen slecht plan, nu lukt het precies toch wel goed, ze zijn mooi aan het bloeien.

                            Comment


                              #15
                              Re: NYC diesel - eerste kweekje

                              sinds ik mijn plantjes wat naar beneden heb gebonden op dezelfde hoogte, zijn ze al mooi in bloei gekomen.
                              Hieronder wat foto's:
                              IMAG0078.jpgIMAG0077.jpgIMAG0076.jpgIMAG0075.jpgIMAG0074.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X