Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder#1 kweek (Tneon)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lowryder#1 kweek (Tneon)

@ Oblivion zal ik toch maar wat gewoon foto's plaatsen. Zodat het wel te zien is dat ze goed groeien onder Tneon.
    Het is nu lowryder, waardoor ze niet echt de hoogte ingaan.
    Maar ik weet dat je met Tneon dikke buds kan krijgen Heb je wel een ander soortje voor nodig natuurlijk dan een kleine autoflower. Maar autoflowers doen het er goed onder.
    Veel voor hier is Tneon nieuw(voor mij ook) Denk dat het de rede is dat veel mensen kijken.
    Volgens mij begin ik bij 1 lowryder al kenmerken te zien van een vrouwtje, durf het niet met zekerheid te zeggen.
    Omdat het nog maar zo klein is. En moet wel heel erg goed kijken. Van mij mogen ze wel iets in de hoogte schieten. Maar ze blijven lekker compact met het licht erop. Compacte plantjes, hopelijke compacte bud

Nog geen last van geurtjes, waar ik wel op zit te wachten. Die heerlijke citrusgeur. Als het qua money beter gaat, komt er een 2e setje bij. Maar dat duurt nog wel ff. Kind vergt genoeg geld
    Last edited by Angelic2010; 16 July 2010, 19:08.

Comment

De lowryders beginnen nu wel wat uit te zetten.
      Zoals jullie kunnen zien, groeien ze heerlijk onder die tneon's.
      Ik moet nog 1 bloeilamp ontvangen.
      Waren lastig te verkrijgen nu bij de leverancier.
      Maar kan ze ook combineren met de groeilamp. Heb 1 bloeilamp hier.
      Als ik groei/bloei combineer. Worden ze wat bossiger. En kan je ze ook lekker compact houden.
      Dus denk dat ik deze ronde met de lowryders. De groei en bloei lamp ga combineren. Dit advies kreeg ik ook van iemand anders die ook verstand heeft van Tneon. Heb de grootste even naar een ander plekje verplaatst. Gewoon eens wisselen van plek.

Dit is dus de 17e dag vanaf ontkiemen.

DSC05052.jpgDSC05063.jpgDSC05062.jpgDSC05064.jpgDSC05053.jpg

Comment

Het ziet er erg goed uit allemaal met die Tneon,kijk mee.
        Gzz

Comment

Re: Lowryder#1 kweek (Tneon 150 watt)

Mooi gedrongen gezonde plantjes gaat voortvarend daarzo.

Grtz

Comment

Het gaat hier inderdaad voortvarend. Ze zijn goed gegroeid. Heb zelf het gevoel dat ik toch wel genoeg vrouwtjes krijg. 1 heeft echt de grootste voorsprong.
            Maar zoals ik de bouw van de plant zie, en zijtakjes zie. Word het volgens mij een vrouwtje. Het word nu een lekker veldje.
            Merk wel dat de ene plant meer zuipt als de ander. 1 pot was zowat droog, plant had er geen last van. Heb die zojuist een beetje water gegeven.
            Nog even wachten en zou bij die grootste de bloei erin moeten schieten.

Nu heb ik een vraag. Zit zelf te denken om Cannaboost(met bloeivoeding) eens aan de lowryders geven, zou dit mischien de opbrengst tenminste naar de maximale grammetjes kunnen brengen? 15 a 20 gr? Ze krijgen nu gewoon nog altijd kraantjes water, niet afgezuurd. Maar ga denk ik meer spa blauw halen(ph 6)
            Merk ook dat ze in het ritme van de 18/6 zitten. Savonds gaan de bladeren zakken, en smorgens weer lekker omhoog.

Heb de lamp iets hoger gehangen nu, zodat ze ietsjes de lucht in de gaan. Mag wel bij lowryder, veel strekken zullen ze toch niet. Stammetje word ook al lekker stevig 5 a 6 mm dikte. Alleen die wat later geplant zijn moeten nog de boel inhalen. Maar dat komt wel goed. Moet alleen nog iets minder water gaan geven. Maar ze zuipen niet zoveel tegelijk. Zoals ik al zei. Achja ze doen het goed
            DSC05102.jpgDSC05116.jpgDSC05109.jpgDSC05123.jpgDSC05129.jpg

Comment

Ze blijven lekker internodes aanmaken. Als de een iets gegroeid is, kan ik de nieuwe al zien komen. Zal denk ik niet lang meer duren voordat de bloei erin zal schieten. Zit nu op de 20ste dag vanaf ontkiemen. Achterblijven zullen laten in de bloei schieten. Maar zie nog nergens mannelijke kenmerken. Moet wel goed kijken, maar zie nog nergens balletjes. Maar kan nog komen. Blad begint ook al iets te ruiken zodra ik het tentje open maak. Ze blijven nog lekker groen op de grow-mix. Begin pas met voeden zodra de bloei erin zit. Maar met grow-mix kan lowryder de eerste tijd vooruit. Op de foto valt goed te zien hoe laag de lowryder blijft en hoe kort de internodes zijn. Zijscheuten komen nu ook lekker door met blaadjes. Vandaag en gister geen water gehad. Ben benieuwd of meer mensen aan de Tneon gaan, kan het echt aanraden!! Geen last van extra investering om de warmte weg te krijgen. En niet zo snel last van warmtemeting. Want een gloeilamp word nog warmer. Kan bij Tneon gewoon met me handen eraan, al branden ze de hele dag. Bij meerdere tneon's zal de tempratuur wel omhoog gaan. Maar zo warm ook weer niet. Hoop binnenkort meer Tneon kweekjes te zien.

DSC05154.jpgDSC05167.jpgDSC05172.jpgDSC05164.jpgDSC05169.jpgDSC05171.jpgDSC05173.jpgDSC05157.jpg

Comment

hey!
                Ziet er goed uit kerel, had wel een vraagje.
                In hoeveel liter potten ga je je LR tot het einde laten gaan?
                Heb ze zelf namelijk in 3l.

Comment

Ik heb ze eerst in kleine potjes gezet met zaai-stekgrond. De lowryders blijven nu in 4 liter potten, en mogen ze ook lekker in afbloeien. Weet nog niet hoeveel man/vrouw ik heb, maar kom ik snel achter.
                  4 liter is toch echt de max voor lowryder. Maar minder kan natuurlijk ook. Ze word namelijk gewoon niet groot, dus een grotere pot dan 4 liter heeft echt geen zin. Zonde van je aarde. Die 3 liter waar jij ze nu in hebt, is prima om ze ook in af te bloeien. 1 liter kan zelfs nog, maar dan heb je wel een hele kleine
                  De lowryder zal de pot denk ik niet volledig bewortelen dan.

Vanmiddag alvast even bloeivoeding halen. Heb hier 6 x1,5L flessen spa water staan met een ph van 6.0 (geen ph meter hier)
                  Ben ook aan het denken om misschien Cannaboost erbij te pakken. Om de lowryder eens een boost te geven, en kijken wat het doet zodra ze bloeien. Of het meer opbrengst zal geven, of niet natuurlijk.

Zal straks wel weer wat foto's maken, ze zijn net 3 uurtjes wakker
                  Net eens even gekeken, en volgens mij zit er nu al een mannetje tussen. Het is nog heel klein, maar lijkt net alsof ik een bolletje zie. Vind dit wel vrij vroeg na 22 dagen(vanaf kiemen)

Is dit een mannetje? Heb snel een foto toegevoegd. En is rood gemarkeerd.
                  Attached Files
                  Last edited by Angelic2010; 22 July 2010, 10:15.

Comment

Zo weer een update:
                    Het word een heerlijk bosje zo. Heb de lampen vanmorgen een eindje omhoog gezet, zodat de kleinere wat de lucht in konden gaan. Dit heeft wat geholpen, en heb de lampen weer lager gehangen. Zodat het ook een lekker bosje kan worden. Het zijn echt compacte lowryders. Wortelen doen ze goed.
                    Heb vandaag al 1 met wat beetje aarde moeten bedekken, zag een beetje wortel boven de grond.

Ook beginnen de bladeren zo te groeien dat ze over de pot heen gaat naar de andere pot toe, of erbuiten groeien

DSC05232.jpgDSC05217.jpgDSC05231.jpgDSC05216.jpg

Blijf zelf het gevoel hebben dat ik al 1 man ontdekt heb. Al heeft hij nog geen balletje, de voortekens zijn er wel naar mijn gevoel.
                    Iemand een andere mening?

Comment

Hoy angelic,

Lookin good maar pas op met spa blauw voor ca en mg tekorten. Ik zie dat je reeds een stap in de goeie richting hebt genomen door het nemen van een aangepaste growmix (alhoewel ik niet echt zeker ben of dit wel de beste oplossing is bij AF's), maar deze secundaire elementen zijn niet tot bijna niet (mg in mindere mate) aanwezig in basisgroeivoeding. Secundair wil echter niet zeggen, minder belangrijk.
                      Mg is zeer belangrijk in de vorming van vele enzymen tijdens groei en bloei, terwijl calcium onontbeerlijk is tijdens groei voor celvorming en bloei voor het dichtgroeien van de toppen.
                      Wees aandachtig voor beide tekorten (Mg streepvorming net onder de top tussen de nerven, Ca in nieuwe groeischeuten/zijvertakkingen die vanbovenuit geel worden) want ik vermoed jammer genoeg dat je met spa blauw vroeg of laat met dit probleem geconfronteerd zal worden.
                      Hou ook rekening met het feit dat eenmaal je voeding gaat toevoegen je pH rechtevenredig zal dalen en spa blauw niet echt meer een oplossing biedt.

Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 22 July 2010, 23:40.
                      sigpic

Comment

Ik kreeg dit advies over spa blauw omdat ik niet afzuurde en ik kraantjeswater gebruikte. Tot nu toe geen problemen gehad met de planten van tekorten te zien(gelukkig) Ben er wel aandachtig op. Zal er wel op gaan letten. Maar op dit moment geen ph meter hier. Is zo'n ph meter wat je in de grond kan prikken ook goed, of moet het perse een digitale zijn? Hoor veel dat die grond prikkers maar een indicatie geven. Moet beetje op de kosten letten. Maar ph meter komt er zeker. Wat kan ik dan nu het beste doen met het water. Spa blauw is ook lekker om te drinken, dus nooit weg gegooid

De planten doen het naar mijn mening erg goed. Heb in het begin teveel water gegeven. Nu hebben ze al 3 dagen niks gehad. En de grond begint nu ook echt droog aan te voelen.

En vaak hoor ik over de ph dat hij juist stijgt als je voeding geeft. Nu ben ik een beetje in de war erover Enige uitleg graag.
                        Wil denk ik bio-flores + bio boost halen.
                        Last edited by Angelic2010; 23 July 2010, 00:04.

Comment

Kan iemand duidelijkheid geven of dit een man is? Zie alleen maar mannelijke kenmerken namelijk. Hoop dat iemand me 100% zekerheid kan geven, zodat ik deze kan verwijderen of ergens anders kan plaatsen.

DSC05243.jpgDSC05257.jpgDSC05259.jpg

Comment

Nou het is wel degelijk een man, ze krijgen nu echt meer balletjes eraan. Echt een ophoping.

Kan ik die lowryder gewoon ergens neerzetten, zodat die gewoon stuifmeel aanmaak. Of moet ik perse licht erop hebben? Aangezien die toch niet gestrekt ik. Kan ik hem gewoon laten strekken tot die stuifmeel loslaat? Of heeft dat geen effect. Zit helaas met plaats gebrek.

En zoals ik al kan zien, al 2 vrouwen ontdekt. Gister zag ik het al op dag 24 Vrij snel bij de lowryders vind ik. Rest laten zich nog niet zien wat het is, maar zie daar geen ballen.

Comment

maak eens wat fotos van die mooie dames ! :d
                              Ben ook benieuwd , heb 2 LR1 staan. Hopelijk mannetje en vrouwtje en doen we dan een zaadkweekje.
                              Zet het mannetje ergens ver van je dames en vang dan wat stuifmeel op?
                              Denk wel dat het licht nodig heeft om tot de stadia te komen waar ie stuifmeel lost!

Comment

Hier weer wat foto's zoals gevraagd.
                                Sommige zijn toch echt wel de lucht in gegaan, doordat ik de lamp iets hoger heb gehangen(was de bedoeling)
                                Nu de lamp weer lekker laag erop. En kunnen ze bosjes worden. Zoals ook te zien is, zit de groei er ook nog goed in.
                                Bij 2 wel degelijk te zien dat ze vrouwtjes zijn. Tot nu toe dus 1 man ontdekt, van de 8 die doorgekomen zijn. Zou een mooi aantal zijn 7 van de 8 vrouwtjes.
                                Met de man weet ik nog niet wat te doen, als het te lang gaat duren voor stuifmeel ivm plaats gebrek. Gaat die de prullenbak in.
                                Jammer maar helaas, ziet er goed uit voor een mannetje Mooie opbouw en lekker groen.
                                De man staat dus niet op de foto, staat apart onder bureaulampje nu. Dus 7 staan er nog op de foto
                                Enig commentaar over hoe ze eruit zien? Als de mensen de grond te nat vinden, kan kloppen had iets teveel water gegeven vanmorgen.
                                Maar ze hadden wel water nodig, maarja iets teveel. Dus krijgen ze weer tijdje niks.
                                Ook heb ik een temp/hygro meter aangeschaft. De tempratuur komt niet boven de 28 graden uit. Wel moet ik kijken dat als ze goed in de bloei zit, de LV omlaag te krijgen.

Filter is besteld Wilco Carbonfilter 25cm 100m3.
                                DAG 25!
                                DSC05279.jpgDSC05275.jpgDSC05276.jpgDSC05283.jpgDSC05280.jpgDSC05281.jpgDSC05277.jpgDSC05282.jpg

Last edited by Angelic2010; 25 July 2010, 16:29.

Comment

Bezig...
                                X