Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

Korting op 420shop
    World of Seeds Afghan Kush vervolgt door Yumbolt 47 (World of Seeds,Fem)
    hallo allemaal,
    Enige tijd geleden heb ik mijn eerste (echte) project opgezet. Het is allemaal behoorlijk rommelig verlopen dankzij wat tegenslagen, maar in eerste instantie succesvol.....totdat er een aantal mannetjes zich zichtbaar maakten
    Ik heb oorspronkelijk 6 gezaaid om te zien hoeveel er uit kwamen. Ze waren allemaal netjes uitgekomen, alleen heeft 1tje zijn dood gevonden bij het plaatsen in de tuin, waarna ik de rest leuk binnen heb gehouden
    Ik heb een volledig dagboek bijgehouden, maar ik zal van het project zover voornamelijk foto's plaatsen en geen uitgebreid verslag, gezien de hoeveelheid probleempjes en de enorme lap txt van de afgelopen 47 dagen
    In de foto's zul je 2 fim projecten van mij zien, mijn eerste fim is tevens de grootste plant, deze zijn echter beiden mannelijk, bleek.
    Het afsheid van de grootste heb ik plaatjes van, de ander helaas niet, de camera begaf het door de spanning....
    Dankzij toch een ruime maand groei, is het toch een erge domper om 2 van de 5 (hopelijk..bid bid bid) over te houden. Dus dit kweekverslag zal mijn volgende project ook omvatten wat ik hopelijk snel erbij kan starten.

Mijn huidige opzet;
    -3x 30W SL 2500K 825
    -3x UV(B) 26W SL (zie spectrumplaatje)
    UVB 5.0.jpg
    belichting-2x verrood/infrarood 60W gloeilamp (toepassing:vlak voor de nacht)
    -ventilator 120x120x38 230V 107 CFM
    -koolstoffilter
    -2x 18W tl 830
    -2x 23W CFL 827

-Plagron Terra Bloom
    -Plagron Green Sensation
    -Plagron Bat-Mix
    -Root Riot (voor ontkiemen, dit ging echt razendsnel!)
    -de plantjes: Afghan Kush (World of Seeds), Yumbolt 47 (WoS)
    ik heb in het begin van het project gebruik gemaakt van BioBizz Allmix potgrond, echter ben ik overgestapt op de BatMix van Plagron.
    vandaag is het dus zo dat ik er nog maar 3 overheb, 1 mannetje die al lekker wat balletjes heeft, en 2 die hun geslacht nog niet getoond hebben. In mijn hoop zijn dit dus vrouwtjes die hun geslacht wat later laten zien.
    Ik ben ook erg hard aan het denken; zal ik ze met rust af laten bloeien of zal ik gaan stekken zodat ik een goede eerste kweek heb. Dit bracht mij ook meteen bij het idee om een extra soort erbij te nemen, femeniseerd uiteraard. Hebben we meteen een betere kans wat geslacht betreft
    edit:foto's en regel verwijdert

Grtz KushMasta
    Last edited by KushMasta TMHM; 2 November 2010, 13:27. Reden: foto's verwijderd (opschoning)
    it's his line so only God knows
    Grtz Kush

Re: KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

Ze zien d'r goed uit. Maar is dat niet een beetje veel zo op elkaar. Neem aan dat deze groter worden. Maar ieder zijn eigen keus he. Laat maar lekker groeien.
    Last edited by Angelic2010; 13 July 2010, 12:50.

Comment

@Angelic2010; haha daar heb je helemaal gelijk in Angelic (zie foto's ), ik had problemen met de kiempotjes, deze bleken niet goed genoeg te zijn waardoor binnen enkele dage de wortels zonder dat ik het door had al ver eruit waren gegroeid. Dit heeft mij ze bij elkaar laten zetten, wat inderdaad nog een x problemen heeft bezorgd met overpotten, maar wonder boven wonder is dat allemaal zonder problemen goed gekomen.

en uiteraard zoals beloof wat meer foto's!!
      ik heb wat van de mooiste eruit geselecteerd (uit de 187 foto's , wist niet eens dat ik er zoveel had gemaakt )
      Grtz KushMasta

deze waren van Dag 29

ps, weer probleempje met het uploaden van de foto's de foto's onder zijn van dag 35
      Attached Files
      Last edited by KushMasta TMHM; 12 August 2010, 20:34. Reden: foto's verwijderd
      Grtz Kush

Comment

Hier zijn de foto's van dag 42, hier staan ze net 5 dagen op 12/12, helaas nog net te vroeg om de mannetjes te herkennen..snif
        S5030232.jpgS5030237.jpg

meer zal later volgen! Grtz KushMasta TMHM
        Last edited by KushMasta TMHM; 12 August 2010, 20:34. Reden: foto's verwijderd (opschoning)
        Grtz Kush

Comment

Heerlijk groen bosje. Gelukkig is het overpotten zonder problemen verlopen. Vertakkingen zien d'r ook goed uit. Bladeren hebben echt een mooie vorm.
          Lekker zo doorgaan, ben benieuwd wanneer de eerste buds zullen verschijnen. suc-6

Comment

nou helaas heb ik met het overpotten flinke kluiten wortels op moeten geven bij 2 exemplaren, maar deze hebben het goed overleefd!
            Ik heb helaas ook wat moeten bijsnoeien om te zorgen dat het niet te dicht groeide.
            Omdat ik heel vroeg gefimd heb kwam ik erachter dat daardoor de doorlichting verkeerd ging.
            Het scheelt dat ieder gesnoeid exemplaar een volledig mannetje bleek te zijn (helaas dus ook de gefimde )

even wat eten en wat hobbyen, zullen we vanavond de rest van de foto's plaatsen

Grtz KushMasta TMHM
            Grtz Kush

Comment

S5030246.jpgdit is helaas mijn grote fim, die vanwege zijn mannelijkheid moest sterven op dag 46
              S5030248.jpgS5030251.jpgS5030247.jpgS5030249.jpgS5030250.jpgS5030253.jpgS5030254.jpgS5030245.jpgS5030246.jpgS5030244.jpg >> S5030252.jpg<< deze plant heeft sinds het begin al een vreemde ontwikkeling waarbij ik em uiteindelijk ook 1 maal wat heb gebogen (met sateprikkers, lichtjes impulsief feeling ontwikkelen voor trainen )
              deze kliekjes zijn allemaal van Dag 48
              het mannetje dat ik zover houd is duidelijk zichtbaar, zit vol met kleine balletjes.
              en dat waren mijn mooiste kliekjes zover! de rest leek me overbodig..

Voor de oplettenden, het is wellicht te zien dat ik tijdens dit project alles bij elkaar aan het verzamelen ben , daarom zie je steeds meer lampen en tevens mijn aan- en afzuiging nog niet geinstalleerd ( ben ik nog mee bezig...eveneens een mogelijk homemade filter).Je ziet ook de temp boven de 33 graden komen, komt doordat hij te dicht bij de lamp hangt en doordat het inderdaad behoorlijk warm was de laatste dagen en zonder goed geinstalleerde ventilatie kom je dan nergens. Maar gelukkig heeft dat de pret niet gedrukt. Zodra ze het warm hadden gooiden ze meteen de bladen omhoog en kon ik daar op in springen.
              Het mannetje had ik btw al behoorlijk mishandelt door hem aan de zijkant te snoeien om ruimte te winnen. Deze was ook ineens de ruimte ingeschoten in een mum van tijd.

Vandaag 3 stekjes genomen (nog steeds in de hoop dat mijn 2 overblijvers dames zijn)
              Wegens gebrek aan wortelstimulant heb ik ze direct in de root-riot gezet en deze staan nu onder CFL hopelijk wortels te schieten
              Dat was het dan weer ff voor nu

Grtz KushMasta TMHM
              Last edited by KushMasta TMHM; 14 July 2010, 04:46. Reden: ohja, het mannetje....
              Grtz Kush

Comment

ook wat nieuws geleerd...
                vingers zijn niet om te toppen. Oftewel, zijn niet zo lekker door de week heen gekomen.
                Kan momenteel ook niet al te veel zelf doen al had ik het graag
                Daarnaast nog meer pech, blijkt dat ik er maar 1 vrouwtje tussen had zitten. Juist ook het plantje met de vergroeide internodes, al zie je dit kenmerk verdwijnen bij de 'eventuele' stekjes.., verder lijkt de plant kerngezond.
                helaas heb ik 2 van mijn 3 stekjes dus ook weggedaan vanwege ditzelfde. Deze kwamen van het later bloeiende mannetje..
                ondertussen...hebben ook wat balletjes van het bloeiende mannetje zich geopend en ik heb al een klein beetje stuifmeel kunnen verzamelen.
                De plant maakt het ondanks zijn snoei en het verbrande blad goed, maar dat is voor later. Het stekje staat er stevig maar met wat hangende blaadjes bij
                even geen foto's, maar vervolg komt snel

(!@&?*#! zie bij het overzien van het topic de laatste foto's van mijn gezonde hand...)
                Grtz KushMasta
                Last edited by KushMasta TMHM; 18 July 2010, 05:50. Reden: ....foto's
                Grtz Kush

Comment

Zo! daar zijn we weer!

inmiddels wat bekomen van de ellende van vorige week, maargoed, het gaat al wat beter en ik moet en zal verder.
                  Omdat ik dus helaas met 1 vrouwtje zit, en 1 welvarend mannetje, heb ik besloten om meteen wat zaden bij te bestellen.
                  Hebben ons oog eerder laten vallen hierop, maar op moment van start waren ze uitverkocht.
                  World Of Seeds- Yumbolt 47
                  Genotype: 10% Sativa, 90% Indica
                  Female: Pure AK-47
                  Stabilized male hybrid: Pure Yumbolt
                  Harvest time: 8 weeks indoors / begining of October outdoor
                  THC level: > 20%
                  Production: 450-500gr/m2 indoors 500-600gr per plant outdoor
                  Medical value: High
                  CBD content: >1%

AK47 hoort standaard in mijn stash thuis dus ik kon deze niet laten gaan, het moest ervan komen

Dit moet een leuke toevoeging zijn aan mijn Afghan Kush, nog steeds lekker Indica..
                  Mijn AK vrouwtje laat ik afbloeien, terwijl ik er een aantal stekken vanaf haal.
                  De plant is wel sterk maar vanwege misvormingen sinds de ontkieming ga ik er geen moeder van maken, tenzij het verder verwonderlijk verloopt,
                  dan zal ik kijken naar eventuele reveg.
                  Ondertussen ook al wat stuifmeel kunnen verzamelen me een wellicht kleine bevruchting op de eerste stampers van mijn dame.
                  Mannetje gaat er snel ook uit, kunnen niet hebben dat deze mijn enigste snelle oogst om zeep helpt!
                  Ik heb nog even geen goede, maar de foto's zullen snel volgen.

Grtz KushMasta
                  Grtz Kush

Comment

S5030262.jpgS5030260.jpgS5030261.jpgS5030263.jpgS5030264.jpg

nog even wat foto's van mijn dame.... (had de datum aangepast van de foto's maar nu zijn ze uit de toekomst!)
                    het stekje wat ik had genomen heb ik opgegeven... zal het beter aanpakken zodra ik wat benodigdheden heb.
                    grtz KushMasta

Grtz Kush

Comment

It's Alive!!
                      eergister 2 Yumbolt 47 (fem) gezaaid in Root Riot,en deze zijn vandaag boven de grond aan het komen
                      De Root Riots staan wel direct in de Plagron Batmix, met het oog voornamelijk erop dat overpotten me even niet zo makkelijk af zal gaan.
                      Mijn Afghan Kush dame maakt het goed, en als ik me niet vergis is ze toch meer bestuifd dan ik dacht...
                      Het mannetje is nu 3 dagen weg(was het bij mijn vorige post vergeten erbij te plakken.)
                      en ik heb nu wat stuifmeel om nog es wat te bevruchten.
                      Heb helaas de batterijen van mijn camera leeggezogen met filmpjes maken (en instellen) dat ik nog niets erbij heb om te plaatsen
                      maar dat komt snel!

Grtz Kush

toch nog snel wat foto's van 3e dag sinds zaaien van de 2 Yumbolt 47

S5030274.jpg S5030277.jpg
                      Last edited by KushMasta TMHM; 25 July 2010, 10:24. Reden: foto's Yumbolt 47
                      Grtz Kush

Comment

Zo nog even wat foto's van mijn dame erbij.
                        Inmiddels begin ik me wel wat zorgen te maken om mijn jonge plantjes, gezien ze in de Batmix staan en dus niet eerst in stekgrond...
                        hoop echt dat dit mee zal vallen, gezien het niet de beste keuze is voor de plantjes
                        ondanks dat groeien ze snel, ik controleer ze regelmatig en nu staan ze in het hok bij mijn dame.
                        Ik geef ze vanaf het begin meteen een halve dag UV mee zodat ze daar goed aan wennen.
                        Dit bouw ik op in de groei en af zodra ze in bloei staan. Ik laat de planten op deze manier wennen maar geef ze al snel een maximale 'dosis' UV.
                        Hier reageren ze in de groei het beste op (van de lichten die ik momenteel bezit) en dit is onderdeel van mijn eigen tests.
                        S5030279.jpgS5030283.jpgS5030284.jpg
                        Grtz Kush

Comment

.......klein beetje impulsief.....
                          nog even snel een Yumbolt 47 fem erbij geplant (was een beetje verkeerd aan het denken geweest door de pijnstillers, lang slapen doet goed )
                          we hebben iig nog een kleintje op komst
                          De andere Yumbolt 47's maken het goed en mijn Afghan Kush is lekker aan het bloeien en in heb mijn oog al laten vallen op de zaadhoesjes erin.
                          Ze heeft nu nog nacht dus zal haar niet meer storen voor wat foto's, ik heb dadelijk ook nacht dus de foto's zullen nog even moeten wachten
                          S5030296.jpgS5030295.jpg
                          Attached Files
                          Last edited by KushMasta TMHM; 28 July 2010, 09:00.
                          Grtz Kush

Comment

Zo, nog nel wat foto's kunnen maken van mijn mooie dame, hoogzwanger tevens
                            dus dat zal hopelijk wat leuke zaadjes opleveren. Deze dame is nu 63 dagen geleden gezaaid
                            en staat 26 dagen op 12/12. Ze vertoonde echter als allerlaatste bloei, maar het was ook het enigste vrouwtje .
                            Ik heb haar nog niet bijgevoed, waar ik bij de volgende watering mee wil beginnen.(ff dubbelchecken in mijn schema)
                            S5030302.jpgS5030301.jpgS5030303.jpgS5030300.jpg
                            Grtz Kush

Comment

Helaas, zeer slecht nieuws.
                              Mijn dame Afghan Kush heeft wat minder goeds meegemaakt, waardoor haar toekomst nu onzeker is.
                              Bij het uitgaan van de verlichting is het hok open blijven staan (ja, 'ik' heb het hok open laten staan, stenigen mag later )
                              het hok heeft 1 uur en 15 minuten opengestaan in een donker deel van de kamer, maar toch met een minimale schemer dus licht.
                              Ze heeft dus geen verstoring tijdens haar nacht gehad maar een langere schemer dan normaal.
                              De plant is dus verstoord hierdoor, dus het is nu opgeven, zo doorgaan of gekke dingen proberen (dat zit in mijn natuur)
                              Omdat ik het toch zeer jammer vind, zal ik proberen haar af te laten bloeien ongeacht het resultaat, ik ben ondertussen bezig met het vervolg en ik wil toch ook zelf meemaken wat er nu gaat gebeuren.
                              Ik kan er nog niet opgeven... ik zal haar een wat langere nacht geven in de hoop dat dit effect heeft. En anders is het pech hebben
                              Grtz KushMasta (slaat op het roken vanaf nu)
                              Last edited by KushMasta TMHM; 29 July 2010, 05:58. Reden: verduidelijking
                              Grtz Kush

Comment

Bezig...
                              X