Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De bestrijding van witte vlieg is moeilijk. De kas-witte vlieg heeft resistentie ontwikkeld tegen vele pesticiden. Het United States Department of Agriculture beveelt een werkwijze aan die zich richt op preventie en die afhangt van biologische bestrijding als dat mogelijk is. Zij adviseren de toepassing van gele, kleverige vallen om plagen te detecteren en slechts selectieve toepassing van insecticiden. Ook kan zij bestreden worden door haar natuurlijke vijanden in te zetten. De sluipwesp parasiteert op de witte vlieg. De roofwants bejaagt de witte vliegjes voor voedsel. De larven van gaasvliegjes vallen de witte vliegjes aan en zuigen ze leeg.
Het inzetten van roofwants zou ik niet aanraden. Zag hier ergens een topic over wantsen die planten gaan verpesten. Kvind et niet meer terug maar ik ben er vrij zeker van dat het wantsen waren die voor een of andere aandoening zorgden bij je planten .
En sluipwespen zijn vrij agressief, steken ook naar mensen dacht ik :o . Dus misschien best zo'n kleeflap hangen ofzo, werkt uitstekend en is vrij goedkoop.
Wel vreemd dat zo'n beestje zo moeilijk te verwijderen is eigenlijk. Heb je trouwens nog last gehad van die beestjes achteraf?
Gebruik de quote functie wanneer er 1 of meerdere posts tussen staan
wordt de smaak soms niet beinvloed door dat spul? of heeft het niet veel verschil?
hopelijk niet je moet ze toch besproeien als je met ongedierte zit
groenten worden toch ook bespoten, niet?
nooit 20 dagen voor de oogst besproeien dan denk ik niet dat het veel kwaad kan, wat denken jullie?
Gebruik de quote functie wanneer er 1 of meerdere posts tussen staan -S-
Ja maar die was je he... Kzou toch niet probere je toppen te wassen voor je ze droogt
Maar als je met spint valt de 2 laatste weken van je bloei dan moet je alsnog dicht bij je oogst gaan sproeien dus vraag ik me af wat de gevolgen zijn...
ik heb nog een maand of 1.5 maand of 2 te gaan denk ik en heb men toppen niet bespoten gehad enkel de aarde het produkt dringt door de aarde en de wortels zuigen dat ook op ... kan dat dan kwaad
jaaa zeker je toppen worden voller harder maar je moet minimaal 1 week van te voren stoppen met de voeding want anders zit de smaak van het bloei middel in je wiet en dat wil je niet hebben natuurlijk
Comment