Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 x sensi superskunk onder led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ik zet me er ook bij
    Succes , je hebt nog een lange weg te gaan maar ik heb er vertrouwen in

Comment

Oohw het komt ook wel goed, en zoniet beginnen we gewoon weer opnieuw

Even een kleine vraag aan mensen die er zelf ervaring mee hebben.

De planten zijn nu 9 dagen oud en staan in lightmix van canna.

Ik wou ze eigenlijk als ze 14dagen zijn overzetten in de 11 liter potten met bat-mix van plagron.
      Alleen ben ik bang voor verbranding.
      Zullen ze met 14 dagen groot genoeg zijn dat ze het aankunnen?

En die batmix wel of niet doorspoelen van te voren.

Hoor daar heel veel verschil over.
      De een zegt is zonde van de voeding die erin zit. En het gaat dan geen 6 weken mee.

En de ander zegt dat je moet doorspoeling aangezien de dames anders zeker gaan verbranden.

Wat is in deze nou juist?

Comment

Fototje

Comment

De dames maken het goed en ze groeien gestaag door.

Comment

Je kunt evt. ook de batmix mengen met lightmix zodat het wat minder sterk wordt.
            Bij m'n eerste kweek heb ik een mix gebruikt van batmix en growmix, maar dat was m'n eerste kweekje. Die batmix heb ik toen niet gespoeld omdat ik dat nog niet wist.
            Die kweek had ik aardig wat vergeling omdat ik ook nogal veel bijvoede en nogal vroeg begon met bloeivoeding, maar ja al doende leert men.
            Succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Jaa wat ik dus eigenlijk wil is zo lang mogelijk zonder bij te hoeven voeden. Daarom ben ik voor batmix gegaan.
              Alleen een kuiltje erin met lightmix lijkt me beter als geheel mengen.

Of ik die batmix ga spoelen fniet weet ik nog niet, w8 nog even wat reacties af.

Gister geen tijd gehad voor een foto dus die zet ik er nu ff bij

Comment

Al eens op de zak gelezen?
                Daar staat "spoelen voor gebruik om meteen opneembare stoffen eruit te spoelen." Maar daarmee zeggen ze niet dat je het moet doen. Waarschijnlijk raadt men dat aan omdat het anders te zwaar is voor jonge planten.

Vraag me af of je bij uw eerste watergift alles kunt uitspoelen? Daarbovenop, het duurt toch even voor het microleven zich stabiliseert in het substraat en de stoffen omzet naar opneembare voeding?
                Er zijn hier enkele mensen die op Plagron telen, dit is mijn eerste keer dat ik erop teel. Benieuwd wat zij aanraden.

Comment

Tuurlijk heb ik de zak gelezen
                  Als ik er zelf uitgekomen was had ik de vraag niet gesteld he.

Voor de mensen die dus vaker met plagron werken, ik hoor graag wat jullie ervan vinden/denken

Comment

Je laat het ledlicht inderdaad mooi uitkomen op de foto's, niet als kritiek bedoeld eh, maar om de plantjes te zien is een foto zonder ledlicht fijner.

Batmix, daar zie ik veel problemen mee, misschien wel omdat men de gebruiksaanwijzing van Plagron niet goed volgt ?
                    Da's puur speculatie, ik heb er geen ervaring mee, ik kweek op lightmix, juist omdat ik dan zelf de voeding kan controleren. Ik controleer graag
                    Succes, hopelijk kom je er uit.

(er is wel een groot Plagron topic, misschien vind je daar iets)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Daarom doe je dat ook liever een tijdje van te voren denk ik, dat moet weer even opdrogen.
                      Ja, spoelen is altijd met veel water, anders zou het gewoon bevochtigen zijn, en daarmee activeer je juist de meststoffen.
                      Als je er grotere planten in gaat zetten kan je wel met minder water af.

• Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      En hoe rijmt dit dan met de filosofie "nooit spoelen op bio" ? Ik heb hier 1 maand oude Neville in pure Plagron Batmix gezet zonder te spoelen en geen problemen. De 2046 heb ik verdund omdat ik daar maar 1tje van heb. Gelukkig, want die zou overvoed gereageerd hebben. Mijn Super Skunk staat in een zwaardere grondmix en gewoon bewaterd tot het er onderaan uitliep op de opvangschaal. Super Skunk lijkt wel wat aan te kunnen en is niet zo teergevoelig als een doorwinterde sativa.

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Daarom kweek ik op Lightmix dus.

Comment

Na het een en ander gelezen te hebben besloten om al om te gaan potten, dan wel met 3 kwart batmix onderin en bovenin een mooie laag light mix.

Op deze manier hoop ik geen verbranding te krijgen.

Hier een foto van het resultaat:

Comment

• Hoeloes
                        Hoeloes commented
                        Editing a comment
                        Die staan er netjes bij zo.

Voor qnq nog eentje met de lamp uit, nu was ik ze tog al aan het storen dus dan maakt het niet meer uit :p

Comment

Goed bezig, ziet er prima uit !
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Dankjewel haha, planten lijken niet al te veel stress te hebben gehad van het overpotten, ik zie zelfs bij sommige al groei ten opzichte van gisteren.

Comment

De dames zullen wel blij zijn met de schoenen, laat ze maar lekker groot worden

Comment

Bezig...
                            X