Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 x sensi superskunk onder led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Jaa het gaat “top” :p

Bij de volgende kweek ga ik wel het radiatorfolie
    Vervangen voor zwart wit folie.

De voorste schuifwand is glanzend wit van binnen, en dat reflecteerd zoveel beter,

De planten die voor die witte wand staan zijn veel voller en al dikkere toppen als de achterste.

Last edited by Moskovich0485; 23 November 2017, 10:20.

Comment

• Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Das een gegronde reden om alle wanden wit te maken met die (lichtdichte) zwart/wit folie.

Even een vraag, ik zie dat bij de 3 middelste planten de bladeren bovenin gaan hangen, ik vraag mij af of ik niet te veel water geef, ze krijgen iedere dag per plant 300 ml water met voeding (alga bloom) ze staan in 11 liter potten.

Ik heb geprobeerd de potten tussen de duim en 2 vingers op te tillen en dat gaat gewoon, ik vind ze niet echt zwaar.

Als iemand me ermee kan helpen zou ik dat heel fijn vinden,

Tevens word 1 zoals je ziet op de foto wat lichter van kleur.

Comment

Ik zie drie planten die wel last hebben van natte voetjes en ik zou even minderen met voeding.
      Ad usum proprium!

Comment

Ze staan te nat 300ml per dag is aardig.
        En bij led hebben ze minder water nodig.

Wel een mooie top ontwikkeling

Comment

te veel voeding hebben ze iig niet, want het ontbreekt hier aan gele punten.
          Bij alleen het zien van de foto dacht ik gelijk, die staan te nat.
          Maar ook ik kan het mis hebben aangezien je zelf zegt dat de potten niet zwaar aanvoelen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Oke zal ik dan teruggaan naar 150 ml per dag en nu eerst een dag of 3 4 niets?

Ik gaf ze eerst ook ongeveer 150 ml maar dacht dat ik in de bloeigroei wat omhoog moest gaan omdat ik dacht dat ze dan wat meer water verbruiken

Wat betreft de zwaarte van de potten weet ik het niet zeker, iets is bij mij niet heel snel zwaar zeg maar :p
            Last edited by Moskovich0485; 26 November 2017, 19:49.

Comment

Ik zelf ben niet van dagen geen water/voeding te geven je kunt beter wel wat blijven geven maar dan bv 100ml ander droog de toplaag te veel uit.

Comment

Mmm denk dat je nog wel eens gelijk hebt mbt overvoeding Hoeloes Om toch een beter diagnosen te hebben kan je beter ook even minderen met voeding, althans dat zou ik doen Dat ze nat staan dat is zeker, het kan ook betekenen dat de bodem te zuur is We zullen zien nadat je even mindert met wateren wat ze gaan doen Mosko.. Succes!
                Ad usum proprium!

Comment

• Hoeloes
                  Hoeloes commented
                  Editing a comment
                  Ja het is zeker als het goed mis gaat raadzaam om een monster van de bodem te nemen en de Ph vast te stellen.

Minderen met water helpt wel ze gaan al iets meer rechtop staan, ik geef ze nu maar even 100 ml tijdelijk tot ze weer goed staan en vanaf dan 150 zoals ze eerst kregen toen alles goed ging.

Ook heb ik verhouding voeding water aangepast zodat er ook iets minder voeding inzit.

Ph te zuur lijkt me niet, mij is verteld dat als ik biologisch kweek en iedere dag bewater dit zichzelf zou moeten regelen.

Comment

• ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Toppie! En dat van zelf regulatie dat klopt wel als je bio kweekt, het kan echter nog steeds zuur worden als je alleen zuur water blijft geven

Heren ik volg jullie tips op door minder te geven ze krijgen nu 100 ml per dag maar het lijkt zelfs meer te gaan hangen, terwijl de grond vochtig is,

Comment

Heren ik volg jullie tips op door minder te geven ze krijgen nu 100 ml per dag maar het lijkt zelfs meer te gaan hangen, terwijl de grond vochtig is,

Toch misschien even niks geven tot ze weer allemaal rechtop staan?

Comment

Te nat of te droog kan je bijna niet zien op een foto, dat ziet er ongeveer hetzelfde uit in het begin.
                    Lichte pot = te droog, zware pot = te nat.
                    Pak de pot met beide handen aan de zijkanten en til ze een cm van de grond dan weet je het.
                    Aan de grond voelen heeft geen zin, je komt met je vingers niet 15cm recht onder de plant, waar het 'zenuwcentrum' zit.

Je kijkt wel 'midden op de dag' ?
                    Binnen een uur voor en na het schakelmoment reageert de plant al op wat er komen gaat.

300ml per dag was al niet zoveel, maar toen je dat gaf, een week geleden, stonden ze er beter bij.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de reactie, ik ga straks even voelen, ik kan er evntueel ook gauw een weegschaaltje onder leggen om te kijken wat de potten wegen, tevens heb ik straks om zeker te zijn van lichtdichtheid een labyrinth gebouwd.
                      Hier wat fotos.

Deze word tegen de opening in de kast gekit,
                      Ook heb ik de kast van binnen zwart gemaakt om reflectie te voorkomen.

Comment

Zojuist de potten gevoeld waren vrij licht, gok zon 1 a 2 kilo, ik heb ze nu weer bewaterd met 300 ml.
                        Kijken hoe ze er morgenochtend bijstaan.

Comment

Dat watergeven blijft toch lastig, ik zit met hetzelfde probleem. Op aanraden geef ik nog maar 200 ml maar de potten zijn licht, de grond is droog en de aarde ingeklonken. Heb dan ook het vermoeden dat ik te weinig geef, bruine puntjes geven dan weer het tegengestelde weer.

Vorige kweek gaf ik 500 + ml per dag en dat liep eigenlijk super goed op 1 plant na die geteisterd werd door trips.

Anyway, succes met jouw kweek maar volgens mij gaat het wel goed komen, ik vind het er zeker niet verkeerd uitzien.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Nope, die bruine puntjes komen in dat geval door de te droge aarde.
                            Als de grond opdroogt, loopt de EC ook op.
                            (tip: Blumat tensiometer)
                            (wat Witpen zegt hieronder dus, zover was ik nog niet met lezen)
                        Bezig...
                        X