Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag micro indoor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Deze ochtend de dames kunnen oogsten. Heb het scrognet gebruikt om planten aan te hangen, een soort van net om toppen meer te leggen en enkele kleerhangers. Voor nu doel om alles weer terug in de kast te krijgen. Maar ik ben erg te vreden voor wat ik nu lijkt te hebben.

Nog zeker niet alles geknipt maar wat wegging de kleine plukjes met trichomen geknipt voor in de thee of zo. Die staat nu in de vriezer.

Komende dagen ga ik telkens wat toppen bij knippen. Dat gaat vooralsnog niet mijn favo bezigheid zijn. Maar wat ruikt het lekker.

Afzuiging staat aan en zwenkventilator was al kapot.
    ​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Chop chop. Benieuwd naar het drooggewicht straks.
      Stroom wel uitgeschakeld voor de kabel die je aansloot op je cob?

Ja ik ook. Thanks, inderdaad de kabels uitgetrokken uit de Davin en de Davin zelf. Zou wat zijn dat je in de gezicht laat vonken. Maar ik moet er wel nog ff lasdoppen opzetten. Ik kan nu geen ronde meer starten voor half augustus.

Comment

• groot
      groot commented
      Editing a comment
      Verplaatst

electro.jpg
    Dat wil je niet laten gebeuren natuurlijk
    Ad usum proprium!

Comment

• groot
      groot commented
      Editing a comment
      Haha Home Alone. Uit duizenden

Comment

volgens mij LV ok om te drogen want te vochtig gevaarlijk voor schimmels en zou ze niet in de tocht leggen anders drogen ze te snel
      ik droog gehele plant onderste boven hangend gedurende 2 weken ongeveer en verwijder juist de grote bladeren
      volledig de toppen trimmen doe ik maar voor ze in de weckpotten gaan om te curen
      die hooigeur is normaal tijdens drogen want de echte specifieke wietgeur komt maar vrij tijdens het curen en zal je het beste ruiken als je uw weckpotten opent om te verluchten en eventueel vocht te laten ontsnappen
      tijdens curen open ik de potten 1 maal daags voor kwartiertje de eerste week
      1 maal om de twee dagen de tweede week 1 maal om de drie dagen de derde week en vanaf 4de week weckpotten juist nog openen om snoepjes te nemen en na 4 weken komt de geur en smaak al goed boven
      succes

Comment

• groot
        groot commented
        Editing a comment
        Thanks, dan laat ik ze liggen waar ze liggen. Ik dacht wel van die Boveda 62 pakjes te kopen om mijn LV in de potten te regelen. Maar ben ook met Arduino aan het stoeien om een sensor in de wekpotten te hangen. Beide opties staan open.

Tegen beter weten in flink wat toppen in de wekpotten gedaan. Toppen voelde echt broos, knisperig aan. Dit terwijl de toppen die ik ken meer vettig aanvoelden. LV ruimte 40%.
      Vier wekpotten van 1liter lichtjes gevuld tot ca. 80%.

Helft hangt nog te drogen inclusief takken maar daar geldt hetzelfde voor. Die moeten nog de potten in.in. Mor of vrijdag komen die Boveda patches zodat ze weer wat op adem kunnen komen/blijven.

Snap nu wel dat drogen iets aparts is. Denk dus dat ik wat mis maar dan hoor ik het wel.

Comment

groot
        best de eerste week je weckpotten eventjes openen om te verluchten en overtollig vocht eruit te laten (zeker als er condens in je potten komt)
        na paar weekjes curen komt de lekkere geur en smaak wel boven dan
        komt wel in orde en geniet ervan

Comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          Dankjewel DannyDeVito kweken is dan ook gelukt en ook dit zal wel goed komen. Ventilatie gaten meer afgeplakt, afzuiger moet harder werken maar de luchtstroom is ook iets minder en de kast trekt iets vacuum. Hoop dat de luchtstroom dan afneemt en dat het drogen langzamer gaat. Dan gaan ze weer gewoon buiten de potten. Heb die 62 boveda patches besteld vandaag dus die gaan straks alles op 62%.

Gaat om de reis zullen we maar zeggen

Inderdaad, "Curen" is ook een vak apart . Toppen kunnen aan de buitenkant heel droog aanvoelen terwijl er binnenin nog behoorlijk wat vocht zit. Als je de toppen in weckpotten stopt is het belangrijk om deze inderdaad de eerste 2 weken dagelijks te luchten. Zoek anders even op het forum of Google naar "Curen", is heel veel info over te vinden. Zelf heb ik sinds mijn laatste teelt van die kleine vochtigheids metertjes gekocht en die stop ik bij de weckpotten erbij, zodat ik de LV goed in de gaten kan blijven houden.

Zoiets, heb er een stuk of 10 van gekocht (even zoeken en ze zijn vast goedkoper te vinden).
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          Thx, heb ze weer uit de potten gehaald. Wel heb ik de inlaat gaten nog iets verder afgeplakt en de weerstand verhoogd. LV lijkt iets te stijgen naar 50.

Die metertjes zal ik ook eens gaan checken.

Comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          Ja dat is inderdaad een notitie die ik voor mezelf gemaakt heb, wat ik miste in mijn kast waren voorzieningen om op twee/drie etages kon drogen.

Nu heb ik om het scrognet in takt te laten takken geknipt en gedeeltelijk aan het net gehangen en de overige delen op een net gelegd.

Als de kast leeg kan ik tot na de zomer vakantie niet kweken en mooie tijd om verder uit te breiden om vier planten in geheel op de kop te drogen.

Heb nog eens in de toppen geknepen en die zijn idd niet knapperig. Dus ik vertrouw erop dat het goed komt. Heb inmiddels grotere wekpotten gekocht want het paste niet. En die Boveda patches komen morgen binnen zodat ik over een week/goede knak kan gaan curen. Zal dan wel de toppen knippen.

Heb voor mijn doen gruwlijk veel dus lang curen zal geen probleem zijn

Vandaag meeste knak-klaar dus hop de wekpotten in. Nog niet gewogen maar dat doe ik over een tijdje. Het Ikzijn Ikea wekpotten van 1.8 liter. Ik heb nog niet heel fantastisch geknipt en ik heb redelijk veel mini topjes als knip-afval bewaard en ligt in de vriezer.

You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Geniet ervan Groot!

mooi oogstje maar nu eraf kunnen blijven zodat ze wat kunnen curen in je potten !!!
        ik heb zelfde probleem want wil ook zo vlug mogelijk es proeven
        grt

Comment

Kon het niet laten om te wegen.. iets boven de 50gram per pot. Totaal dus 200gram en ik heb veel kleine topjes naar de vriezer verplaatst. Al met al ben ik meer dan tevreden.

Kast is weer schoon, lamp opgeruimd, koolstoffilter ingepakt en de uitlaat afgedekt zodat er geen stof in gaat vallen.

Komende maanden geen kweek voor mij vanwege vakanties en festivals. Wel ga ik wat kleine wijzigingen doorvoeren zoals een aansluiting voor een droog tentje en instelbare inlaten en uitlaat.

Comment

das zeker prima oogst en zeker op zo'n kleine oppervlakte
            moest jij in tent van 120X120X200 kweken das meer dan 800 gr
            Wie doet beter???
            laat het smaken en probeer er nog paar weekjes vanaf te blijven qua smaak
            proficiat

Comment

200gram en 200watt dus een mooie 1:1 verhouding. Eigelijk iets gunstiger vanwege de topjes in het knipafval.
              Volgende kweek maar proberen vier planten op te kweken.
              Cannatonic was een 50/50 hybride en op de planning staan vooralsnog een Sativa JackHerer en een Indica Granddaddy.

Comment

Hele hele nette kweek voltooid! Kunnen veel mensen iets van leren.

Nu de voetjes op de bank en genieten maar dan...

Comment

• groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  Jep voetjes van de vloer Gaat dadelijk toch een topje sneuvelen.
              Bezig...
              X