Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag micro indoor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• groot
      groot commented
      Editing a comment

Alles prima hier. Zit nu op 54 dagen van de ~70dagen. Van elke plant een top in foto-detail. Denk dat ik zo langzaam moet gaan stoppen met voeding. Ff onduidelijk of ik nu moet spoelen met gewoon kraanwater of blijven afzuren.

Plant hoogte totaal 30cm
    Scrogg rek hoogte 15cm

Straks even enkele suikerblaadjes onder de loep leggen
    ​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

Comment

• Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Spoelen = plant haar nodige water geven met dezelfde PH als dat je haar altijd gaf met de groei maar dan zonder voedingsstoffen erin en uiteraard het water op een kamertemperatuur voor de wortels maar dat wist je denk al.

Volgens mij zie ik nog vooral witte haartjes, dan mag het nog wel ff hoor. Beter iets te laat oogsten, dan iets te vroeg, volgens mij.

Maar ziet er best lekker uit al ...

Comment

Ad usum proprium!

Comment

MV1977 ganjagast Maar ik zou toch wel al moeten gaan spoelen toch? Ongeveer twee weken van te voren. Ik vind dit toch nog wel ff moeilijk om te timen en jammer als ik dit ff verkloot. Op diverse sites staat dat dit makkelijker wordt met ervaring mijn ervaring=0 Dus ik ga hier toch even afhankelijk zijn van jullie en alle andere pro kwekers.

Maar ik zal eerst wat fatsoenlijke pics moeten uploaden wat de status is van de trichomen. Dinsdagavond zal dat worden. Want ik reis dadelijk weer ff af naar het limburgse om daar te toeteren
        ende te schuiven

Laterzzz

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Have fun in Limburg

Tja, ik "spoel" eigenlijk niet echt, wel geef ik de laatste week eigenlijk alleen nog maar water. [Glad-ijs-modus] bio voeding wordt gebruikt om de grond te voeden, niet de plant. Als de grond goed gevoed is, kan de plant de juiste voeding weer uit de grond halen. De voeding die ik vandaag in de grond stop, heeft tijd nodig om opgenomen en verwerkt te worden door het bodemleven, en dat kan best een week duren. Dus als ik over een week ga oogsten, heeft de voeding die ik vandaag meegeef geen nut meer. [/Glad-ijs-modus]

Graag wordt ik gecorrigeerd door de echte (ervarings-) deskundigen op dit gebied .

Ik denk dat ik ong. stop met voeden als 1/3e van alle pistels bruin zijn en 2/3e nog wit en de trichs beginnen te verschuiven van 1/3e wit en 2/3e melk, naar 1/3e bruin en 2/3e melk.. Maar ook hier is het natuurlijk geen exacte wetenschap, oogst je alles in 1 keer, of in etappes, soms zijn sommige toppen volledig bruin, terwijl anderen nog volop wit zijn (zowel in pistels als in trichs).

Zie graag commentaar van anderen hierop

Comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          Volgens mij is de smaak impact van bio voeding inderdaad gunstig. Maar ik gebruik Plagron terra en dat is niet bio. Daar heb ik mij vergist maar heeft mijn eerste kweek wel overzichtelijk gehouden.
          Dus spoelen wil wel graag doen. Eerst maar de status van de trichomen vast leggen en uploaden.

Bedankt voor de compliment maar ben nog lang geen pro teler
        IK ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het spoelen niet nodig is als je met organische voeding kweekt en dat het wel weer van belang is als je met minerale voeding kweekt. Minerale voeding gaat je een na smaakje geven als je niet goed spoelt en vaak krijgt men last vd keel. Ik stop toch wel altijd wel 10 dagen voor oogst met voeden meer omdat het nog weinig nut heeft om voeding mee te geven tenzij je langer wil doorgaan met de kweek.. Als een plantje 8 weken nodig heeft om te bloeien dan stop ik in week 7 met voeden of eerder als de plant nog goed groen is.

Je kan namelijk zelf ook de oogsttijd verkorten door eerder te stoppen met voeden en het water gift te minderen dan zal je sneller vergeling krijgen van de bladen zeker op lightmix (eerder herfst zeg maar)

Zoals MV al zei, met organische voeding voed je de bodemleven die om zijn beurt weer de plant voed, de plant neemt alleen op wat het nodig heeft. Sommige beweren dat overvoeden een stuk lastiger is met organische voeding, of dat echt zo is weet ik niet Bij gebruik van minerale voeding voed je de plant direct aangezien het de meststoffen meteen zal opnemen, overvoeden is dan ook stuk aannemelijker voor beginnende kwekers.
        Ad usum proprium!

Comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          Haha, niet zo bescheiden . Ik wil zo min mogelijk rotzooi in mijn wietje. Hele reden om zelf te.gaan hobbyien. Maar dacht organische voeding gekocht te hebben maar toch Miniraak basis.

Als ik denk van ze zijn over een week goed dan ga ik spoelen en dan nog laat ik ze langer staan en spoel dus gewoon door tot ik denk bladeren worden geel ....dan gaan ze om iedereen zn eigen theorie denk .......mooie plantjes hoor goed gedaan.

Comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          Haha nou ik ga eens een goed gesprek aan met die trichomen en ze een planning ontfutselen zodat ze een headsup geven.

Opname moment dag voor valentijnsdag 13 februari 22:00.
        Dag 57 echte bloei of dag 71 inclusief 14 dagen voorbloei.
        3 uur na licht AAN

Zoals gezegd even een goed gesprek met de trichomen van de drie dames. Per plant heb ik twee suikerblaadjes geknipt. Per volgende post een dame met viertal detail opnames uploaden. Heb ze ook met het klein analoog loepje (20x) bekeken en over het algemeen lekker fris van kleur en wellicht een paar melk en wat amberkleurige maar zeker niet voor alle dames.

Wat ik bijzonder vind is dat de planten uiterlijk zich alle drie in een andere fase lijken te zitten. Kijken naar de bloeiharen wit tot beginnend kleurend. Maar de trichomen zijn vooralsnog helder met enkele amber kleurige.

Nu heb ik geen haast (volgend kweek kan ik pas starten medio augustus) maar wel razend benieuwd met hoeveel weken jullie verwachten dat ik zou kunnen oogsten. Dan tel ik daar twee weken voor af zodat ik alle voedingsstoffen eruit kan spoelen.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by groot; 13 February 2018, 22:20.

Comment

Cannatonic 1
          Overzicht foto's links voor. Is degene met de vergeling en waarvan de toppen geen donkerpaarse suikerblaadjes hebben. De toppen zijn ook het groenste ofwel lichtste.

Overwegend helder transparante trichomen en witte haartjes dus ruim voor oogstbare status. Wel zie ik op het tweede sample veel meer amber kleur. Dit zou dan de amberkleur zijn die de indicatie geeft voor oogsten of niet.

Comment

Cannatonic 2
            Overzicht foto's rechter dame. Deze is het verst met al goed verkleurende haartjes. De bladeren zijn mooi donkerpaars en veel trichomen. Voor mijn gevoel zou deze als eerste klaar moeten zijn. Maar tricomen zijn overwegend helder en zeker nog niet amberkleurig.

Comment

Cannatonic 3
              Overzicht foto's staat deze dame linksachter. Ook hier zijn de trichomen nog gewoon helder maar met enkele amberkleurige.

Comment

Denk dat ze met dik twee weken wel klaar zullen zijn hoor, begin alvast met spoelen en geef de #CT3 laatste week minder water mee zodat deze zich sneller zal af rijpen. Mooie foto's btw
                Ad usum proprium!

Comment

• groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  Thx ganjagast gaan we de overtollige zooi er maar eens uitspoelen.

Volgens mij heeft er iemand last van hevige oogstkoorts.
                Bijna 100% nog heldere trichomen.
                Gewoon doorgaan met voeding zou mijn idee zijn.
                Minimaal nog een week voeding, misschien nog wel langer.

Heel veel kwekers ooogsten te vroeg, te laat oogsten komt bijna niet voor.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• MV1977
                  MV1977 commented
                  Editing a comment
                  Als een te groot deel van de trichs nog "clear" zijn, ga je weinig effect krijgen. Je wilt zo min mogelijk "clear"s op je wiet. Melk en amber geven het meeste effect (vast iemand die er de wetenschappelijke uitleg over kan geven ).

Dus, je kan beter laat oogsten (krijg je hooguit meer amber, maar in ieder geval wel effect), dan te vroeg (veel clear en dus geen effect).

Ik meen dat over het algemeen gezegd wordt dat amber meer body/couchlock en milk meer head high geeft, maar daar heb ik verder ook geen verstand van :p

• ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Heb weer wat nieuws geleerd (blijft wel tegenstrijdig) en ik sluit me aan bij Q en MV op dit moment. Ga voor potente wiet met meer smaak en gewicht door ze wat langer te laten staan. Wel goed spoelen straks dat blijft van belang met minerale voeding.

• groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  Ja ik heb ze gister toch maar weer eten gegeven. Toppen worden nog steeds zwaarder en ben ze extra aan het net aan het zetten zodat ze niet gaan omvallen. Resultaat plakkende handen en onderarmen

Ehh is dit bud rot?!? Ze hebben mijn aandacht omdat ze min of meer tegen elkaar aanhingen.
                Het contactvlak is opvallend bruin.

Ga er ff vanuit van niet want dat is die dubbele dikke top. En indien helaas wel, wat is dan de.beste plek om ze eraf te knippen. Zo laag mogelijk of direct onder de top?

This gallery has 2 photos.

Comment

Bezig...
                X