Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag micro indoor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoi groot,
    waarom draai je die potten elke keer??
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      yep, dat draaien zorgt voor groeiachterstand

Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes
    Hoi groot,
    waarom draai je die potten elke keer??
    Ik draai ze een kwart slag tov. de ventilator om zo alle takjes te verstevigen rondom. Geen idee of zin heeft...

Comment

• Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Ik dacht juist geleerd te hebben dat je dit niet moet doen vanwege het veroorzaken van stress.
      De dames moeten zich dan elke keer aanpassen aan de verandering, wat natuurlijk verloren energie is.
      Ik moet vaak wel tegen het einde van de kweek de zware toppen ondersteunen met extra touwtjes.

Vraag: waar doorstart na toppen?

Ik zie nog geen enkele nieuwe scheuten nadat ik getopt heb. Kijk ik op de juiste plek direct onder de node van het tipte puntje?

Hier zit namelijk geen reactie, zie ook eerste foto post #30.

Thx

Comment

Je houdt met je vingers de twee 'takken' opzij die het gevolg zijn van toppen. Dat worden top 1 en top 2
      Er komen geen nieuwe scheuten na het toppen.
      De plek waar scheuten gaan groeien ligt vast, er komen niet random takken uit de stam.

Je onthoofd de plant, dus dat deel stopt met groeien.
      De rest groeit door.
      Dat is toppen.
      Last edited by QnQ; 20 November 2017, 07:31.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Ontkiemen 22/10 -24/10 3 dagen
          Voorgroei 24/10 - 8/11 15 dagen
          Groei 8/11 - 11/25 18 dagen

Paar dagen op reis en onderhoud uitbesteed aan mijn kinderen ehh vrouw. Fantastisch gegroeid. De twee nieuwe toppen na toppen

Ik heb nu de keuze nog een keer toppen voor vier toppen of om op 12/12 te zetten. Na omschakelen groeien ze nog 100-200%. Maar hoogte is vooralsnog geen probleem

Last edited by groot; 27 November 2017, 22:50.

Comment

Comment

Leuke setup ik schuif maar even aan.
              Advies, doe maar rustig aan met water nu.. straks verzuip je ze nog en ik zou persoonlijk de lamp wat hoger hangen.
              Succes
              Ad usum proprium!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast
                Leuke setup ik schuif maar even aan.
                Advies, doe maar rustig aan met water nu.. straks verzuip je ze nog en ik zou persoonlijk de lamp wat hoger hangen.
                Succes
                Thx, lamp wat hoger gehangen en zal de hoeveelheid water even wat afbouwen om even wat droger te laten worden. Is ook wat kouder in de ruimte rond de kast geworden dus wellicht ook wat minder dorst.

Comment

Overzetten naar 12/12.

26/11 voor de laatste keer getopt dus ik ga nu denken om over te schakelen naar 12/12. Bovenste toppen komen door het rek.

Kortom is het verstandig om dit weekend over te gaan? Ze hebben dan ongeveer 25 groei dagen gehad.

-Groot

Comment

Dat zou zeker moeten kunnen. Ik had zelf vanaf maandag de klok op 12/12 gezet, genoeg tijd gehad om te herstellen van het toppen en de plant zal gelijk opgaan in de lengte bij het strekken straks met wat buigwerk..
                    Ad usum proprium!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast
                      Dat zou zeker moeten kunnen. Ik had zelf vanaf maandag de klok op 12/12 gezet, genoeg tijd gehad om te herstellen van het toppen en de plant zal gelijk opgaan in de lengte bij het strekken straks met wat buigwerk..
                      Afgelopen dagen minder water geven om te kijken hoe ze reageren. Plant laat dit inderdaad mooi zien. Water loopt gedeeltelijk direct door de aarde en komt onderuit de pot.

Straks de timer bijstellen naar 12/12. Dan geef ik Terra Grow groei tot de eerste bloei kenmerken.

Dank voor het mee kijken!

Comment

Ad usum proprium!

Comment

12-12 dus ik kan een stuk minder naar mijn plantjes kijken. Dus verveel mij een beetje.. zal de potten regelmatig maar.even masseren .

Heb wat onderste bladeren die slap en aan het verkleuren eraf gehaald.

Foto's in volgorde cannatonic 1, 3 en 2. Canna 3 staat links achterin en daar kan ik de lichte/verkleurde bladeren niet heel makkelijk weghalen. Maar ik ga er vanuit dat die niet meer nodig zijn/niet erg.

Last edited by groot; 3 December 2017, 20:53.

Comment

De vergeelde bladen komen er vanzelf af dat zal niet lang meer duren. Ik zou alleen aan de bladen zitten voor het opsporen van ongedierte en ziektes, niet teveel aan friemelen in de bloei en zeker niet geforceerd eraf trekken. En uiteraard dank voor het posten van de foto's ze zien er idd beter uit dan eerst. Ze zijn zich goed aan het herstellen.
                            Ad usum proprium!

Comment

Bezig...
                            X