Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag micro indoor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lijkt er wel op, toppen tegen elkaar kunnen gaan rotten. Kijk eens onder de microscoop, wellicht zie je dan iets van pluizige schimmel.

Als je rot wegknipt kun je beter teveel dan te weinig wegknippen. Zakje eromheen binden zodat de sporen niet door je hele hok vliegen en dan wegknippen. Tussendoor je schaar ontsmetten anders besmet je andere delen/planten. Hopelijk verspreidt het zich niet, gelukkig ben je er vroeg bij.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ziet er wel donker uit idd maar weet niet zeker of het rot is of niet. Later weer kijken nadat de luchtcirculatie verbeterd is op dat stukje. En kan je de calyx e/o blad er makkelijk uit trekken van de top? Kijk ook even met je microscoop of je schimmelhaartjes ziet. Dan weet je ook ongeveer hoeveel je wilt wegknippen als het nodig is en ik zou voortaan handschoenen gebruiken of je handen desinfecteren als aan de toppen hebt gezeten waar mogelijk rot op zit.
      Ook niet schudden want die deeltjes gaan alle kanten op mede door de ventilator dan. Hoop voor je dat het geen rot is zou balen zijn man. Kijken wat andere ervan vinden.
      Ad usum proprium!

Comment

• groot
        groot commented
        Editing a comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ja bij de action kan je van die latex wegwerp handschoenen kopen die heb ik ook. Juist bij koudere temperaturen gedijen veel schimmels juist goed en ook bij vochtige ruimtes met slechte luchtcirculatie.

Nou nog eens in meer detail gekeken, lijkt erop dat het de blaadjes zijn die diep bruin inkleuren vanaf het puntje meer naar de kern. Maar ook de bloeiharen zijn oranje ingekleurd wat ook de bedoeling zou moeten zijn.

Ik zie geen schimmel sporen of draden. Maar wel gewoon trichomen. Heb ook de dubbele top uit elkaar gehouden want mijn verwachting was dat het daar dan ook donkerbruin zou moeten zijn, dat is dus niet zo.

Toppen hebben nu lekker de ruimte voor lucht circulatie. Hieronder nog wat detail foto's.

Hoop dat het niet erger wordt maar dat is dan nu ook gedocumenteerd
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

Comment

wat is je luchtvochtigheid ??
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

• MV1977
          MV1977 commented
          Editing a comment

• groot
          groot commented
          Editing a comment
          thx MV1977 en k1 , LV is rond de 40. Ik geef water na lamp aan, dan staat de LV op 33-36.
          Ik zal vanavond ook even min. max. bekijken. Niet dat die stiekem in het donker oploopt. Afzuiging staat hoog want LV omgeving is ook ongeveer 40.

Aarde is naar mijn mening kurk droog bij watergeef moment.

Comment

Vind het lastig te zeggen zo vanaf de foto. Vind het lastig om te zien of het meer naar paars neigt, of meer naar grijs. Heb je al eens met een microscoopje gekeken of je iets kan zien? Ik wil geen paniek zaaien, maar als het schimmel is dan kan het zich razendsnel verspreiden, maar als het geen schimmel is dan is het zonde van je toppen....

Ik heb in mijn buitenkweek wel eens van die grijze stukken gehad, direct eruit geknipt want het zag er gewoon niet gezond uit. Maar in mijn vorige rond een paarse soort gehad die op sommige plekken bijna zwart leek, maar dat zag er op zich niet ongezond uit.
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Vanavond gaat de klaptop mee naar huis, kan ik de usb microscoop erop/bij houden. Ik kan ook de kleinste top knippen, die zal een aardig beeld moeten geven.

Vandaag de microscoop maar flink de verdachte toppen in gedrukt op zoek naar draden en andere ongewenst verdacht gedrag. Ergens ben ik gerustgesteld omdat het zeer donkere oranje tot diep gekleurde bloeiharen? zijn. Voor mijn gevoel wordt het niet groter of erger. De opnames zijn iets bibberig want uit de hand proberen te capturen. Wellicht herkennen jullie meer.

Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. LV blijft hopelijk laag, de laagste temperatuur hoog en zal de watergift beperken. Volgens mij is dat altijd wel goed om ze een beetje te laten werken voor het water.

- Groot

This gallery has 4 photos.

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Kan er niet veel mee Groot.. Zijn veel te wazig die pics

Voorbloei 14 dagen
          Echte bloei 65dagen (18dec - 21 februari)

Nou oke, poging 2 om fatsoenlijke foto's te schieten. Suikerblaadjes geknipt direct op de top van de drie dames en onder de loep gelegd. Als ik met mijn 'niet' kenners bril kijk dan concludeer ik het volgende:
          Cannatonic 1 op basis van dit sample melkachtig en amber
          Cannatonic 2 is nog grotendeels transparant en enkele melkachtig
          Cannatonic 3 gaat ook richting melkachtig en met enkele licht gekleurd naar amber

Wat jullie? Is jullie verwachting dat ik in een keer kan oogsten of is het verstandig toch een klein tentje met afzuiger en filter te kopen. Beetje zonde geld vind ik eigenlijk maar wat moet dat moet.... Winflex 185m3 + PK2600mini in een tentje Mammoth Classic 60*60*140.

Gister laatste voeding en vandaag nog afgezuurd water.

Cannatonic 1

Cannatonic 2

Cannatonic 3
          This gallery has 3 photos.

Comment

• MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Eerste foto zie ik vooral clears, inderdaad een verdwaalde amber, maar 80%-90% is volgens mij clear. Foto 2, zie ik voornamelijk clear, maar ook al wat cloudy erbij, ik gok op 25% cloudy de rest clear. Foto 3 is voor mij te onduidelijk.

Maar ik heb niet de beste ogen, dus ik kan ernaast zitten...

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Haha MV1977 mijn ogen zijn ook niet best. Is dat trouwens je geboorte jaar? Mooi jaar komt mijn vrouw ook uit. Enniewee, krijg ze niet scherper met mijn AliExpress loepje... iets met goedkoop... Maar tja is voor je input

Verder nog contact gehad met Resin seeds wat betreft mijn lichtelijke stress rondom toprot. Op foto's die ik had gestuurd op 17 februari geven zij aan dat de foto's normaal lijken ongeveer een week of twee van harvast . Dan zit ik toch nog ergens op koers met 26 februari en een extra week op 3 maart. Dat is een zaterdag dus dan kan ik mooi aan de knip en droog.

This gallery has 4 photos.

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Vette toppen Nog effe dan kan de schaar erin!

groOot.jpg
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Hahaha Borat komt mijn oogst ff plukken. Maar hij zal toch nog ff geduld moeten hebben? Maar we zijn er bijna....

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            lol I like! It is Nice!

Comment

• MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Wat is de gedachte achter die ph8? Ik dacht altijd dat de ph ergens rond de 6.5-6.8 oid moest liggen. (Ik doe eigenlijk nooit wat met ph, is in principe niet nodig bij bio)

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            MV1977 pH8 is gewoon direct uit de kraan. Zoals ik het lees is pH6.5 zodat de dames de voedingsstoffen kunnen opnemen. Door dit niet te doen spoel ik a) de voedingsstoffen uit de grond en b) nemen ze geen voeding meer op. Vooral dit laatste is.belangrijk omdat ze dan de laatste voeding reserve in de bladeren gaan verbruiken. Dit komt blijkbaar ten goede van de smaak en voorkomt dus rotzooi in je wiet.

Dit alleen voor minerale voeding zoals ik gebruik. Echt organisch hoeft dat dus niet.

Dag 68 echte bloei en volgende logboek opnames van trichomen/suikerblaadjes.

Trichomen zijn nog overwegend clear. Maar de dames lopen wel gelijk op zo te zien.

De bloeiharen (niet op de foto ) zijn grotendeels nog licht/wit van kleur.
          Deze moeten ook nog verkleuren. We gaan nog een weekje.

Oorspronkelijke planning volgens opgave leverancier zou uitkomen om op 5 februari te oogsten. Inmiddels zijn we vier weken verder.

-Groot

This gallery has 3 photos.

Comment

• Holy Cannelloni
            Holy Cannelloni commented
            Editing a comment
            Waarmee heb je deze foto's genomen als ik vragen mag?

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Holy Cannelloni AliExpress zo rond de €15 incl. verzendkosten. USB microscoop.

This gallery has 7 photos.

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Verplaatst
            Last edited by groot; 28 February 2018, 07:26. Reden: Verplaatst

• Franco
            Franco commented
            Editing a comment

Ad usum proprium!

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Minder water in de laatste fase, zeker met een lage rlv gaat je meer trichomen opleveren en ook zullen deze sneller afrijpen. Te lang wil je ze niet meer laten staan zeker nu de bladen al vergelen, hun laatste beetje voeding trekken ze nu uit de bodem en bladen. Denk dat als je te lang wacht dit ten nadele van de geur en smaak zal wezen.

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Dankjwel voor de headsup en helder. Gisteravond natuurlijk extra veel gegeven om te spoelen. Nu maar terug naar de helft van 350ml per plant. FF duimen dat dat de trichomen en optimaal zijn over pak en beet anderhalve week. Best leuk avontuur maar best spannend na 130dagen verkloot

Volgende keer dus biologisch, dan kan ik het spoelen overslaan? en dan kan ik mij puur richten op trichomen.

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Idd je hoeft niet perse te spoelen als je kweekt met bio voeding. Ik geef hoe dan ook geen voeding meer meer 10 dagen voor de oogst. Ach er zou weinig kunnen misgaan zo denk ik zo ver ook nog. Het drogen is ook een kunst moet je wel goed doen anders zou het pas zonde zijn als je een grassig wietje hebt door overtollig chlorophyll na zoveel dagen.

en en?

Comment

• groot
            groot commented
            Editing a comment
            Wachten wachten wachten.....met zakloepje de eerste ambers aan het zien. Zit nu op 7dagen spoelen dus max een week voordat ik ze echt moet omhakken....
        Bezig...
        X