Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"eerste" autflower zelfkweekje !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "eerste" autflower zelfkweekje !

    Korting op 420shop
    Eerste keer was dus een faling dus gaan we deze keer het wat beter aanpakken!
    Mits ik een leek ben in alles wat in kweken omgaat heb ik nog heeel veel vragen!
    Omdat dit blijkbaar een makkelijkere manier is om te kweken.


    Ik heb weer gekozen voor een autoflower
    http://en.seedfinder.eu/strain-info/...o/Sweet_Seeds/

    genetics Cream Mandarine XL Auto
    Sex Feminised
    Photoperiod | autoflowering Autoflowering

    Flowering time 63 days

    Plant height 110-150 cm

    Setup deze keer is al wat beter dan men eerste keer. Ik heb mezelf voorzien van een Ikea kastje dat ik zelf inrichte als mijn kweekkast.

    De kast volledig is volledig voorzien van aluminiumfolie binnenin.
    Nadeel is dat mijn kast op zolder staat. Deze is wel Geisoleerd maar het kan er toch frisjes soms worden (gemiddeld 17 graden ongeveer).

    De kast is nog niet voorzien van een koolstoffilter of fan, ik vraag me af ofdat dit echt nodig is, ik heb wel 2 fans in mijn LED-lamp zitten.
    Ik ben wel voorzien van een LED-lamp 300 watt (foto).
    Is het oke dat ik de lamp helemaal bovenaan mijn kast hang of moet die dichter bij mijn zaailing in het begin ?

    Bij mijn vorig "kweekprobeersel" had ik volgende producten aangekocht, nu ben ik zelf nog niet genoeg thuis in heel het kweekwereldje om te weten wanneer ik wat precies moet gebruiken.
    - bionova autoflower supermix
    - ph meter
    - moisture meter

    30 oktober van start gegaan, vlot ontkiemd en geplant die handel!
    Men toekomstig plantje staat in een pot van 20 liter in universele potgrond gemengd met perliet.
    18/24u licht.

    Als er mensen tips & tricks hebben, Let Me Know aub!






    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik zou die op 24 uur licht houden, want de kast heeft een flinke kier in de bodem waar licht naar binnen gaat schijnen. Nachtstress is een herma-veroorzaker.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      ik heb zelfbouwkast gemaakt met isover isolatieplaten van 8,5cm dik en 120-60cm met tand en groef en langs beide zijden bekleed met alufolie
      op 5 min opgezet en afgebroken en houd de hitte buiten in de zomer en de warmte binnen in de winter
      en mijn kast is binnenmaten BxDxH 120-100-240 en dus ideaal voor 600 watt hps met azerwing medium spiegelkap met headspreader en lucilux dimbare evsa 250-400-600-660 watt en mooie resultaten
      hierbij wat fotokes van kweekje nu 9 tal weken ook autoflowers
      kast staat trouwens ook op geisoleerde zolder zonder filter

      succes met je kweekje

      grt DannyDV
      Attached Files

      Comment


        #4
        Ik heb de zolder volledig lichtdicht gemaakt. Dus als de led lamp uit is, staat ze volledig in de donker

        Comment


          #5
          Die lamp moet inderdaad wel wat dichter bij de plant.
          Hoe dicht weet ik niet, misschien even wat andere kweekverslagen zoeken met dezelfde lamp ?
          Ledlamp op de foto zeg je, die foto komt nog denk ik ? Of is-ie in camouflagekleur ?
          Benieuwd naar die BN autoflowermix.
          Wanneer begin je daar mee ? Over een week of twee gok ik ?
          Als je de attachments-knop gebruikt om foto's te plaatsen (rechtsboven, links naast die A) kun je er meerdere tegelijk doen.
          * Ik heb je verslag bij de andere kweekverslagen gezet in de micro sectie.

          Succes !
          Last edited by QnQ; 13 November 2017, 20:36.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Een koolstoffilter met afzuiging lijken mij wel nodig anders hangt er tijdens de bloei zeker een lekker luchtje bij je in huis.
            Een ph meter zou ik persoonlijk alleen gebruiken als er iets dreigt mis te gaan met de bodem.
            Een moistmeter is om jet vochtgehalte in de grond te meten.
            Succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #7
              ik ben ook nog aan het overwegen om eventueel de kast nog te isoleren vanbinnen.
              Dat zien er inderdaad al vette resultaten uit! Kheb momenteel ook men eerste autoflowerke nog staan, nu ongeveer 6 weken ver, maar die gaat het waarschijnlijk niet meer overleven.
              Ie heeft iets te veel afgezien van mij

              hahaha op de foto kan je inderdaad de ledlamp niet zien omdat ze er nog niet inhing
              Deze keer zit ie er wel bij!
              Ik probeerde enkele foto's bij te voegen, maar kon enkel maar 1 foto invoegen, telkens kreeg ik een foutmelding?

              Ik ben er nu net mee van start gegaan, dus potje staat gereed in de kast

              bedankt voor het verzetten van de topic!

              grtjs
              Attached Files

              Comment


                #8
                Ik ben niet helemaal zeker van zelf bouw kasten, maar ik dacht dat aluminiumfolie niet het beste is om op de wanden te kleven. Heb eerder al gelezen dat mensen eerder isolatie folie gebruiken wat men normaal echter de verwarming plakt. (de grijze folie achter de verwarming)
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Morgen nog om de isolatiefolie gaan! Bedankt voor de tip.

                  Momenteel 15 dagen oud, en ze is goe bezig!
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    ik dacht dat aluminiumfolie kon zorgen voor verbranding van bladeren, dacht dat ik dit hier ergens op het forum had gelezen. dus die radiator folie is misschien wel beter

                    Comment


                      #11
                      Zou dit de licht paarse verkleuring kunnen betekenen Aan het begin van mijn blaadjes?

                      Comment


                        #12
                        Volgens mij is die paarse verkleuring eerder door te koud, niet verbranding. Heb je geen temperatuur meter? Hoe warm is het overdag&nacht?

                        Comment


                          #13
                          Morgen ga ik nog om een thermometer...

                          Comment


                            #14
                            Paars is normaal in zaailingen. Het ontstaat bij de normale mechanische stress bij het ontkiemen.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Ondertussen al weekje verder. Een vriend van me zegt dat ze blijkbaar niet zo gezond er uit ziet...

                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X