Heb eergisteren vijf ontkiemde zaadjes in 5x5x5 potjes gedaan en heb ze onder 18WATT TL gezet, heb een bak gemaakt met zilverpapier aan de wanden. Ze zitten nog in stekaarde die goed klam staat maar niet te vochtig is en temperatuur is rond de 23 graden. Heb een liter regenwater uit de put met druppels citroensap gemengd en de ph waarde was 6.5. Ik heb gehoord dat men het beste langs schaaltjes water geeft omdat de penwortel dan dieper op zoek gaat naar water en meer zijwortels maakt, mogen de schaaltjes heel de tijd met water gevuld zijn of trekt de aarde dan teveel vocht, de wortels mogen niet rotten.
Ik ben nieuw op deze forum dus ik ga nog aan men verslagen moeten werken maar ik hoop dat het toch al een beetje duidelijk is, als er iemand nog goeie tips heeft om ze een goeie start te geven zijn ze altijd welkom
grtjs
Ik ben nieuw op deze forum dus ik ga nog aan men verslagen moeten werken maar ik hoop dat het toch al een beetje duidelijk is, als er iemand nog goeie tips heeft om ze een goeie start te geven zijn ze altijd welkom
grtjs
Comment