Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1e kweekpoging ✌🏻
Collapse
X
-
succes alleszins en welkom
ik ben ook nog maar aan derde kweekje bezig maar hier reeds veel goeie tips en raad gekregen
maar de ervaring en misstappen zijn toch de beste leerschool
eerst en vooral NIET teveel water en gaatjes maken in je kleine potjes zodat plantjes niet verzuipen
succes ik volg je updates
DannyDeVito
-
DannyDeVito - Bedankt voor je reactie. Gaatjes heb ik gemaakt en het water zal ik goed in de gaten houden. De stekgrond was ook al behoorlijk vochtig in de zak.
Comment
-
Ipie - daar was ik al een beetje bang voor. Ik heb de lamp lager gehangen. Nu tussen de 5 en 10 cm boven de plant gehangen.
Flip Hasjkip - de reden dat ik doorzichtige heb genomen is dat ik goed kan zien wanneer ik kan overpotten omdat ik de wortels dan kan zien, heb ik iemand zien doen op het internet. Dat wortels slecht tegen licht kunnen wist ik niet. Ik zal ee folie omheen gaan wikkelen.
Top jullie reacties
Comment
-
90x60_tneon.jpg
Je kweekoppervlak is geen 90x60 omdat tneon er zo dicht op moet. Je houdt wat ruimte over dus.
Je hebt ongeveer het oppervlak van de tneon, 50x60cm, en daar ga je 5 hazen op scroggen.
Ik zou het knap vinden als het je lukt.
Normaal krijg je zo'n stukje met 1 plant al vol, dus vandaar, erg benieuwd naar je buig-, knip- en trimwerk in de toekomst.
Helemaal als je ze in zulke grote potten gaat zetten heb je kans dat het tamelijk oncontroleerbaar gaat worden.
Ik denk dat je alle ruimte nodig gaat hebben
- Likes 1
Comment
-
QnQ - bedankt voor de uitleg. Ik begrijp het, ik heb daar helemaal geen rekening mee gehouden. Aangezien het mijn eerste kweek is ben ik zelf ook heel
benieuwd naar mijn knip- buig- en trimwerk... haha
Is het beter om met minder planten dit te doen? Bv 3 van 5? .... Daar zal ik dan de volgende keer rekening mee houden.
Waarschijnlijk ga ik gewoon door en probeer ik er gewoon van te leren en er een zo goed als mogelijke oogst uit te halen.
Is er een soort die beter geschikt is voor Tneon?
is er iets wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat er genoeg licht op de planten komt? Misschien de verlichting iets uit elkaar plaatsen of bv de scrog aan de zijkanten onder een lichte helling plaatsen?
Comment
Comment