Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweekpoging ✌🏻

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

QnQ - shit! Dan heb ik dus een probleem, want ik heb maar 1 plant.... Stoppen dus?? Of is er nog iets te redden?

Comment

Oei, da's een probleem inderdaad.
      Dan moet je de hele plant eens goed nakijken of je nog meer ballen tussen de toppen ziet.
      Er staan wel wat voorbeelden van hermafrodieten op JD.

Als je nog meer toppen met bruine haren hebt zou ik daar eerst eens kijken.
      Die zijn in ieder geval bevrucht.
      De toppen die nog helemaal wit zijn kun je misschien nog mee door.
      Last edited by QnQ; 4 June 2018, 16:35.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Misschien dat je wat meer foto's moet plaatsen.
        Natuurlijk zal QnQ

Comment

QnQIpie
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.

Comment

Aangezien je maar 1 plantje hebt die toch al herma is, zou ik hem/haar gewoon lekker laten staan en af laten bloeien. Ik zie hier persoonlijk het kwaad niet van in?
            ​​​​​​
            Misschien wat zaadjes tussen je wiet maar dan kan je er alsnog wel stoned van worden. Een maat van mij heeft een tijd girlscout cookies gerookt van een broodkweker waar ook zaadjes inzaten en die hij niet kwijtkon bij de shop, van dat wietje ging je helemaal kapot stoned.

Dit is slechts mijn mening, wellicht ben je beter af bij een ervaren kweker!

Comment

• belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Ja en die ene herma steekt al die andere planten aan dus niet slim

• Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Hij heeft maar 1 plant, alleen deze.

This gallery has 8 photos.

Comment

• Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Ik zie eerlijk gezegd op deze foto's ook niets raars... Op die ene foto leek het wel heel sterk op een openstaand bolletje... Hier zie je dat niet terug. Wellicht een ongelukkige hoek?

Ziet er toch heerlijk uit zo?

Elke bruine pistil die je nu ziet wordt een zaadje.
            Wiet met zaad kun je niet roken, dat is gewoon smerig.
            Je kunt er hasj van maken, dan zeef je al het plantmateriaal en zaden weg.
            De potentie wordt wel een stuk minder bij een plant die zaden draagt.
            This gallery has 1 photos.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Mat
              Mat commented
              Editing a comment
              Blijft voor mij raar dat dit is gebeurt. Is een zaadje van Barney’s Farm.
              Ik weet niet zo goed wat te doen, ik ga er eentje op roken en er even een nachtje over slapen
              -de knoppen met vuile bruine haren verwijderen?
              -niets doen en kijken waar het schip heengaat?
              -helemaal stoppen en weer opnieuw beginnen?

• Mat
              Mat commented
              Editing a comment
              -veel bruine haren

Aangezien je maar 1 plant hebt, het je 1e kweekje is en je eigenlijk niet veel te verliezen hebt zou ik persoonlijk kiezen voor de 2e optie; niets doen en kijken waar het schip heengaat. Dit is puur mijn persoonlijke mening.

Als je nog 4 andere planten had staan die geen herma verschijnselen hadden was de keus natuurlijk overduidelijk geweest...

Misschien weten de ervaren kwekers of hier een risico aanzit met het besmetten van je kweekruimte met stuifmeel? Moet na een goede reiniging meevallen toch? Of heb ik dat mis?

Ik zou het zelf lekker laten gaan en kijken wat er gebeurd. In het ergste geval een mislukte oogst, in het beste geval een geoogste plant met een redelijk rookbaar 1e wietje waar zaadjes inzitten.
            ​​​​​​
            Al doende leert men zou ik zeggen. Laat je niet uit het veld slaan en met opgeheven hoofd naar je volgende kweek toch?

Comment

• Mat
              Mat commented
              Editing a comment
              Thanx!

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Ik maak tussendoor m'n hok schoon met water en een klein beetje zeep, want des te schoner de wand des te meer licht die weerkaatst. Wanneer je dat doet, maak je gelijk ieder beetje stuifmeel inactief/kapot (door t vocht). Ook haalt stuifmeel volgensmij nog geen maand qua levensduur buiten de koelkast, dus is het bij de volgende bloei (tenzij je met een voorgroeihok en een afbloeihok werkt) al kapot.
              Door vervolgens de boel even/ een paar dagen zo te laten staan heb ik ook meeldauw niet meer terug gezien terwijl ik dat m'n vorige kweek nog had in 't zelfde hok

optie 4? mannelijke bloemetjes eruit halen en met de rest verder gaan, ik zie niet veel bevruchte haartjes dus volgensmij komt daar nog wel wat rookbare wiet van af als je maar goed op let voor mannelijke bloemen
            Ja oke lijkt op optie 1 maar heel de toppen eruit halen lijkt mij zonde als je het voor elkaar kan krijgen enkel het mannelijke deel eruit te vissen

Veranderd de smaak echt als er zaad in zit, QnQ ?
            Heb toevallig vanmiddag m'n eerste topje strawberry (met zaad) gerookt (Zaadjes eruit gehaald, dat wel) en ik vond de smaak zeker niet verkeerd, zou die dan nog beter zijn geweest als daar geen zaden in zaten?

Comment

QnQ - je bedoelt dan de bruine pistels die ik op de foto heb gemarkeert?
              Ik zal morgen dan de knoppen die dit hebben, voorzichtig, verwijderen.
              This gallery has 1 photos.

Comment

• Mat
                Mat commented
                Editing a comment
                QnQ - wat is een goede manier om de mannelijke bloemen te herkennen? Op de nieuwe foto’s was het niet duidelijk zichtbaar... toch? Is er een ‘truukje’ voor?
                En bedankt voor het meekijken en je advies

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

Ik was al foto's aan het verzamelen toen ik bedacht dat een linkje makkelijker was.

• Mat
                Mat commented
                Editing a comment
                QnQ - haha.. zover was ik ook al. Alleen zie ik niet heel duidelijk de verschillen. Ik zie geen duidelijke ‘banaantjes’ in mijn plantje. Ik ga verder zoeken, zal je niet meer stalken. Thanx

hierse nog nen hesi kweker!
              balen van dit te lezen man .. persoonlijk zou ik zeggen , kies voor regulier zaad in de toekomst
              gek dat nooit iemand dat zegt , vele stabieler en makkelijker kweken ...

Last edited by roller; 5 June 2018, 01:45.

Comment

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Om dezelfde reden dat veel nieuwelingen voor autoflowers kiezen: alle verkopers zeggen dat het makkelijker is.
                Ik ben het er wel mee eens dat regulier altijd beter is, mits je ze van een goeie breeder hebt.

• roller
                roller commented
                Editing a comment
                ben ik blij Q , dacht ik zeg het maar ff ...
                ik snap niet , dat verkopers dit flikke voor die paar euro's...
                beter eerlijk zijn en weerkerende klanten , dan mensen die failen , en zegge fok it

roller

Comment

• roller
                roller commented
                Editing a comment
                ja regular , regulier , normaal , dus niet mee gekloot , zodat je moet selectioneren

Ik kijk me suf maar zie niet echt verschillen en ik wil ervoor waken dat ik onnodig veel weghaal.. Daarom wil ik het even afpellen en jullie vragen om aan te geven wat de mannelijke bloemen zijn. Ik ga van boven naar beneden, zie de foto's. Graag aangeven op welke foto (1 t/m 5) iemand een mannelijke bloem ziet, zouden jullie mij enorm mee helpen.

Na deze 5 zet ik de rest erop
              This gallery has 5 photos.

Comment

This gallery has 4 photos.

Comment

This gallery has 4 photos.

Comment

Bezig...
                  X