Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweekpoging ✌🏻

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ipie - bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie het zeker niet als kritiek
    Ik ga er gewoon mee aan de slag en zal door schade en schande wijzer worden

Comment

Ik ga hier ook meekijken Succes bredren!
      Ad usum proprium!

Comment

Hier een update van mijn kweekje..
        Het is nu twee weken nadat de zaadjes het water raakten en ze staan nu zo'n 11 dagen in de stekgrond.
        De temperatuur is tussen de 16 en de 27 graden, LV komt niet hoger dan 40%.

Ik heb na de gekregen feedback de lamp tussen de 5 en 10cm hangen en de doorzichtige bekers van aluminium voorzien.

Ik vind eerlijk gezegd dat de plantjes niet heel hard groeien... Wat is jullie mening?
        Is dat normaal? Komt het door de Tneon?

1 plantje heeft de lobblaadjes op een bijzonder manier bij de punten aan elkaar zitten (zie foto)... Wat is daar aan de hand?
        Als ik de bekertjes uit de folie haal zie ik wel wat wortel ontwikkeling. Op de bodem raken er al wat worteltjes de bodem en aan de zijkanten ontstaat ook al wat.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik met alle vijf de plantjes verder moet gaan, dit omdat ik heb begrepen dat niet heel veel meer op zal gaan brengen.

Om ervoor te zorgen dat ik wat meer licht in de tent krijg(zie uitleg een paar berichten eerder) als ik ze ga overpotten zit ik er tevens aan te denken om twee spaarlampen op te hangen (tornado van Philips/32W)
        Voor nog een Tneon heb ik geen ruimte vanwege mijn filter die in de breedte hangt en de beperkte hoogte.
        Heeft het nut om de twee spaarlampen op te hangen?
        Attached Files

Comment

Er zit nog een vliesje van het zaadje op de puntjes van je lob blaadjes je kan dit er voorzichtig afhalen
          ze staan nu nog allemaal netjes onder de lamp toch denk niet dat je er nu al wat hoeft bij te hangen

succes

Comment

Niets aan de plantjes doen, trekken of afhalen....
            Voor de rest kom ik hier op terug morgen..............

Comment

• Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              niet te benauwd zijn hoor

Nonsense - de extra lampen wil ik erbij gaan hangen als ik ga overpotten of misschien wel later, als het nodig is. Mijn lampen hangen nu namelijk als de foto, iets meer naar links. Ik krijg rechts dan ruimte, tussen de Tneon en mijn filter(die niet op de foto is ingetekend). Daar zou ik dan de lampjes doen. Als dat nut heeft natuurlijk.

QnQ - Copyright foto
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

Lobblaadjes zijn het eerste voedingsfabriekje voor de plantjes en nu je vraag, of het kwaad kan, dat plakken bedoel je?

In de eerste instantie niet, persoonlijk vind ik dat je de natuur zijn werk moet laten doen, aan een baby moet je ook niet trekken.
              Je luchtvochtigheid is inderdaad een beetje aan de lage kant, daar zit denk ik het probleem van het plakken ook wel een beetje........
              Ik zou het vochtig houden, dan schiet het wel los of een paar dagen later voorzichtig met een schone pincet het proberen, 'zeker' niet met je handen!
              Zou het rustig even afwachten, iedere dag even een beetje vochtig houden en even afwachten hoe het zich ontwikkeld.
              Niet te druk maken ...komt zeker goed!!

Zou zeker met die vijf plantjes verder gaan hoor, wat heb je te verliezen, niets toch?
              Kun je ook nog een beetje kijken naar de verdere ontwikkeling, blijft leuk toch!

Ja inderdaad, de plantjes strekken nog ietsje te veel wat ook de groei belemmerd ( licht tekort eerder genoemd.)
              Tja, waar de meningen over verdeeld zijn, zijn die tornado lampen, ik ''zweer'' erbij, werk er al ruim vijf jaar mee!
              Ik heb er zelf drie van 23 watt met een opbrengst ongeveer 50 a 60 gram bij twee plantjes, dat is meer dan voldoende voor mij in tien weken.
              Zeker een goed idee om er een paar tussen die Tneon te hangen inderdaad zou dat zeker doen!!
              Zou lekker verder gaan met die vijf plantjes en, hoe meer licht hoe meer opbrengst!!

Ik blijf je volgen, succes!!

Comment

• Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Ben het zeker met je eens dat het misschien wel vanzelf loskomt maar het werken met een pincet en niet met je vingers aan je plantje zitten vind ik toch wat te hoog gegrepen.
                maar ieder zijn ding er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan
                Last edited by Nonsense; 15 February 2018, 14:50. Reden: Ieder zijn ding

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                k trek ze er altijd met de hand van af...

Oke ik heb wel eens een enkele keer daardoor de lobblaadjes ook deels gescheurd, maar daar groeien ze meestal wel overheen als er nog maar wat op blijft zitten natuurlijk.

Echter als je inderdaad bang bent dat je iets scheurt en het absoluut niet wil riskeren, doe dan een druppel water op een satestokje en laat die precies op dat vastplakkende zaadomhulseltje vallen (de druppel, niet het stokje), dan word die soepeler en kan de plant 'm kapot trekken.
                Vind dat zelf alleen altijd zo'n gedoe vandaar dat ik ze er gewoon af haal met kans op scheurtjes

Ipie - bedankt voor je reactie en bijbehorende onderbouwing. Kan ik zeker wat mee

Comment

Ik begin toch wat bezorgd te worden over het gebrek aan ontwikkelen van de zaailingen. Ze groeien niet echt noemenswaardig boven de grond.
                Ik heb er daarom voor gekozen om de lampen te vervangen voor nieuwe 65K exemplaren (die erin zaten waren 95K en niet nieuw). Even kijken de komende dagen hoe dat gaat.

Ze zijn wel aan het wortelen, zie foto.
                Aan de zijkanten van de bekers zie ik af een toe wat wortels. Het zit zeker nog niet vol.

Het overpotten is volgens mij daarom nog niet verstandig, mijn bedoeling was om dat pas te gaan doen als de wortels geen ruimte meer hebben.
                Is dat een verstandige weg?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

Comment

Comment

DannyDeVito - woensdag wordt het voor mij drie weken nadat ik ben begonnen met zaadjes. Wortelen doen ze wel alleen groeien niet echt. Misschien wel met de nieuwe lampen

Ik had de lamp al dichter erop gedaan. Op enkele centimeters. Maar toen gingen de blaadjes omhoog gericht staan en ik heb begrepen dat dat kan gebeuren als ze te warm worden.

We zullen zien wat er gaat gebeuren

Comment

"Maar toen gingen de blaadjes omhoog gericht staan en ik heb begrepen dat dat kan gebeuren als ze te warm worden"

Maak anders een foto van hoe de bladen er bij stonden.En foto's met een wat hogere resolutie kan geen kwaad
                      Ik denk eerder dat de planten het extra licht wel waarderen en dat ze lekker aan het zonnen waren daarom stonden ze met de bladen omhoog. Als ik jou was zou ik niet langer wachten om te verpotten, als de wortels geen ruimte meer hebben krijg je rootbound en dat wil je ook niet hebben. Dit zal impact hebben op de groei..
                      Ad usum proprium!

Comment

Houd mijn hart vast!!

Succes...................

Comment

Laat ons bidden tot de cannagoden.
                          Gaat wel heel traag he? Is die zaailing echt 3 weken oud?

Comment

Bezig...
                          X