Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wat Q zegt. Te nat. Nu wachten tot het niet meer te nat is. Vanaf daar pas verder gaan kijken. De kweek zal een weekje langer gaan duren, dat is nu eenmaal zo. Niks aan te doen.
En als het niet meer te nat is stuiten ze op de guano van de batmix... Vandaar dat ik aanraadde van toch maar even opnieuw te beginnen en geen risico's te nemen. Desnoods zet je er een paar bij. Feminised met zoveel tegenslag kan ook wel is herma's opleveren.
Ik heb toen ik begon een terp gemaakt.in het.midden van de pot. De potten wel goed vullen maar dan krijg je een soort ' gracht'. Enerzijds kun je je zaadje minder makkelijk verzuipen maar door ook aan de buitenzijde water te geven moeten de wortels ook op zoek gaan naar water. Op naar een nieuwe ronde!!
Nou? Ben bang dat ik toch gelijk heb met die foto die ik bij je hebt geplaatst!
Dat bovenste plantje lijkt er sprekend op, ik had dit met een afje meegemaakt.
Denk toch dat het aan het zaad lag of iets in de grond......
Dit had je nog drie maanden kunnen laten staan maar mijn mening is dat het niets geworden was....
In mijn ogen een goede beslissing, op naar de volgende ronde....
In light mix, nee. In die batmix, dan was het nog is een week extra verbranden om er dan langzaam terug bovenop te komen. Been there, done that. Ja, die komen er altijd nog wel door. Maar paar jaar terug toen ik dat is voor had hadden de nieuwe al snel een voorsprong.
Opgepast voor die autoflowers Mat, als je dit voor hebt met autoflowers dan is het zeker game over. Die zouden dan nu stillaan al in bloei schieten. Gewoon starten in 4 liter potjes met licht vochtige grond en je hoeft de eerste week zeker geen water te geven. Alleen zo is de bodem vernevelen. Tegen dat de grond begint uit te drogen zijn de wortels overal geweest en zit je safe. Succes met de nieuwe zaden in ieder geval.
Als de zak grond licht aanvoelt mag er zeker 4 a 5 liter water bij. (50 liter). Goed mengen, paar uur laten staan dat alles wat op kamertemperatuur is en klaar. Zeker onder t-neon ga je pas na een dag of 10 wat water moeten beginnen geven en tegen dan zie je onderaan de pot al wortels.
Bodem nevelen? Sorry ik denk dat je bedoelt met een spuitbusje water de bovenkant vochtig houden...
Waterdamp stijgt namelijk op en verdampt nooit naar beneden....
Ik gebruik gewoon zand van de Jumbo, werkt prima!!
Wat leuk trouwens, ik heb er gisteren ook twee zaadjes ontkiemd.
Die gaan vanavond het zand in, kunnen we gelijk beginnen...hahhaah
Dus nadat de zaadjes een worteltje schieten van Ongeveer een cm doe je ze in het zand?! Compleet nieuw voor mij.... Doe je dat zand dan bij de grond? Zeg maar ipv de stekgrond, zoals ik nu van plan ben.
Zo ja, adviseer je dan dat het beter is om zand te gebruiken ipv de stekgrond? En waarom is dat dan beter?
Zodra je een klein wit puntje ziet aan het zaadje is voldoende voor het ontkiemen, ongeveer een kleine cm. in de volle grond, niet in die bekertjes voor groeien.
Stekgrond gebruik ik nooit!!
Afjes hebben maar een kort leventje en daarbuiten kost het veel tijd voor dat ze hersteld zijn.
Ik zelf kweek in potten van vijf liter, aarde van de Jumbo klaar is Kees.
Zodra ze in de bloei schieten na ongeveer vier weken wat bloeivoeding erbij, wel biologische!
Ik laat afjes ''nooit'''voor groeien dat levert alleen maar stress op voor die plantjes .
Ik zet ze ook gelijk in de pot waarin ze blijven staan. Meteen vanaf het begin op 18/6. In de potten zit 20L Batmix. Ik heb alleen een beetje ‘gedroogd’ stekgrond aangebracht voor de eerste wortels (dit omdat ik geregeld lees dat Batmix teveel is voor een startend plantje)....
Comment