Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweekpoging ✌🏻

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mocht je nog een paar lampjes willen hebben, goedkoper krijg je ze nergens.......
    Ik gebruik ze voor groei en bloei, ben er reuze tevreden over!!

LED verlichting tegen de beste prijs? Dat is Budgetlight! | LED lampen & armaturen voor elk budget | Energiezuinig ✓ Gaat lang mee ✓ | Voordelig online kopen

Comment

• Mat
      Mat commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip. Inderdaad veel waar voor je geld

Deze woensdag geen noemenswaardige update.
    4 van de 5 zaadjes hadden een klein worteltje en die 4 zijn de grond in gegaan. Lampen er heel kort op en de komende dagen ga ik het goed in de gaten houden.

Het laatste zaadje krijgt nog even en hopelijk komt dat worteltje ook snel zodat die ook de grond in kan.

Fingers crossed voor een voorspoediger verloop dan mijn vorige poging

Comment

Dat werkt niet, zaadje in batmix met een beetje zaai en stekgrond in een kuil. Na een week of twee zitten de wortels al bijna over heel de breedte en zeker de diepte van de pot (niet overal, maar het netwerk spreidt zich direct open) en dan zitten ze in batmix en verbranden de zaailingen. Dan zou ik ze starten in lightmix en bijvoeden na een week of 3 en die batmix houden voor photoperiode planten om in over te potten wanneer ze het nodig hebben.

Comment

• Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je reactie.

Lastig dilemma heb ik nu. De potten en grond stonden al en ondertussen zitten er zaadjes in 4 van de 5 potten. 1 pot zou ik nog kunnen aanpassen door er andere grond doorheen te mengen. Maar dan zou ik dat moeten gaan mengen met ‘normale’ aarde (maar welke?). Misschien wel meteen een goede vergelijking als ik dat zou doen. Aan lightmix kom ik niet meer zo snel.

Zeg je dat de planten het gewoon helemaal niet gaan doen in de Batmix of is het een stuk minder efficient in vergelijking met bv de Lightmix?

Batmix is straf bemest. Ik begin zelf in lightmix en zet ze na drie weken in batmix. Dan verbranden ze soms nog. Een zaailing kan doorgaans al dat geweld niet aan en gaat verbranden en stilstaan. Al zijn er nog die er in gestart zijn en daar viel het mee. Ze uit de pot halen is geen optie meer. Je kan geluk hebben, ik heb het nog niet geprobeerd met autoflowers.
      De ec van zo'n batmix kan nogal is schommelen naargelang de vochtigheid en hoelang ze al in de zak zit etc. Maar ik zou het nooit aanraden om in te starten.

Comment

Ja, moet beowulf

Comment

Hoe gaat het nu Mat is zo stil aan de overkant?

Comment

Comment

• Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Ik hoor je weer, prettige dag............

Ontkiem eerst in een glas water Mat, dan zie je tenminste of er leven in je seeds zitten of niet! Ik kende het gesukkel wel met zaadjes niet meer vinden door er niet af te kunnen blijven haha geduld is een schone zaak in deze sector

Greetz

LittleDwarf

Comment

Ik heb zelf op 2 april 8 zaadjes ongeveer een halve cm in vrij natte universele potgrond gedrukt. White widow zaadjes. Na 2 dagen kwamen de eerste zaadjes uit heb ik ze onder lampen gezet (6x 23 watt 6500k tornado spaarlampen van Philips.) Ik heb ze op 17 uur licht 7 uur donker. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

Gisteren overgepot in grotere potjes met de steeltjes iets dieper de grond in, met info uit dit forum begrepen dat je tot de lobblaadjes kunt gaan om zo je plantje wat korter te zetten, die van mij waren niet erg lang maar toch wat dun van steel.

Zo staan ze er nu bij:

15234526156151648729309.jpg

Ik heb totaal geen ervaring als kweker, dit is mijn tweede kweekje, en ze gaan over 4 weken naar buiten.

Ik kan je alleen adviseren om het zo simpel mogelijk te houden. Gewoon in een kweekbakje in universele potgrond.

Ik geef water met een spuitje, nu zo'n 20 ml per dag. Ik gebruik daarvoor regenwater wat ik heb verzameld in een emmer in de achtertuin. Deze heb ik er in flessen naast staan zodat ze mooi op temperatuur zijn. Als ik na een paar dagen merk dat de grond zo'n 2 tot 3 cm diep erg droog wordt geef ik ze wat extra door er 50 ml over het hele oppervlak te gieten. Hierna 2 dagen niks.

Tis de meest amateuristische setup die er is te vinden op dit forum denk ik. Maar de plantjes gaan zoals je ziet niet slecht:

1523453336918-1364762163.jpg

152345343259254414821.jpg

Maak het vooral je eerste kweekje niet te moeilijk met exclusieve soortjes, hoogbemeste grond en scrog methodes etc. Ik zou gewoon een white widow of powerplant nemen. Lekker basis en vaak sterke planten. Natuurlijk is het leuk om een dikke kweek te zetten met de meest vette exclusieve buds, maar als eerste kweek een paar plantjes laten opgroeien en afbloeien met 1 a 2 keer toppen lijkt me niet alleen leerzamer maar ook makkelijker te realiseren. Zo kun je het gevoel wat te pakken krijgen en gaandeweg stappen erbij doen.

Ik denk dat het voor je motivatie op langere termijn ook beter zal zijn. Ik wil je erg veel succes wensen en ik hoop dat je een prachtige kweekervaring zult hebben!

Comment

• Mat
                Mat commented
                Editing a comment
                Bedankt voor je reactie en jij ook succes! Je bent in ieder geval op de goede weg zo te zien

• Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Ik zweer bij die tornado lampen, kweek er al vele jaren mee!! Succes!!

You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

Comment

• roller
                roller commented
                Editing a comment
                ik zou ze , fimmen , supercroppen en lollypoppen , doet veel buiten
                en elke tak toppen voor dubbele cola's

Ziet er prima uit Mat!!

100% beter dan de vorige kweek, ga zo door!!

Comment

Dat ziet er inderdaad prima uit zeg! Een mooi plantje! Ik zou haar straks voordat je haar in de bloei zet gewoon 1 keertje toppen. En verder lekker zo doorgaan, deze groeit prima zo te zien.
                ​​​​​​
                Veel succes!
                Last edited by Vluggejapie; 15 April 2018, 18:41.

Comment

Comment

• Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Niet de gehele dag Mat! Ze moeten er rustig even aan wennen....

• Mat
                    Mat commented
                    Editing a comment
                    Ipie - thanx. Ik doe het alleen een ochtend

• Vluggejapie
                    Vluggejapie commented
                    Editing a comment
                    Die gaat lekker. Mooi donkergroen blad! Zo zie je maar, de aanhouder wint.

Comment

• Helemaal Top
                    Helemaal Top commented
                    Editing a comment
                    Binnen kweken doen we met als reden dat we (geen/minder) last hebben van plagen en schimmels. Nu jij je plantje daar lekker buiten in het zonnetje hebt gezet kunnen sporen van schimmels zich verstoppen in je tentje. Ook beestjes e.d. zometeen als de bloei begint heb je misschien wel opeens rot o.i.d als het te vochtig is of opeens allemaal spint! Kijk uit En je tent spint vrij maken is een hel

Comment

Bezig...
                  X