Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar je bevindingen met je nieuwe led spots,.... ik speel met het idee om ze als aanvulling voor een 200-300 watt 2100k CFL te gebruiken voor mn micro..
Vraagje,... waarom heb je voor de 12w led lens spot gekozen en niet voor deze 15wledgrow1.png15wledgrow.png 15 wled spot,. Weet je misschien wat de verschillen zijn, (ze zijn iets
goedkoper en de lens spot ziet er solide uit) maar kan niet echte duidelijke info vinden, (kweekotheek.nl)
Zelf gebruik ik wite led's ipv cfl om de gaten in mijn spectrum op te vullen.
De 12 watter's heb ik regtreeks in China besteld, rede: Het Emerson - Effect
De snelheid van fotosynthese na blootstelling aan het licht van de golflengte lambda = 670 nm en lambda = 700 nm respectievelijk. Wanneer gelijktijdig zijn blootgesteld aan licht van beide golflengten is de snelheid van de fotosynthese toegenomen (Emerson - effect, op het juiste).
De bedoeling was 6x rood + 6x verrood in een spot, helaas kreeg ik 12 om 12.
Omdat die flapdrollen moeite hadden met het vinden van de ver rood led's, bestelde ze led's met een hoger verbruik dan de rode, en het plaatsen van weerstanden zat niet bij de prijs in.
Omdat ze in China zitten, sturen ze ze eerst de spot's op, voordat ze melden dat ze niet aan je specificaties kunnen voldoen.
Mischien is dit de rede dat led zo langzaam door ontwikkelt.
Rainforest 66: Afbeelding 796.jpg
Aero syteem voor max 6 planten. Afbeelding 799.jpg
Totale hoogte +/- 40cm, lengte pomp 20cm, probleem maximaal 20cm ruimte voor de wortels.
Comment