Goedenavond,
Mijn kweekervaring is een aantal keer buiten met nogal verschillende resultaten,
en nu voor het eerst binnen met autoFlowers, heb een mini logboek en foto's.
momenteel op dag 53 van de super Lemon Haze cbd, en dag 25 van de Amnesia Haze.
was begonnen met 4 lemon Haze, maar 1 wou maar niet(foto) waarschijnlijk door te veel water.
Ondanks dat ik gelezen had dat teveel water geven 1 van de meest gemaakte fouten is.
Heb ik toch te veel water gegeven, mijn redenatie was uhm verkeerd, namelijk als het plantje ook op hydro kan groeien
dan is het vast goed als de aarde drijfnat is. Ik heb na het overpotten vanuit de 1L pot naar de 30L pot, 6 liter water gegeven..
dat was te veel, en daarbij ventileerde ik op 20% van 350m3, wat zeker niet genoeg was.
En t gevolg was dat 1 plant(foto nr4) het niet heeft gered. Had haar voorzichtig uitgegraven,
en de wortel was erg klein(net geen 20cm), na het overpotten vanuit de 1liter pot is deze dus maar paar cm gegroeit in weken..
zonde, maar dat is altijd makkelijk achteraf.
nr 4.jpg
-------------------------------------
setup :
Tent 100 x 100 x 200 cm
2 LED lampen(per stuk - verbruik 52 watt opbrengst 300 watt,rood/blauw/ir/uv)
350 m3 buisventilator met koolstoffilter, en 203mm luchtinlaat vanuit andere ruimte
een clip Fan met 2 standen
vier 30L potten met momenteel 3x lemon Haze auto, en 1x amnesia haze auto
sinds een week een pH meter om afgezuurd water/voeding te kunnen geven(6.5)
was wel even zoeken voordat ik door had hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) je nodig hebt voor 1 liter water
---------------------------------------
volgende kweek,
- proberen me zaailingen beter te laten groeien dmv TL of spaarlamp met 6500k licht.
De LED lampen die ik momenteel gebruik hebben helaas geen bloei/groei schakelaars.
- zeer waarschijnlijk een scrog met 2 a 3 planten.
- geen bamboe
----------------------------------------
Wat ik heb geleerd tot nu toe.
- dat het makkelijk is om teveel water te geven aan je zaailingen( heb denk ik een achterstand veroorzaakt en 1 van de 4 planten had t niet gered.)
- dat pH min , erg 'sterk' is, beschermende kleding/bril/handschoenen enz is een must have.
(de verhouding stond niet op de fles en de website van de makers werd ik niet wijzer van).
- dat voeding ook de pH veranderd(verlaagd in mijn geval)
- dat de aanbevolen ventilatie, namelijk: inhoud(l*b*h) * drie * minuten in uur (2(1x1x2) x 3 x 60) = best veel luchtverplaatsing is.
-------
dat was het even voor nu,
groeten,
Mark de Boer
Mijn kweekervaring is een aantal keer buiten met nogal verschillende resultaten,
en nu voor het eerst binnen met autoFlowers, heb een mini logboek en foto's.
momenteel op dag 53 van de super Lemon Haze cbd, en dag 25 van de Amnesia Haze.
was begonnen met 4 lemon Haze, maar 1 wou maar niet(foto) waarschijnlijk door te veel water.
Ondanks dat ik gelezen had dat teveel water geven 1 van de meest gemaakte fouten is.
Heb ik toch te veel water gegeven, mijn redenatie was uhm verkeerd, namelijk als het plantje ook op hydro kan groeien
dan is het vast goed als de aarde drijfnat is. Ik heb na het overpotten vanuit de 1L pot naar de 30L pot, 6 liter water gegeven..
dat was te veel, en daarbij ventileerde ik op 20% van 350m3, wat zeker niet genoeg was.
En t gevolg was dat 1 plant(foto nr4) het niet heeft gered. Had haar voorzichtig uitgegraven,
en de wortel was erg klein(net geen 20cm), na het overpotten vanuit de 1liter pot is deze dus maar paar cm gegroeit in weken..
zonde, maar dat is altijd makkelijk achteraf.
nr 4.jpg
-------------------------------------
setup :
Tent 100 x 100 x 200 cm
2 LED lampen(per stuk - verbruik 52 watt opbrengst 300 watt,rood/blauw/ir/uv)
350 m3 buisventilator met koolstoffilter, en 203mm luchtinlaat vanuit andere ruimte
een clip Fan met 2 standen
vier 30L potten met momenteel 3x lemon Haze auto, en 1x amnesia haze auto
sinds een week een pH meter om afgezuurd water/voeding te kunnen geven(6.5)
was wel even zoeken voordat ik door had hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) je nodig hebt voor 1 liter water
---------------------------------------
volgende kweek,
- proberen me zaailingen beter te laten groeien dmv TL of spaarlamp met 6500k licht.
De LED lampen die ik momenteel gebruik hebben helaas geen bloei/groei schakelaars.
- zeer waarschijnlijk een scrog met 2 a 3 planten.
- geen bamboe
----------------------------------------
Wat ik heb geleerd tot nu toe.
- dat het makkelijk is om teveel water te geven aan je zaailingen( heb denk ik een achterstand veroorzaakt en 1 van de 4 planten had t niet gered.)
- dat pH min , erg 'sterk' is, beschermende kleding/bril/handschoenen enz is een must have.
(de verhouding stond niet op de fles en de website van de makers werd ik niet wijzer van).
- dat voeding ook de pH veranderd(verlaagd in mijn geval)
- dat de aanbevolen ventilatie, namelijk: inhoud(l*b*h) * drie * minuten in uur (2(1x1x2) x 3 x 60) = best veel luchtverplaatsing is.
-------
dat was het even voor nu,
groeten,
Mark de Boer
Comment