Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen - 3x Lemon Haze cbd 1x amnesia Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Binnen - 3x Lemon Haze cbd 1x amnesia Haze

Korting op 420shop
    Goedenavond,

Mijn kweekervaring is een aantal keer buiten met nogal verschillende resultaten,
    en nu voor het eerst binnen met autoFlowers, heb een mini logboek en foto's.
    momenteel op dag 53 van de super Lemon Haze cbd, en dag 25 van de Amnesia Haze.
    was begonnen met 4 lemon Haze, maar 1 wou maar niet(foto) waarschijnlijk door te veel water.

Ondanks dat ik gelezen had dat teveel water geven 1 van de meest gemaakte fouten is.

Heb ik toch te veel water gegeven, mijn redenatie was uhm verkeerd, namelijk als het plantje ook op hydro kan groeien
    dan is het vast goed als de aarde drijfnat is. Ik heb na het overpotten vanuit de 1L pot naar de 30L pot, 6 liter water gegeven..
    dat was te veel, en daarbij ventileerde ik op 20% van 350m3, wat zeker niet genoeg was.
    En t gevolg was dat 1 plant(foto nr4) het niet heeft gered. Had haar voorzichtig uitgegraven,
    en de wortel was erg klein(net geen 20cm), na het overpotten vanuit de 1liter pot is deze dus maar paar cm gegroeit in weken..
    zonde, maar dat is altijd makkelijk achteraf.
    nr 4.jpg

-------------------------------------
    setup :

Tent 100 x 100 x 200 cm
    2 LED lampen(per stuk - verbruik 52 watt opbrengst 300 watt,rood/blauw/ir/uv)
    350 m3 buisventilator met koolstoffilter, en 203mm luchtinlaat vanuit andere ruimte
    een clip Fan met 2 standen
    vier 30L potten met momenteel 3x lemon Haze auto, en 1x amnesia haze auto
    sinds een week een pH meter om afgezuurd water/voeding te kunnen geven(6.5)
    was wel even zoeken voordat ik door had hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) je nodig hebt voor 1 liter water

---------------------------------------
    volgende kweek,

- proberen me zaailingen beter te laten groeien dmv TL of spaarlamp met 6500k licht.
    De LED lampen die ik momenteel gebruik hebben helaas geen bloei/groei schakelaars.
    - zeer waarschijnlijk een scrog met 2 a 3 planten.
    - geen bamboe

----------------------------------------
    Wat ik heb geleerd tot nu toe.

- dat het makkelijk is om teveel water te geven aan je zaailingen( heb denk ik een achterstand veroorzaakt en 1 van de 4 planten had t niet gered.)
    - dat pH min , erg 'sterk' is, beschermende kleding/bril/handschoenen enz is een must have.
    (de verhouding stond niet op de fles en de website van de makers werd ik niet wijzer van).

- dat voeding ook de pH veranderd(verlaagd in mijn geval)

- dat de aanbevolen ventilatie, namelijk: inhoud(l*b*h) * drie * minuten in uur (2(1x1x2) x 3 x 60) = best veel luchtverplaatsing is.

-------

dat was het even voor nu,

groeten,

Mark de Boer
    Attached Files

Wat een raar blad is dat, het lijkt wel of ze tegen de lamp heeft gestaan een tijdje geleden, da's niet van teveel water denk ik.
    Probeer ook wat ruimer om de plant water te geven, dat stuk wat nu nat is, kun je het beste juist droog houden.

pH- kun je ook verdunnen.
    Pak een klein flesje van 50ml ofzo.
    Doe die voor 80-90% vol met water.
    Vul aan met max 5 ml pH-
    Je hebt dan een oplossing die iets veiliger in gebruik is, dan kan je die andere fles opbergen.
    (nee je kunt het nog steeds niet drinken)

btw. Niet andersom doen. Dus geen water bij de pH- gaan gieten.

Die plantjes komen allebei wel goed. Er komt nog genoeg nieuw blad.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Mark de Boer
      Mark de Boer commented
      Editing a comment
      Ja dat is een goeie tip zal zo even een update schrijven

Goedemiddag,

hierbij een kleine update van de 3 auto lemonhaze, dag 57 (bloei 18)
    Volgens mij gaat het goed, het ruikt al lekker in de tent.
    IMG-20180818-WA0006 - kopie.jpg IMG-20180818-WA0001 - kopie.jpg

De witte/gele puntjes op een aantal bladeren zijn niet groter geworden(gelukkig!)
    heb ze al een week geen voeding meer gegeven.
    De planten drinken steeds meer om de dag 200ml lijkt niet meer voldoende.

1 van de 3 planten (linksachter) was een stuk groter als de andere 2.
    De voorste 2 staan nu beide op een emmer, en rechts achter op 2 emmers.

en de auto amnesia haze, dag 29
    IMG-20180818-WA0004 - kopie.jpg

groeit lekker door, paar dagen terug over gepot vanuit 1 liter pot, krijgt water met rootjuice.

Denk dat ik deze plant ga gebruiken om te gaan oefenen met toppen/lst/scrog.
    Eerst toppen boven de 3e node, dan de 2 vertakkingen(uh heet vast anders) lst-en.
    Hopelijk werkt de autoflower een beetje mee met me experimentje haha

eerst nog een kopje koffie en een JD,

tot de volgende update

Mark de B.

Comment

Wat ik gelezen heb wordt toppen bij autoflowers afgeraden omdat het de groei teveel remt en ze maar een beperkte tijd in hun groeifase zitten.

Mooie planten trouwens die Super Lemon Haze!
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Goedemiddag,

kleine update van de 3 Lemon haze, dag 63 (bloei 24). En de Amnesia haze, dag 35.

De Lemon's bloeien lekker, hebben ook weer bloeivoeding gehad(Biobizz).

De Amnesia heeft het toppen doorstaan, ze is alleen wat gestrekt, maar de uitlopers gaan hard.

Ben er wel achter dat ik een andere schaar nodig heb, met een scherpere punt voor het precisie werk.

--------
        Aanvulling setup: TCL 2x55w armatuur voor het voorgroeien, met 2x TCL 6500k 3.8k lumen.

Zullen de zaailingen volgende ronde vast waarderen.

mvg,

Mark.
        Attached Files

Comment

• Mark de Boer
          Mark de Boer commented
          Editing a comment
          Foto's waren op me pc wel rechtop, 90graden gedraaid in paint hielp ook niet. Sorry!
          Last edited by Mark de Boer; 24 August 2018, 13:01.

• Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Mooie planten hoor, en dat van de fotos is bekend, probeer de telefoon een kwart slag naar rechts draaien volgende keer.

Goedemorgen,

Hierbij alvast een kleine update van de 3 Lemon haze, dag 70 (bloei 31),
        heb ook de trychomen bekeken onder een mircoscope, ze zien er transparant uit.

1 van de planten heeft iets grotere witte puntjes op de bladeren,
        heb al 10dagen geen voeding gegeven, denk dat ze met 2 weken klaar zullen zijn,
        zit te dubben of ik nog 1x voeding zal geven, of dat ik het laat bij aangezuurd water.

Denk het laatste de bladeren zijn donker groen.

IMG-20180831-WA0016.jpg
        Amnesia Haze dag 43,
        IMG-20180831-WA0015.jpg

IMG-20180831-WA0017.jpg
        mvg,

Mark
        Last edited by Mark de Boer; 1 September 2018, 10:18. Reden: Foto's via telefoon, rest op de pc :)

Comment

Ik denk dat het nog wel een paar weken langer kan duren, want de toppen moeten nog verder vol groeien en dik worden. Maar zo te zien hebben ze nog genoeg voeding in zich, dus alleen water geven is voorlopig prima.

Comment

Goedemiddag,

me planten hangen een beetje zoals op de foto hieronder, eerder dacht ik dat ze dan dorst hebben.
            Heb de bakken even opgetild ze voelen nog 'zwaar', en bij twijfel beter geen water geven. Toch?

mvg,

Mark

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Bij teveel water hangen ze ook, maar op een andere manier.
              En ik zie dat je " ijzerdraad" in de grond hebt gestopt om je plantjes te steunen?

Goedenavond,

dat klopt bij de Amnesia zit er inderdaad binddraad in de grond geprikt, bij de andere 3 alleen bamboe.
            Zal eens kijken of ik het aan de bak kan bevestigen ipv in de grond,

Bedankt voor het meedenken!

mvg

Comment

Goedemiddag,

Vraagje, nu zien de 3 Lemon's er zo uit. Komt dit omdat ze bijna klaar zijn? Of heeft het andere oorzaken?

1ste symtonen : kleine witte bladpunten
              komt door : over voeding ( de dames staan in Lightmix aarde)

sinds een kleine week, en toch gister 100ml water(ph 6.5) gegeven per plant, de potten voelen niet echt zwaar aan.
              symptonen : hangende bladeren
              komt door : te nat?

sinds paar dagen
              symptonen : vanaf onderin gele/verdorde bladeren
              komt door : stikstof tekort? of zijn ze bijna uitgebloeid?

Heb al wat gelezen op het forum bij bladproblemen,
              de dames zijn autoflowers dag 78 bloei 39. De trichomen zijn nog glashelder.

Heb al een tijd geen voeding gegeven omdat er kleine witte puntjes op de grote bladeren zit, deze zijn niet veel groter geworden.
              Ik gebruik voeding van Biobizz de verkoper vertelde me dat ik niet hoefde te spoelen omdat het biologisch zou zijn.
              Toch twijfel ik om voedig te geven, tis meer dan 14 dagen terug dat ik voeding heb gegeven.

Hoe snel gaan de trichomen? zullen ze in 1 dag verkleuren of is dat iets wat een langzaam proces is? (meer als 2 weken?)

Op de website van Green House Seeds staat 9 weken(total crop time).

Wat zal ik doen, nog 1 maal voeding geven en dan gokken dat ze nog 14 dagen mogen door bloeien?
              Klopt het dat als je biologische voeding gebruikt je niet hoeft te spoelen?

mvg

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Editing a comment
                Ik zie geen foto's en kan " bijlagen" niet openen!!!!

• Mark de Boer
                Mark de Boer commented
                Editing a comment
                raar ik zet ze opnieuw erop

20180908_131049.jpg
              Verassend gister waren ze glashelder

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Editing a comment
                PS. Je weet dat autoflowering na ongeveer 2 weken AUTOMATISCH in de bloei gaan?
                DUS, dag 78 is dus 11 weken min 2 = 9 WEKEN BLOEI!!!!!!!!!!

• Mark de Boer
                Mark de Boer commented
                Editing a comment
                als ik me logboek terug lees, waren op dag 37 de eerste witte haren gespot, dag 39 rook het ook naar wiet

• Bella
                Bella commented
                Editing a comment
                Autoflowers gaan niet perse na 2 weken bloeien. Ik heb een dwarsligger in de tuin staan die pas na 50 dagen in bloei ging. Keurig verzorgd, dus daar lag het niet aan. Theorie en praktijk lopen soms wat uiteen...

20180908_105749-2.jpg 20180908_105850.jpg

Comment

20180908_131049.jpg

Comment

Hopelijk zijn de foto's nu wel aanwezig

Comment

Ik zou ook bij biologische voeding spoelen. Dus geen voeding meer geven nu, alleen nog water.

Comment

Bezig...
                    X