Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frigo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

verplaatst naar micro kweek verslagen.

Comment

Re: Frigo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

Komt echt goed, man, zien er prima uit. Middenin de bloei, ik schat nog 3 weken ofzo?
      Tis nu ook de moment om PK 13/14 te geven. Bij eerste kweek eigenlijk niet gedaan, maar heb nu autoflowers staan die exact zo oud zijn als de jouwe. 4 weken binnengestaan onder TL, tot ze in bloei gingen, dan 3 weken buiten, nu in de microkast. Veel regen gehad de laatste weken, dus de potten zijn buiten gewoon schoongespoeld. 2 dagen geleden een van de twee White Russians 2L met PK gevoerd, en gisteren was die van vaal lichtgroen naar lekker gezond donkergroen gegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door moriskeuh View Post
      kan er iemand mij vertelle of het de planten goed zou doen als ik de ovbertollige bladeren wegknip ?
      Ik heb bij m'n eerste kweek (net geoogst) ook veel bladeren gesnoeid. Sommige op een Lowryder die echt te breed ging voor mijn microkweek.

-Een plant kan overleven met 50% van de bladeren
      -Fotosynthese is makkelijker met meer bladeren
      -Bladeren kunnen als reserve aangesproken worden
      -Bladeren zitten meestal dichter bij lichtbron dan knoppen

Het is al een discussie onder zijn die met HPS kweken, maar voor microkweek is het volgens mij nog complexer. De lichtbron is minder sterk, dus blad wordt minder gepenetreerd en onderliggende knoppen en bladeren krijgen direct minder licht. Wat vooral uithaalt bij micro, is bladeren bovenaan weghalen. Onderaan zou ik dat nooit doen tenzij plaatsgebrek, die bladeren staan niets in de weg.
      Ga bij mijn huidige kweek veel meer ontspringende knoppen bij het begin van de bloei onderaan weghalen, die krijgen nooit genoeg licht en die energie gaat beter naar boven...
      Last edited by albes; 7 October 2010, 09:05.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Omdat je ze net in de royalty mix hebt gezet zul je ze de komende 6 weken geen extra voeding hoeven/moeten geven ivm overvoeding. Royalty mix zit voor zolang vol met genoeg voedingstoffen.
          Het kan zijn dat je bladeren daarom die tekenen van overvoeding geven omdat je ze net in de nieuwe met voeding gevulde Royalty mix hebt gezet en ze dus meteen een volle stoot voeding krijgen wat ze zover niet gewend zijn geweest. (de bloeistimulator zou geen probleem moeten zijn.)
          Het zou ook kunnen zijn dat de aarde niet goed van te voren bewatert was om de direct op te nemen voedingstoffen eerst eruit te spoelen (zit een overschot aan in).
          Dus pas op met extra voeding, nu je deze aarde hebt. En als je plantjes in bloei staan kun je ze beter niet meer snoeien. In de groei gaat dit goed, maar zodra ze bezig zijn met bloeien zal dit alleen maar stress opleveren en ervoor zorgen dat je wellicht langer af moet bloeien.
          it's his line so only God knows
          Grtz Kush

Comment

de royaltymix is voor mijn volgende kweek . de planten zitten nu nog in de gewone potgrond
            yeep

Comment

Vroeg ik me ook af...
              Niet meer doen in de bloei hoor

Leuk kweekje verder

Comment

hellow , het ene probleem is opgelost en het andere volgt al
                al doende leert men right ? !
                alle dan hier de foto's van het waarschijnlijke voedingstekort ( fucking potgrond)
                remember: de planten zitten in gewone potgrond + geef geen voeding bahalve de bloeistimulator van de smartshop, water uit flessen (spa blauw)
                @kushmata :
                DSC00725.jpg
                DSC00724.jpg
                DSC00722.jpg
                DSC00723.jpg
                DSC00726.jpg

Comment

heerlijke hoofdtop, ziet er goed uit.

Comment

@ smiths : thxs , jammer van jouw plantje. leeft het nog ?

DSC00726.jpg out = frigo T
                    in = KamerT k weet het is verwarrend

Comment

Die van mij leeft nog, hoeveel cm is jou plant nu?

Comment

de kleinste is MAAR 30 cm tot nu toe (miss groeit ze nog?) en de andere is 50cm
                        DSC00728.jpgDSC00730.jpgDSC00727.jpgDSC00729.jpg

Comment

ff een update

DSC00731.jpg
                          DSC00732.jpg
                          DSC00733.jpg

Comment

Mooie topjes maken ze aan, de bladverkleuring zet zich niet verder door zo te zien. Ik neem aan dat je bent gaan voeden.

Comment

idd ben gestart met voeding en ondertussen al terug gestopt.
                              k heb zo veel witte haartjes , in plaats van bloemvorming is dat normaal ?
                              ze zijn nu onegveer 7-8 weken oud moeten nog 2 weken staan ,

Comment

Waarom ben je er mee gestopt?
                                De witte haartjes zijn een heel goed teken!

Hou je niet te veel vast aan het aantal weken, kan nog wel eens uitlopen.
                                Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                                Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Bezig...
                                X