Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant rescue onder 2 LED spaarlampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant rescue onder 2 LED spaarlampen

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik kreeg een hele zielige plant van iemand die er geen zin meer in had en probeer deze nu onder twee Led spaarlampen op te vrolijken. Behalve een paar tomaten op m'n balkon, ben ik geen kweker maar na het lezen van allerlei verslagen met LED spaarlampen, leek het me een leuk experiment en als het wat oplevert, zal ik het met plezier oproken.

Na twee dagen 18/6 met een temperatuur van 23 C beginnen de bladeren weer groener te worden dus daar krijg ik een beetje hoop van.

In de opstelling hangen twee lampen op een tijdschakelaar
    Energetic Led | 9.2w -> 75w | 1056 Lumen | 2700 K (Albert Heijn)
    Philips Led | 14w ->100w | 1521 Lumen | 2700 K (Gamma)

Duimen maar!

(p.s. de twee lampen hangen boven de plant, moest even schuiven om een foto te kunnen maken)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by ptje; 4 September 2018, 21:12.

Succes hoor!
    Mare, denk je wel aan de stroom rechts en je kroonsteentje dacht ik ook te zien?

Hoop op een lekker rokertje voor je!

Comment

Dankje wel, Ipie! Ik ga iets langere snoeren aan de twee lampen maken zodat er geen verdeelblokje in het tentje hoeft te hangen. Dan zoek ik meteen een oplossing voor het kroonsteentje.

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Nooit iets ophangen aan kroonsteenjes, dat kan losraken met alle gevolgen van dien. Dan kun je beter de kabel even dubbel doen en met een tierip vastzetten en dan ophangen, dan komen er geen krachten op het kroonsteentje. Dat verlengsnoer hang je beter wat hoger/buiten het hok, als je water gaat geven heb je kans dat je water erin giet.. Succes !

Als je de plant buigt of knakt of supercropt dan heb je meer plantoppervlak dat goed belicht kan worden per lampje. Dat kan misschien een boel schelen!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt Flip! Ik heb het stukje met kroonsteen rond gerold en vastgezet met tierip! Het stroomblok hangt nu ook veel hoger en is vastgezet.

Tnx Ipie, daar ga ik me in verdiepen. Knakken klinkt eng maar ombuigen voor beter licht durf ik wel

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Met een ijzerdraadje of gewoon uit de losse hand?

Ik ben zo benieuwd hoe dit afloopt, ik kijk niet.

Comment

• belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Hahaha Ik kijk ook niet

Ongetwijfeld lezen er wat kwekers mee die hard lachen om deze poging. Ik lach gewoon mee, het blijft klungelen met de spullen die ik in huis heb want budget voor iets groters is er niet. Het is wel leuk en leerzaam plus de eerste keer dat ik een experiment doe met kunstmatig licht in een afgeschermde ruimte. Logisch dat ik niet meteen naar een shop ren om dure apparatuur aan te schaffen. ​​De plant lijkt het na een verregende balkonperiode bij de vorige eigenaar naar z'n te hebben en maakt weer groene blaadjes aan dus doe ik toch iets goed. Beter 1 plant dan een dooie verregende plant Kortom, laat deze absolute n00b lekker aanrotzooien, al te hoge verwachtingen ivm opbrengst heb ik niet. Ik lees de kweekverslagen graag en bewonder ieders vorderingen in de hoop er nog wat van op te steken (no pun intended ).

​​Voor degenen die met me mee kijken en me advies geven: bedankt!

Zal binnenkort weer een fotootje schieten.

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Zeker, gewoon lekker je ding doen maar daarbij wel de veiligheid in acht nemen. Een afgefikt huis zit niemand op te wachten.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Kan je 'm nog overpotten? kan heel stimulerend werken.

Goed dat je dat inzicht zelf hebt. Veel mensen zou het sieren als ze iets meer om hun eigen pogingen zouden lachen.
        We zijn er allemaal wel een keer begonnen, we hebben dat station allemaal een keer gezien tenminste..

Met je houding zit 't wel goed. Ik zal enig negatief commentaar ook voor me houden
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk dat het misschien Wel de beste manier kan zijn om te beginnen. Fuck ups trachten te redden van een ander.
          het is allesinds een uitdaging en geeft al voldoening zolas in jouw geval als je nieuw blad er ziet doorkomen.

Ik volg
          - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
          - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

Ha! Ik heb de aarde in ieder geval opgehoogd tot de rand en zal even op zoek gaan naar een geschikte emmer. Kan dat geen kwaad ivm wortels?
            Het lijkt echt goed te gaan met de plant. Van bijna volledig vergeeld richting fris groen en meer kleine blaadjes.

You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Wortels worden ook wel eens geknipt of gekapt.
              Gewoon groter en dieper en breder dan deze.........oooh, een bouwemmer van 20 liter van de ga... of de prax... even gaten onderin maken, potgrond onderin, kluit uit de pot, kluit/wortelstelsel beetje losmaken met de hand (als dat nodig is), en dan grond om de kluit heen en dan een plomp water met wortel en groeivoeding.
              Ze heeft dan ruimte en frisse grond om te groeien.
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 9 September 2018, 21:28.

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Oh,als je geen speciale voeding hebt, pokon kan ook, misschien heeft LR2 nog advies.

Toch leuk om te lezen hoor!

Blijft altijd moeilijk, zeker met deze plantjes met de kolen
            van een ander, uit het vuur te halen toch?
            Ik ken je veder geen informatie geven als je niet weet
            wat je voor soort in huis hebt gehaald.

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Een wietplant, ipie.

• Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              @Rreppellsteeltjam, ooo, dacht dat dit forum iets met tulpen te maken had toch??

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Alleen als de rozen op zijn Ipie

Nou de herkomst blijft een verrassing want dit was een gratis zaadje bij een bestelling In april ontkiemd en half mei buiten gezet.tijdens de hoosbuien is de plant naar binnen gehaald en kreeg daardoor niet veel licht. Ze paste echter niet bij het interieur dus mocht ik haar adopteren.

Boodschappenlijst:
            - voeding
            - grotere emmer (bouwkuip past niet).

​​​​​​
            ​​​​​

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Je hebt ook kleine Speciekuipen van 40 liter

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Maar daar moet dan weer een grotere kuip omheen om het water op te vangen.

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              En.....Want....Maar....ok ik draai door.

Strakke Jan de Bouvrie met dito indoorvrouw zonder plantliefde

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Juist ja. een gekke bui en dan een plant.
          Bezig...
          X