Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED-test: 1x White Lemon (Strain hunters)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED-test: 1x White Lemon (Strain hunters)

Korting op 420shop
    Hey beste mensen.

Een tijdje geleden had ik beloofd een kleine verslagje te maken van mijn mini-kweek opstelling.
    Ik heb echt een mini-tentje geleend van een maat en ga voor de "Sea of Green" methode met 1 plantje.

Aangezien het tentje niet groter is dan een 2 verhuisdozen naast mekaar zat ik ook met filter problemen.
    Ik heb zelf een filter in elkaar geknutseld met actieve kool etc. (hier komt nog een DIY topic van, want geloof het of niet dat ding werkt zo magisch goed , dat ik er 1 voor me raam heb hangen met een slang naar buiten in me eigen huis voor als we met vrienden nu hier de hele kamer blauw zetten en je ruikt NIKS *zie foto's*)

Ok on-topic:

Het is 1 of andere chinees merk , maar aangezien iedereen een andere ervaring deelt , ben ik ook maar eens aan het testen geslagen.
    Waarschijnlijk de 90 watt die het zegt op het stickertje zal wel minder zijn , maar dit moet ik nog meten in mijn stopcontact.

Ik draai hem nu halve week op 18/6 en de dame begint zich heerlijk te voelen en groeit lekker. Ontkiemd op 02-10-2018

En wat irritant dat hij foto's scheef zet als ik ze upload..terwijl ze op me pc recht goed zijn :') ...sorry daarvoor.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Retrosonica; 15 October 2018, 13:26.

See Of Green doe je normaal gesproken met heel veel plantjes die meteen na het kiemen in de bloei worden gezet. Ik denk dat jij een Screen Of Green bedoelt. Bij een SCROG bind je de toppen op een net om deze op gelijke hoogte te houden.

Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Retrosonica
      Retrosonica commented
      Editing a comment
      Je hebt helemaal gelijk , excuses.

Eens kijken wat dat gaat worden.

Wat hoeveel m3 afzuiging heb je dan?

Comment

Wat voor led is het dan?
      Welke merk, type, model, welke leds zitten erin, hoeveel, welke driver zit erin, graag zoveel mogelijk info, want ik zie in de titel dat je een led-test doet.

Plantje ziet er goed uit, hopelijk gaat ze niet tegen de lamp groeien in de tijd dat je weg bent.

Hou je gsm horizontaal als je een foto maakt, dan staan de foto's hier ook recht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Retrosonica
        Retrosonica commented
        Editing a comment

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik vind vooral deze erg vermakelijk : Covering area (1m height): 9 square meters
        Anyways, een klein plantje zal misschien net gaan.
        We gaan het meemaken, ik ben benieuwd.

https://greenstar88.en.made-in-china...-G-90W-2-.html

Comment

We gaan het zien. Ik ga het verslagje iig volgen.

Comment

Een hele goedemorgen/middag.

Deze ochtend direct eens even bij het vrouwtje gaan kijken.
          En het verbaasd me hoe goed ze het doet ! Tot nu toe ziet ze er lekker gezond uit en heeft ze geen probleem met de lamp.

Oja ze draait nu ongv 1,5 week op 18/6 , aangezien de ruimte niet heel groot is , wanneer kan ik het hem dan het beste op 12/12 zetten , ivm met de groeispurt die ze nog
          krijgt in de bloei ? en aangezien ik ook nog het net erboven moet gaan hangen ..dacht ik aan volgende week ? of eind deze week al.
          Attached Files
          Last edited by Retrosonica; 15 October 2018, 13:24.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Groeispurt, onder een discolamp, nou ben benieuwd!
            O ja, verhuisdozen!
            Ehm, hoe groot is de pot?

• Retrosonica
            Retrosonica commented
            Editing a comment
            O . o .o .o wat zijn we weer heerlijk positief. Tot nu toe zijn de resultaten best goed. Dus zullen we eerst maar eens rustig afwachten , althans wij oordelen over een discolamp.
            Ik weet dat LED nou geen beste naam heeft , tenzij ik een spectrum king XL haal :')

Pot is 15 liter.
            Last edited by Retrosonica; 16 October 2018, 12:51.

Ziet er inderdaad heel goed uit. Die is goed opgekomen in die 2 dagen tijd.

mooi.

Comment

Ja, dat dacht ik ook Rrep.
            Misschien moet ze nog in een groter potje komen?
            Dan zou ik ze 2-3 dagen na het overpotten op 12/12 zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

15 liter is een redelijke maat en doet doorgroei vermoeden maar onder deze lamp weet ik het niet.
              Zie foto.
              Attached Files

Comment

Ziet er goed uit Rrepp. Ik ben ook benieuwd. Eerste ervaring. Let's thump up tijd voor koffie.

ik zal rond volgende week weer een update posten

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Editing a comment
                  Je wilt niet weten hoe oud dit plantje is!!!!!!
                  Maar de lamp is de helft van de jouwe.

Die van mij gaat echt als een speer. Althans denk ik ?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Editing a comment
                  Van boven zie je dat niet zo goed.

Hahaha

Ze is wel flink in de de breedte ingegaan. Dat zie ik dan weer wel

Comment

Rreppellsteeltjam krijgt achteraf toch zijn gelijk. Onder (goedkope) LED kweeklampen gaan dingen niet zoals het gaan. Het ging mooi , het ging breed , ik had hem getopt...en toen was het klaar met het groeien. Het ging langzaam en langzamer , toen was ik een weekendje weg en ik kwam terug...en het zag er niet best uit.

Conclusie.....of koop een Mars Hydro of Apollo lamp ....anders blijf weg van LED...(tenzij je weet welke driver erin zitten , wel led modellen het zijn)

Comment

Tot een week geleden was er nog geen probleem, dus dan kan er een week verder ook nog geen probleem zijn met die lamp. Foto? Zoiets merk je doorgaans pas later of in de bloei.1 plantje heeft de eerste weken niet veel nodig. Nu, die mars hydro zijn eveneens chinese lampen en die Apollo is in hetzelfde bedje ziek. Ze beweren allemaal dat ze een HPS vervangen die 2,3 en in het geval van Apollo zelfs 5 keer meer verbruikt. In werkelijkheid hebben ze een lager rendement dan HPS.

Wil je echt deftig kweken onder led dan zijn cobs de uitkomst. Die hebben effectief een rendement dat een stuk hoger ligt dan HPS.

En die nieuwe homelab gaan we weer op zijn kant draaien. Was die 120 op 120 tent beu, dat werkt totaal niet praktisch in scrog, en sinds er nu al een tijdje

Grootgebracht onder 150 watt. Dus met eentje op 37 zou jij nu genoeg gehad hebben voor 4 plantjes ipv eentje. Voor af te bloeien 55 watt. En dan oogst je zonder veel problemen 50-60 gram.

Comment

Bezig...
                    X