Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower koelkast kweek 2x36W Tneon (+4x4W LED tijdens bloei)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

60watt Quantum Board voor de volgende ronde is eindelijk onderweg, wat duurt dat lang zeg een overboeking naar de UK :/

Ben nu bezig met het frame voor de vier 4W LED lampen die ik deze ronde nog wil bijhangen maar moet bekennen dat ik stiekem toch zit te twijfelen om er niet 4 Tornados bij te hangen,
    dat is +6280lumen vs de +1600 van de LED maar natuurlijk ook een pak meer stroom aangezien de lampen non-stop draaien...

Zou misschien wel beter zijn kwa temperatuur ook wat weer betekend dat het warmte matje minder hoeft te draaien en die produceert natuurlijk 0 lumen per watt.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Was gisteren in de winkel en heb me ervan kunnen weerhouden 4 Tornados te kopen, die hadden ze namelijk niet :p
      Die dingen hebben ook een grotere fitting dan de e14 die ik al had liggen. Het frame is af en hangt, verrassend fel die 4W lampjes. Eigenlijk zou er wel nog een reflector boven moeten maar ik heb nog geen idee hoe of wat dus dat laat ik even voor wat het is.

Fotos van gisteren avond dag 32
      Beide planten 200ml bronwater gegeven met pH 5,8

Day 32 22.27.jpg Day 32 22.28.jpg Day 32 22.29.jpg Day 32 22.30.jpg

Comment

Dag 35

twee dagen terug netje opgehangen, meer voor ondersteuning en om te sturen dan dat ik echt ga ScrOGgen
        Planten gisteren 460ml wormen thee gegeven, wat onderste bladeren van de Skunk verwijdert en die kapot gestampt en het sap daarvan door de wormen thee gedaan.

Day 35 11.28.jpg
        Day 35 11.29.jpg Day 35 11.30.jpg
        Laatste foto is met lampen uit en flits, geeft de kleur iets beter weer.

Comment

Ik weet nu niet welke welke is, maar die rechter is wel een beetje bleek en slap niet?
          Die linker komt al aardig in bloei zie ik en staat er lekker fris bij, mooi!
          Waarom niet echt ScrOGgen? je hebt nou toch al een net hangen.

Comment

Links is de Dinamed en rechts de Skunk, hing inderdaad wat slap toen ik de foto's nam, waarschijnlijk vond ze het water van gisteren wat veel.
            Het zijn getopte autoflowers en aangezien ze nu in bloei schieten is er denk ik niet echt tijd om ze nog te gaan scroggen, omdat ik ze al wat heb zitten opbinden heeft vooral de Skunk inmiddels al zat spreiding.

De Skunk doet het trouwens vanaf het begin al niet geweldig.
            Last edited by Cleargreen; 13 December 2018, 15:38.

Comment

• Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Daar zit wat in, nou je kan het nu iig mooi ondersteunen.

Gisteren avond de lampen gewisseld van 6500K naar 2700K

Comment

Dag 38 (gisteren dan toen ik de fotos nam)

Skunk gaat nog steeds niet bepaald lekker, als dat niet spoedig veranderd trek ik haar er misschien wel uit om de Dinamed wat meer ruimte te geven.

Day 38 20.27.jpg Day 38 20.28.jpg Day 38 20.29.jpg

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Denk dat je ph waarde wat mag verhogen, de plant heeft calcium tekorten dat zie je aan de roestplekken dat mag ook niet uitbreiden. En de grond had je zelf samengesteld niet waar, is het bio grond gemengd met coco's?

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Enkel cocos als 4 a 5 cm kolom in het midden en een dunne bodem, de rest een eigen bio grond.
                Welke pH raad je aan? 6.45 hoog genoeg of meer in de richting van 6.8 of zelfs hoger?

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                groot heeft een grafiekje met pH en wat ze dan opnemen.

Kan geen grafiek vinden, enkel een tabel, die overigens wel erg extreem is als je het mij vraagt

hydroponics-ph-chart-marijuana.jpg
              picture.php?albumid=8189&pictureid=380875.jpg
              Die laatste is hoe de meeste boeken het weergeven.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                QnQ heeft veeeeeeeeeeel meer grafiekjes.
                Gewoon 6.7 en 6.3 aanhouden op grond, want het medium moet op 6.5 gemiddeld uitkomen!!!
                Want dan groeit cannabis het beste.

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Rreppellsteeltjam was me voor. tussen 6.0 en 6.7 dan zit je idd goed

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Thanks heren

Dag 41
              Net de planten elk 200ml water gegeven met pH 6.45
              Planten eergisteren ook van plek gewisseld zo dat de Dinamed wat beter licht krijgt, Dinamed tevens om wat pakken water gezet en net weer weggehaald omdat et verschil in hoogte tussen beide planten wat lastig begon te worden, de Skunk is duidelijk meer aan het strekken dan de Dinamed.

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Je kan beter verhogen dan wisselen van plek, daar houden ze niet zo van. Even een dag of twee wachten hoe ze zullen reageren op de hogere ph waarde

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Dat wisselen van plek was omdat de Dinamed aan het begin van de lamp zat als het ware en daar dus minder licht krijgt dan aan het einde waar niet die verbindings blokken naar het voorschakel spul zitten.
                Had haar eerst verhoogt waar ze stond maar vond dat het ook van plek wisselen haar toch beter in het licht zou zetten.

Dag 44
              Temperatuur tussen 20-24C
              LV tussen 45-55%

Day 44 12.56.jpg
              Eerste foto is met enkel de LED's uit, de drie daar op volgende foto's met alle lampen uit
              Day 44 12.57.jpg Day 44 12.58.jpgDay 44 12.59.jpg
              En de laatste foto met alle lampen aan
              Day 44 13.00.jpg

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Scrogrekje weggehaald?

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Ja omdat ik die Dinamed moest verhogen om een beetje gelijk te krijgen met de Skunk die gigantisch ging strekken.

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment

Dag 46
              Beide planten weer 200 ml water gegeven pH6.45

Dinamed:
              Day 46 08.59.jpg

Skunk:
              Day 46 09.00.jpg

Fijne Kerst allemaal!

Comment

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ben je je planten nu aan het uitlaten??
                Die Dinamed gaat mooi zeg!
                Skunk ziet er raar uit, maar so what? Misschien gaan daar toch nog leuke toppen aankomen, er zit genoeg groen aan.

Ik dacht buiten de kast krijg ik ze beter op de foto maar dat viel vies tegen xD
              Dinamed gaat inderdaad erg lekker en daar ben ik wel blij mee, vind die belangrijker dan de Skunk. Misschien is dat wel het hele probleem, die Skunk kan het voelen en denkt bekijk 't maar :p

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                lol zo een dame ja..
                I'll show him!
                Je moet ze allemaal evenveel lief hebben of je had ze nooit kennis met elkaar moeten laten maken. Gescheiden houden ofso Minder licht buiten de tent of je zet er werklamp bij voor je foto's

Ziet er goed uit.. hoe kom jij aan zulke hoge waarden met je lumen? Ik heb een 100 watt ledlamp full spectrum gekocht en doe heeft maar 1200 lumen..

Comment

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Dan zal die lamp van jou geen echte 100W trekken uit de muur maar die 100watt zal een indicatie zijn wat voor gloeilamp je met je led aan het vervangen bent.
                Mijn 4W led lampen verbruiken ook echt 4W en als ik de verpakking mag geloven levert dat 400lumen per lamp op, veel andere LED's die ik in de winkel zie hangen scoren iets minder met meestal rond de 90 lumen per watt.
                Zijn Duitse lampen geloof ik wat ik heb hangen. Zal een foto nemen van de verpakking voor de volgende keer dat ik foto's upload.

Update: de link die je in je eigen draadje geplaatst hebt geeft aan dat die 100W lamp 20W verbruikt, hoeveel lumen kan ik daar niet terug vinden maar als die 1200 lumen klopt dan betekent dat 60 lumen per watt. Vraag ik me af of dat veel meer oplevert dan kweken onder CFL lampen.

Als electra besparen echt belangrijk is ben je beter af met een Invisible Sun (die ik volgende kweek ga gebruiken)

Of een COB van todogrowled.com
                Last edited by Cleargreen; 28 December 2018, 20:31.

Aahja die Duitse lampen

B87FF7C9-F326-4519-A7DB-13C09B06F1A9.jpeg
              Attached Files
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Dacht eerst dat je het merk wilde verbergen en toen ging er een lampje branden

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Nee kon er niet op komen gisteren, foto natuurlijk ook vergeten maar vandaag wel op de naam kunnen komen dus dan maar een linkje:
                Alfa Dyser nos dedicamos a la venta mayorista de artículos de ferretería desde el año 1992, en el que se fundó la empresa. Si algo nos caracteriza es nuestra vocación al servicio al cliente, adaptándonos a las necesidades de un mercado en constante evolución.

Niet echt Duits maar Duitse technologie, zat ik toch in de buurt

Ja ik verveelde me en heb zonder research wat lampjes besteld.. het is toch maar voor 1 plantje in
              mijn keuken zak eer geen cannabis cup mee winnen.

Comment

• EasyW
                EasyW commented
                Editing a comment
                Altijd leuk van die experimentjes hoor, ik ben serieus benieuwd hoe goed het gaat lukken. Zo ben ik ook met m'n huis tuin en keuken lampen begonnen zonder enige verwachtingen en dat gaat dus heel goed tegen alle verwachting in dus er is zeker hoop dat je kweekje prima slaagt

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Zou d'r wel in een kastje/tent zetten met een ventilator en koolstof filter, zelfs 1 plante gaat behoorlijk stinken binnen.
            Bezig...
            X