Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
/// 2e poging: 2x White Thunder \\\
Collapse
X
-
Comment
-
Biologische moestuinaarde is al heel luchtig.
Ik heb die van de Welkoop eens met buitenwiet geprobeerd, en ik was er niet zo gek van.
Halverwege de bloei had ik wel wat tekorten dus ik denk dat je er een goeie groei- en bloeivoeding bij moet gebruiken.
Maar dat was buiten, dat zijn wel wat andere omstandigheden natuurlijk.
-
Het blad wordt weer geel wat is er nu weer aan de hand.
Het is niet te nat, lamp hangt 25cm boven de plant. Misschien moet ik over potten.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Last edited by kees49; 23 November 2018, 10:24.
Comment
-
Wat gaat er fout wie kan het mij vertellen, over over gepot bio moestuin aarde weinig regenwater gegeven. De aarde was wst vochtig temperatuur 25,7 l.v. 50You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Ik denk dat dit van te nat of te droog is.
De pH speelt nog geen rol als je regenwater geeft.
Hoe schoon is dat regenwater? Zou je het drinken? Dan is het oke.
Spa blauw zit nog minder in. (niet beter)
Als je wat wil veranderen, probeer dan 50/50 regen/kraanwater bijv.
Die vergeling was 5 dagen geleden al ingezet, dat hou je niet meer tegen.
De nieuwe blaadjes moeten mooi groen zijn.
Watermanagement, dat is het voornaamste.
Voorkom uitdroging van de bovenlaag in de eerste dagen na overpotten. (plantenspuit)
Til de potten elke keer op. Als ze water nodig hebben weegt de pot bijna niks meer.
Hoe dicht hangt de lamp?
Die misschien even 5cm hoger om te zien of dat scheelt?
Last edited by QnQ; 27 November 2018, 09:40.
Comment
-
Het gaat niet om het grof vuil, wat je met de kous eruit zeeft, maar om de chemische samenstelling.
Afhankelijk van het soort dak, het oppervlak, materiaal, begroeiing en onderhoud aan het dak waardoor het weleens mis kan gaan.
Lv en temp zijn niet zo interessant, die zijn altijd wel goed. Temp tussen de 18-30 en de LV tussen de 40-70.
Het is vooral de hoogte van de lamp, en de hoeveelheid water die ze krijgen wat het meest kritiek is nu.
Als je dat goed hebt is het verder even afwachten hoe ze ontwikkelen.
Is 25cm niet te laag met een 55W cob ?
Hebben andere kwekers met precies die lamp dat ook?
Ik let daar meestal niet zo op als het goed gaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kees49 View PostIk kan nergens lezen of er andere hobbyisten zijn met een 55 watt cob led voor de afstand tussen plant en lamp, misschien weet iemand hoeveel cm het moet zijn.
Comment
-
Ik den dat je die kan vergelijken met de lamp die een maatje heeft gekocht bij TDLG, de TGL-Star 60. Je zou even de specs kunnen vergelijken :
Daar adviseren ze de volgende afstanden (lamp zonder kapje) :
FE8C7AC9-B490-41AB-A084-C6AC392BB87C.png
Een dag zonder wiet kent Flip niet.
Comment
Comment