Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

/// 2e poging: 2x White Thunder \\\

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De lamp hangt op 45 cm lv 56% temperatuur 21 Gr. Kleine plant gisteren water gegeven 50 ml. grote plant vrijdag 200 ml.
    moet me beheersen met water
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Comment

Je ziet al aan de blaadjes dat ze beide nu veel gelukkiger zijn.

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Inderdaad, de groei zit er goed in..
          Ik ga dat stuk over toppen en fimmen nog een keer lezen, ik wil toppen na de 4de node. Ik hoop eind volgende week te kunnen toppen.

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Net water gegeven de grootste 300 ml langs de rand, de kleinste 150 ml langs de rand. Uitsluitend regenwater.

Ze hebben net water gehad grote 350 ml kleine 200 ml ziet er nog redelijk uit blad van de grote hangt wat. De temperatuur 20.5 en de lv 54%. Regenwater en kraanwater 50/50
        This gallery has 2 photos.

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik wil ze toppen na de 4e internode,ik hoop van het weekend.

jammer dat dit zo stroef verloopt. je hebt het wel zelf helemaal in de hand gewerkt.
        Ze hadden al lang allebei (even) groot kunnen zijn.
        Waarom die ene plant elke keer 'benadelen' :p :p een kleinere pot; minder water etc.., verzorg ze op dezelfde manier, dat verschil groeit er wel uit..

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik had niet verwacht dat de kleinste het zou overleven dus vandaar een kleinere pot en in de grote pot zit biologische moestuin aarde en in de kleine gewone potgrond

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Het stroef verlopen valt wel mee, als ik de laatste 2 weken bekijk, dat ik het zelf in de hand heb dat weet ik wel kwestie van dit verslag lezen

Vandaag geen nieuws de aarde is nog nat genoeg ( te?) De temperatuur is 21,2 lv 52% lamp hangt op 50 cm. Eerst volgende aanschaf worden tensiometers en een pH meter. Ik krijg de temperatuur niet hoger
        +- 22 graden, maar dat moet genoeg zijn.
        Last edited by kees49; 13 December 2018, 14:58.

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Hoeveel planten zou ik kunnen hebben in een tentje van 60 x 60 cm. Ik hoorde 4 maximaal klopt dat?

Tot 36 als je dat echt zou willen 6x6 in potten van 10cm vierkant en dan gelijk de klok op 12-12 gooien. Is dat praktisch met water geven? Waarschijnlijk niet.

Ow en besluit je zoiets toch te doen dan zijn stekken van 1 en dezelfde moeder wel aan te raden anders krijg je hoogst waarschijnlijk geen egaal veld.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Dan moet ik eerst een cursus stekken volgen. Als dit lukt ben ik al zeer tevreden.
          Maar bedankt voor je reactie en voor de les

• Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Ik zeg niet dat je dit moet doen, noem enkel dat het mogelijk is om te illustreren dat 4 planten zeker niet de maximale hoeveelheid is op dat oppervlakte.
          Het hangt af van factoren als pot grootte en hoe lang of kort je voor groeit.

Ik ben er zelf nog niet uit wat het beste werkt voor mij in mijn 44x49cm koelkast, met mijn huidige lamp heb ik er twee in staan maar volgende ronde komt er een quantum board in dus is de spreiding en intensiteit veel beter waardoor ik met gemak meer planten kan zetten, hoeveel precies ben ik nog niet uit.

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik begrijp wel dat het niet moet, maar ik heb nog nooit gestekt van daar. Ik denk er over om met de volgende ronde 4 planten te nemen. Maar hele kleine potjes,wat is dan de opbrengst. En vandaar de cursus stekken

Ik heb de grootste getopt, de kleinste misschien volgende week.
        Het kleur verschil kan dat komen door de verschillende soorten potgrond.
        Water hebben ze woensdag voor de laatste keer gehad. Morgen kijken of het nodig is
        This gallery has 3 photos.

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik denk dat de biologische moestuin aarde niet geschikt is voor de wiet plantjes, misschien te zwaar bemest

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat dacht je van te hoge ph, kijk maar op de zak.

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Dat zal ik morgen als het licht is doen.

De pH waarde van de potgrond is inderdaad te hoog, ik meet +- 8. De groene plant staat in gewone potgrond daardoor heen metselzand maar helaas een kleinere pot.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          20 liter bouwemmers halen.

• Frozen
          Frozen commented
          Editing a comment
          Ik bedoel de potgrond vervangen in je pot zodat de voedingstoffen waarde ook wat dalen. Wortels zullen wat beschadigd zijn, beetje wortelstimulator en komt allemaal inorde.

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Frozen dat had ik al begrepen,ik ga kijken of ik morgen of vrijdag tijd heb. zaterdag in ieder geval niet. Anders wordt het zondag

Ik krijg nooit die 10 ltr. er in z'n geheel uit en de kleinste kan in een 10ltr. De grootste moet ik spoelen dan heb ik een plant met de wortels over dan kan ik hem misschien ook opnieuw potten in een 10 ltr. pot als het anders is vertel het maar.

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Als ik ga overpotten en ik hou de kluit zoveel mogelijk heel blijf ik met het probleem zitten, en 2 emmers kan ik niet kwijt in het tentje

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Tien ( ja 10) liter water met pH van 6.4 door de grond laten stromen, de grond gaat dan naar 6.4 en vanaf dan kan je pH waardes op 6.7 en 6.2 houden, zowel met als zonder voeding.

Kleintje;
          Kluit droog laten worden en even loskloppen/drukken/wringen, zal niet moeilijk gaan.
          Geen zorgen over de wortels, die kunnen wel wat hebben, even losmaken en overpotten.
          Als wortelstimulator kan je een kleine aspirine gebruiken, van bayer, die werken prima en niet pH verlagend.

En als je een warmtemat hebt of een kachel, kan je die gebruiken om de doorgespoelde pot sneller het water te laten verdampen!!
          Warmtemat kost een euro of 20 bij amazon.de en die bezorgd ook het snelste.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 20 December 2018, 01:34.

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Rreppellsteeltjam een asperine op hoeveel water?

Ik heb net over gepot ben benieuwd of ze het redden. De nieuwe potgrond heeft een ph van
        5.2---6.2 net ook regenwater gegeven 200 ml
        ieder. En nu ga ik drank halen.

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Dat is een beetje te veel van het goede, dan heeft niet alleen de planten een asperine nodig maar ik ook.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Gewoon halfomhalf met cola mixen. HIPSBraaKmWeeuhh??

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee das onzin.
          Meerdere planten in een pot gaat prima.

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Last edited by ganjagast; 28 December 2018, 01:46.

• misty
          misty commented
          Editing a comment
          Het samen in een pot zetten van zaden daar heb ik nog nooit problemen mee gehad,
          Met stekjes is dat toch echt een ander verhaal hoor, erg vaak meegemaakt dat het verschil tussen planten die dicht bij elkaar stonden erg groot was terwijl dit niet zo was als ze in aparte potten zaten, toen hoorde ik van "zusternijd" en ben gestopt stekjes bij elkaar te zetten.

Deze wordt steeds slechter ik wacht tot maandag en anders dan is het over

Comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Rreppellsteeltjam kan ik 1/1.5 ltr. Aanmaken blijft dat goed?

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Niet voor eeuwig denk ik, maar het is geen biologisch pilletje en kan dus niet snel bederven.
          Misschien kan Lr2 meer over de houdbaarheid van aspirinewater vertellen!?
          Lr2, over naar jou....

De groene doet het redelijk, de andere laat ik toch nog staan daar er groen jong blad tussen zit. Weggooien kan altijd nog. Ik heb regenwater met een asperine gegeven, dat helpt zegt Rreppellsteeltjam.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment

• kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Nee nee dat had ik zo ongeveer wel begrepen. Best wel een sneu gezicht die gele vind je niet. hoe lang moet ik doorgaan met asperinewater te geven

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Tot de hoofdpijn over is!
          ( Eerst afwachten wat er gebeurd en minimaal water geven).
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 23 December 2018, 19:27.

Zou het dan toch nog wat worden?ze hebben net water gehad met een druppeltje voeding de gele 100 ml de groene 125 ml. De groene heb ik net getopt. Dat water geven blijft moeilijk.

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Lastig lastig.. ik denk dat het niks meer gaat worden als ik zo naar de fanleaves kijk. Of je gaat een tijdje verder met de groei..
      Bezig...
      X