Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Maak de inlaat groter, of meer afzuigen, of zorg dat de lucht warmer is. Dat scheelt voor de LV.
Rustig aan met de Green Sensation eh...het is nog vrij vroeg, de topopbouw is nog maar net begonnen.
Zou dat nog niet bij elke voedingsbeurt meegeven.
Ziet er goed uit verder. Mooi spul, zo onder 1 cobje
Ja dat moet je een beetje bekijken he..Dat GS is een extra shot fosfor en kalium.
Dat zit normaal ook al in bloeivoeding, maar die green sensation (of PK13/14) is een extraatje, voor als ze wat extra nodig heeft.
Ik kan alleen vertellen wat ik ooit gedaan heb, maar veel ervaring heb ik er niet mee.
Ik heb maar 2 kweken Green sensation gebruikt vroeger, en dat gaf ik alleen in week 5, 6 en 7 van de bloei.
Een warmtemat ja...mogelijk helpt het, idunno...er gaat dan ook meer vocht uit de potten verdampen.
Dan zou je die een beetje moeten afdekken met plastic.
Een warmtemat is alleen geschikt voor stekken en zaailingen, daarna vinden ze warme voeten niet leuk.
Op de fles van green sensation staat volgens mij dat het gebruikt wordt in de laatste 4-6 weken van de bloei, en het is niet alleen p-k .
Let ook op dat je in combinatie met green sensation wat minder gebruikt van je normale voeding .
Misty, Op het voedingschema van plagron staat de laatste 5 weken g.s. toe voegen. Dat betekent dat ik een week te vroeg ben begonnen. De bloei duur is 8 weken en 1 week alleen water
Ik gebruik het ook vanaf week 3 van de bloei, maar alleen als de toppen al goed zijn gevormd en
ze al wat naar "elkaar toe" gaan groeien,dit verschilt per soort/plant.
Te vroeg beginnen kan de ontwikkeling ook remmen.
Verder gebruik ik geen plagron als voeding, dus ben niet echt bekend met de schema's, ik lees wat er op de fles staat.
Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.
Ik stop met g.s. en wacht een week. Ik geef wel minder voeding dan voorgeschreven. Een vraag, kan ik voor meerdere dagen te gelijk voeding maken of verloopt de pH dan.
Daar moet je dan weer voor naar je voedingsleverancier kijken, ik ben buiten de GS echt niet bekend met Plagron,
Op mijn voeding staat binnen 24 uur gebruiken, dus ik maak elke waterbeurt vers.
Ik vermoed dat het voor mij ook slimmer is, ik ben elke avond thuis dus kan ik ze ook elke dag water geven. Ik kan beter kijken naar de lv 66%. Kijken of ik dat omlaag kan krijgen.
Zoals Q al zegt, je afzuiging verhogen zorgen dat het warm genoeg is
en ook zorgen dat je je lucht niet teveel "hergebruikt", dus lucht halen of afvoeren van /naar een andere plek dan de omgeving van je tent.
Ik had deze zomer een plant buiten op 20 liter die verbruikte in volle bloei in de volle zon en bij temperaturen ruim boven 30 graden een liter per dag, dus ben je zeker dat je elke dag een halve liter moet geven?
Daar ligt het probleem dus, je planten verdampen al dat water wat je ze geeft en dat kan nergens naartoe, dus stijgt je luchtvochtigheid.
Je zal echt een beetje moeten brainstormen over hoe je dat oplost.
66% is nu op het randje van echt teveel, maar als het hoger wordt of als je toppen echt indikken kun je alvast de rode loper uitleggen voor schimmel en rot.
Die LV is geen enkel probleem. Maak je zorgen als het boven de 75 is. Ik kweekte vroeger in een verwarmd tuinhuis en daar heb ik rondes gehad met LV van 80% en niks toprot. Hang binnen een week of 3 die clipfan boven uw potten voor wat meer circulatie.
En green sensation, straf spul. Ik geef dat niet meer dan 5 of 6 keer mee per ronde, enkel in de laatste drie weken. Tis zoveel meer dan wat extra fosfor en kalium. Als je wacht tot dan krijg je op 24 uur foxtails bij sommige doorten. Maar zeker niet eerder dan week 6 bloei want dan werkt het enkel in je nadeel.
Geisoleerd tuinhuis en in de winter. Veel luchtcirculatie was er niet, anders krijg je ook nooit die 80%. Er zat af en toe toprot bij, maar niks ergs. Punt is dat 66% lv op zijn max echt geen enkel probleem is en zeker niet in dit geval met een tentje met 4 planten waar ze vrij veel ruimte hebben. En dan nog is het ergste wat je kan overkomen een topje met wat rot in. Het enige wat je aan deze situatie zou kunnen veranderen is een luchtontvochtiger en die kosten een 300-400 euro en verbruiken ook 3-4 keer meer dan de lamp die er nu hangt. Dus als je geen raam of deur op een kier kan zetten dan is het gewoon wat het is. Is hier ook. Heb ze allemaal kort op elkaar staan, had vorige ronde een 30 gram toprot. Zat ik nog aan 1,4 gram de watt, wat maakt dan dat beetje toprot? En dat was deels mijn fout want er hing geen fan meer op. Wsl nog iets hogere LV, heb ze niet meer gemeten.
En zo kun je alles wat krom is recht praten en een beginnend kweker opzadelen met een tentje vol toprot.
Ik spreek uit ervaring als ik je zeg dat je de eerste keer als je toprot krijgt veel te laat ziet wat het is,
En nee ik vind toprot niet iets waar je van kan zeggen "het is maar een beetje" .
Alles wat ik mis door toprot moet ik misschien wel gaan kopen?
30 gram toprot terug kopen a 10 euro de gram in de shop heb je toch bijna een luchtontvochtiger voor...
(Ik zou even googelen op luchtontvochtiger, er zijn al behoorlijke te koop voor rond de 100 euro.)
Gaan we nu echt lopen discussieren over een LV van 66%? Burundaga zat met een LV van 90%, heeft die weten laten zakken tot 75% en daar zit tot nu toe niks toprot in. 66 is geen enkel probleem. Zet er een tweede clipfan op en de kans dat je toprot zal tegenkomen is laag.
Hoe goedkoper die luchtontvochtiger, des te meer het kost aan stroom en de dure toestellen hebben al een hoog verbruik (400 watt in mijn geval). Ik heb nog een qlima staan die ik af en toe laat draaien in de badkamer en die heeft wel wat meer gekost dan 100 euro. Voor het geld dat dat allemaal bij elkaar kost laat de TS een tweede tent draaien. Ik weet wat ik zou kiezen.
Ben jij al in behandeling voor die dwangneurose van altijd gelijk moeten hebben?,
Dat burundaga NOG geen toprot heeft met een lv van 75-80 en een nachttemp van 11-13 graden is een godswonder, ik heb ook in dat topic al verteld dat de luchtvochtigheid omlaag moet.
Mensen komen hier om te leren hoe het moet, niet hoe het ook kan als je geluk hebt...
Optimale omstandigheden met zo weinig mogelijk risico's dat is het doel .
Als je je 3 maanden de pleuris werkt om een mooie plant te groeien wil je niet aan het eind de boel vol toprot zien.
Comment