Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spiegels....

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Spiegels....

    Als het goed is zijn de bakken 600x600,en die passen wel in mijn kast
    en ik ga idd voor die badkamer ventilators,aangezien het toch wel een aardig
    grootte kast is en ik bang ben,dat die pc niet voldoende zijn

    Comment


      #17
      Re: Spiegels....

      hahahaha het begint vorm te krijgen,vandaag mijn zaadjes
      besteld,het gaan worden,white rino,en white widow van green house....
      heb besloten om toch de hoogte te houden,en heb de kast reeds een andere
      plaats toebedeeld.Dus tot zaterdag heb ik de tijd om mijn kast kweekklaar,te maken
      en hopelijk vanaf volgende week kan ik van start.......

      Comment


        #18
        Re: Spiegels....

        006.jpgNou ben dus bezig om mijn filter in elkaar te knutselen
        en nu kwam ik een ouden glaszuigerkoffer tegen,ga hie004.jpgr maar
        eens mee aan de gang,lijkt mij wel potentie hebben......alvast wat pics,
        en als ie helemaal in elkaar zit zal ik daar ook wat foto's van plaatsen...005.jpg

        Comment


          #19
          Re: Spiegels....

          Yes!!!gister al mijn zaadjes ontvangen inmiddels mijn kast in elkaar
          zitten.....nu nog mijn filter afbouwen en de laatste 4 32watt(840) lampen halen.
          Van het weekend ga ik bezig om de zaadjes te laten ontkiemen,zal vandaag of
          morgen even wat foto's maken van mijn kast........

          Comment


            #20
            Re: Spiegels....

            Ben benieuwd! kom maar op met die foto's

            Comment


              #21
              Re: Spiegels....

              Goed het feest is begonnen,heb mijn eerste 3 zaadjes in de watten gelegd
              en nu maar afwachten.....Heb zojuist mijn laatste matriaal aangeschaft,voor mijn
              kast en ga de laatste hand hier morgen aan leggen,zodat die gereed is,als mijn zaadjes
              zover zijn.Zal morgen effe wat pics nemen en plaatsen(commentaar welkom)

              Comment


                #22
                Re: Spiegels....

                Die reflectoren die je hebt liggen zouden die achter je spaarlampen passen?
                Al het licht wat normaal gesproken verloren gaat en je kan reflecteren is winst in lichtopbrengs.
                Met spaarlampen hoef je ook niet echt enorm te letten op eventuele brandpunten.
                Een combinatie van tl en spaarlampen is ook niet verkeerd namelijk.

                Grts
                Daniella.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #23
                  Re: Spiegels....

                  had ik idd ook aan gedacht,maar met de refl.fol005.jpgie heb ik al enorm veel licht in mijn kast
                  zal nog wel een aantal lampen vervangen naar een hoger wattage.morgen alleen nog actieve
                  kool halen voor het fi001.jpglter en dan is het af.....dus laat maar komen die ontkiemde zaadjes
                  Heb alvast een aantal pics,eventuelle opmerkingen zijn welkom,ben echt een newbee...006.jpg

                  Comment


                    #24
                    Re: Spiegels....

                    Ik ben een leek maar je schijnt je lampen horizontaal te moeten hangen.

                    Comment


                      #25
                      Re: Spiegels....

                      Horizontaal is inderdaad effectiever alhoewel het wel verschilt per type lamp dat je gebruikt. Met name is het van belang dat dan ook het plafond van je kweekruimte goed het licht reflecteerd. Dat zit hier met het folie wel goed denk ik

                      Comment


                        #26
                        Re: Spiegels....

                        okee,dank!!
                        Wist idd niet dat ze horizontaal geplaatst
                        moesten worden,maar dat ga ik vandaag gelijk doen
                        en ja,het kastje zit van boven tot onder met folie bedekt,wel te
                        verstaan noppenfolie,schijnt nog beter te isoleren.....

                        Comment


                          #27
                          Re: Spiegels....

                          Horizontaal heb je idd het grootste lichtoppervlak.
                          Jammer dat je niet voor de TL bent gegaan, die kun je veel beter dicht bij je planten houden, wat een noodzaak is, omdat bij die lampjes en bij TL de lichtintensie voor de plant sterk afneemt naarmate je er verder vanaf gaat.
                          Voor het vergelijk van lichtsterkte : Een spaarlamp van 11W produceert 600 lumen als ze nieuw is. Een gewone 18W TL gemiddeld 1200, een 400W HPS 50.000 en een 600W HPS 90.000 lumen (+/- afhankelijk van merk)

                          Spaarlampjes en TL hebben ook diverse kleurspectra. Die worden met nummers weergegeven.
                          Voor de groei heb je "koele kleuren nodig" zoals o.a. 33, 640, 840, 865, 940, 950, 965
                          Voor de bloei kun je best warmere kleuren gebruiken, zoals 29, 530, 827, 830 en 930.
                          Ik ben ooit onder gewone TL begonnen met 33 voor de groei, en 827 voor de bloei en dat werkte prima.

                          Of je folie aan je plafond hebt maakt niet veel uit. Een strook rondom pothoogte was al genoeg geweest.

                          Hmm, bij nalezen klinkt het een beetje schoolmeester-achtig, haha...excuus, ik wilde je alleen wat info meegeven om mee te starten.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Spiegels....

                            hallo.....Nogmaals alle info is welkom,is voor mij de
                            eerste keer..gebruik idd de 840 voor groei en de 827 voor bloei
                            of eventueel een combi van allebei in de bloei periode...wilde idd ook
                            tl gebruiken,maar vanwege het budget en het aantal plantjes(2)heb ik besloten
                            om het maar eerst te doen met spaarlampen,ga er waarschijnlijk nog 4 extra bij
                            hangen en dan horizontaal,even kijken of ik daar nog een soort van kap omheen kan maken
                            voor nog betere reflectie,wel zijn mijn 827 lampen 18w en mijn 840 23w.......

                            Comment


                              #29
                              Re: Spiegels....

                              Goed heb de laatste 2 zaadjes recht streeks in een broei kastje gedaan
                              lekker in stekgrond geplaatst.....In ieder geval meer kans op suc6...
                              Dus er liggen nu 5 zaadjes te ontkiemen,3 op natte watjes,met folie er
                              over heen en 2 in een broei kastje ben benieuwd,zogauw er wat ontkiemd
                              zal ik wat pics nemen,altijd lastig dat wachten hahahahaha

                              Comment


                                #30
                                Re: Spiegels....

                                Ik ontkiem altijd rechstreeks in de aarde, is de simpelste methode naar mijn mening. Nog nooit problemen mee gehad.
                                Ben je niet bang om de ontkiemde zaadjes straks te beschadigen bij het planten?

                                Comment

                                Bezig...
                                X