Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spiegels....

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Spiegels....

Korting op 420shop
    Hallo,allemaal....
    Heren,ik zit met de volgende vraag.....
    Ik wil in mijn kleine kweek kast spiegels
    plaatsen,mijn vraag is dat verstandig????

Re: Spiegels....

Hoi, heb toevalig vd week een testje gedaan met aluminium folie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ie-vs-zonlicht.

Spiegels zijn niet aan te raden ivm brandpunten.

Grtz.

Comment

Oke,jammer......
      Had er wel een goed gevoel over,maar zat idd
      al in over eventuele brandpunten.
      Ga dan toch maar het reeds beproefde(radiator folie of hoog glans wit)
      Bedankt ga ik weer verder met het bouwen van mijn kastje....

Grtz.

Comment

suc6.

grtz.

Comment

Many people get mirrors or tin foil and line their grow area
          with it. This is NOT good. MIRRORS ABSORB LIGHT. This
          means that only a small amount of your light is reflected back towards
          your plant. What you need is something white. White is the best color
          for reflecting light, period. Not shiny glossy white, just plain ‘flat’
          white. A white wall will reflect more light than a mirror will. Many
          growers like to paint the walls of their grow ‘flat’ white. This helps a
          lot. Other people like to line their grow area with the back end of tin
          foil wrapping
          (the white side). This is okay, but make sure that you use
          the white side and not the shiny side.
          A substance which looks like a tin foil sheet, called Mylar
          (Fig. 5.15), is very popular in cannabis grow rooms. Instead of using
          white walls you can use this reflective alternative. Most DIY and
          hardware stores will sell it in roles.
          Cannabis Grow Bible PDF, p.137

Comment

Oke!!!!Dus zoals ik het lees,kan ik zelfs
            het beste met matte witte verf werken......
            Je ziet wel is mijn eerste keer,hahahaha
            Maar goed aldoende leert men,bedankt alvast.
            Ben benieuwd hoe het mij af gaat met mijn eerste 4
            plantjes.....Ik hou jullie op de hoogte..

Grtz.

Comment

Een spiegel reflecteerd licht volgens de wet van "hoek van inval, is hoek van uitval" en bij je planten heb je liever diffuus (verstrooid) licht. Anders weerkaatst de spiegel het licht naar 1 plek en bundelt het.
              Dan krijg je dus inderdaad brandpunten.

Ik heb wel op de bodem van mijn stekbak een spiegel liggen, daar is de lamp zo zwak dat brandpunten geen schade aanrichten.

Comment

Heb toch maar de keuze gehouden op een witte
                kledingkast ,hij is nu nog ongeveer 180,maar ivm met gebrek aan
                hoogte op de plek waar hij komt,wordt ie 140.....,2 x een computerfan
                4x spaarlamp van 15w,en zelfgebouwde koolstof filter,met dank aan dit forum....
                om straks 2 tot 4 prachtige lowriders in te gaan kweken.....Volgend weekend bouw
                ik hem af en zal dan wat pics erbij zetten....

Comment

hallo,allemaal!!!!
                  Effe een vraagje,zouden reflectoren
                  je kent ze wel van een aanhang wagen,enig
                  nut hebben in je kast????heb trouwens gelijk eehang 007.jpgn paar foto's genomen
                  van mijn toekomstige kweekkast afm.=800x1600x60,wil er vier planten inztten,
                  met een 4tal spaarlampen en op elke zijkant een tl......hang 009.jpg

Comment

Gewone reflectiefolie wat iedereen gebruikt is het meeste Prijs/effectief

Comment

Bedoel je die rode reflectoren? Dan ga je een groot deel van je spectrum missen namelijk en dat heeft totaal geen nut.

Comment

Nee,had gewoon die zilveren in gedachte,heb er nog een stuk of
                        100 van liggen,had zo iets van misschien heeft het nut,maar hou het idd
                        gewoon bij refelectie folie,er komt nog eerst een balken frame rond om,met
                        daar tussen isolatie,daar overheen komt dan die folie.Die isolatie is omdat de kast in mijn
                        schuur staat en daar kan het aardig koud worden,vandaar.Begin met 6 tot 8 spaarlampen van
                        11w en op elke zijde nog een tl,hoop dat het voldoende is voor 2 tot 4 planten,wat denken jullie???

Comment

6x 11watt is prima maar je kan dan beter 2x33watt nemen. Scheelt een hoop fittingen en aansluitingen.
                          23 watt spaarlampen zijn ook gemakkelijk te verkrijgen.

Ik gebruik zelf hier 2x33watt spaarlampen en verder niets, geen tl of aanvullend licht. Is voor mij ruim voldoende. Ik heb er 2 planten in bloei onder staan telkens, maar er kunnen er qua ruimte 4 onder bij mij, moet alleen nog iets kleine potten hebben anders past het niet in mijn kastje

Comment

okee,zit ook nog een beetje rond te kijken,kan voor een paar
                            centen ook 3 tl bakken krijgen met ieders 4 lampen erin,zijn geloof
                            ik 18w per tl,klinkt ook wel, intressant voor mijn eerste kweek,wil
                            gewoon eerst eens een beetje feeling krijgen alvorens ik een leuke
                            tent aanschaf,voor wat meer planten.....en afzuiging,neem ik waarschijnlijk
                            die ze ook voor de badkamer gebruiken,heeft wat meer kub volume,iemand ervaring
                            mee????

Comment

Ik heb wel ervaring met badkamer afzuigers maar dan ook in de badkamer en niet voor de kweek, maar ze zijn er wel prima hoor voor! kan erg goed en blijven ook ontzettend lang goed qua slijtage/geluidsproductie.

Die TL bakken hoe ga je die passen in je micro ruimte? Tenzij je 44cm TL's hebt kan ik me niet voorstellen hoe je die kwijt wilt?

Comment

Bezig...
                              X