Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2e kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Widow 2x Super Skunk Feminised)
Collapse
X
-
Hierbij de eerste update van mijn tweede kweekje, bij het eerste kweekje was het de bedoeling te ervaren of het mogelijk is om ook met gewone LED lampen plantje groot te brengen. Die test is dus geslaagd, ruim 70 gram kunnen oogsten van 2 plantjes. Enige wat echt tegen zat was dat de laatste 4 weken de planten al helemaal geel en dor waren, dat moet nu echt beter! Hopelijk gaat dat, gewapend met een pH meter nu beter lukken
De verleiding ligt op de loer om te gaan kweken op slabs middels het eb&vloed systeem, gewoon omdat het me veel makkelijker lijkt en ik zulke goede resultaten lees maar het zal me eerst ook een keer lukken op aarde. Als het me lukt ze nu wel groen te houden mag ik van mezelf een eb&vloed systeempje in elkaar knutselen van 60x60 zodat het in m'n tentje past.
Nog niet zo heel veel te melden afgelopen vrijdag zijn er 4 zaadjes het water in gegaan en daarvan zijn er 3 ontkiemt, snel een nieuw zaadje ontkiemt en die zit nog onder de grond.
Alle tips en opmerkingen zijn ook deze keer weer meer dan welkom! Geneer jullie niet me te bestoken met opmerkingen, tips of kritiek, ik kan er tegen en wil er dolgraag van leren.
De potten had ik helemaal gevuld maar zijn nu al ingezakt....... dat zegt iets over de kwaliteit van de goedkope potgrond
IMG_0815.jpg IMG_0814.jpg IMG_0816.jpg IMG_0813.jpgLast edited by EasyW; 22 February 2019, 14:20.
Comment
-
Leuk! Ik ga je volgen, ik kweek voor het eerst heel klein binnen met ook een 18 watt led. Dit is dan wel een "echte" kweeklamp en het gaat tot nu toe prima. Wat ik merk is dat je echt heeeeel weinig water moet geven. Als je denkt, dit is weinig doe daar dan maar weer de helft van. In mijn kistje is het tussen de 18 en 23 graden maar ze neemt echt heel weinig op en het blijft onderin de pot langer vochtig dan ik in eerste instantie dacht.
succes!
- Likes 1
Comment
-
Het begint nu al flink warm te worden in het micro tentje met die 12 LED lampen dus ik zal de afzuig groter aan moeten pakken voordat het straks echt voorjaar gaat worden. Daarbij heb ik plannen om een eb&vloed systeempje te bouwen in de nabije toekomst dus dan krijgen we ook nog met een hogere luchtvochtigheid te maken.
Nu liep ik tegen deze afzuiger van G-Tools aan. 800m3 is natuurlijk overkill voor mijn microtentje maar dan hoeft 'ie maar op half vermogen te draaien en hoef ik me geen zorgen te maken over een bochtje meer of minder.
Het lijkt me een hele (te?) scherpe prijs voor een afzuiger met ingebouwde thermostaat. Onder het mom van "als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook" twijfel ik heel erg of ik me hier aan moet wagen....... is er iemand die er zijn mening over wil geven of dit iets kan zijn voor die prijs?
Schermafbeelding 2019-02-25 om 19.51.25.png
Comment
-
Ik heb het niet gedurfd die "all in one" buisventilator te kopen. Heb nu een losse Ruck ventilator besteld (hoop niet dat die z'n naam eer aan doet ) en een Variac. Enige nadeel is dat ik 'm nu handmatig moet bijregelen maar dan weet ik ook zeker dat 'ie niet gaat brommen als ik 'm stevig terugdim
Schermafbeelding 2019-03-01 om 14.20.44.png
Comment
-
IMG_0871.jpg IMG_0873.jpg IMG_0871.jpg
IMG_0872.jpg
Hier waren de karteltjes even op denk ik?
IMG_0875.jpg
Comment
-
Comment
-
De ene meet de temperatuur en stuurt een klein verwarmingselementje aan die de ruimte waar het tentje staat wat bij verwarmt als de lampen uit zijn. Die andere meet alleen maar de temp en luchtvochtigheid en stuurt (nog) niets aan
Vanaf dag 14 met heel klein beetje voeding begonnen en langzaam naar 1ml/L opgevoerd. 1 dag voeding / 2 dagen alleen water alles tussen de pH 6.0 en 6.5 dus ik dacht het tot zover goed te doen....... plantjes zeggen echter anders
-
-
Daar zijn we weer met een update:
Dag 43
Sinds de laatste update meer en vaker voeding gegeven en ze zijn nu inderdaad minder geel, eerder licht groen. Ik voer nu momenteel 1.6 ml/L Grow - 2 dagen voeding / 1 dag alleen water en twijfel of ik nog meer moet gaan voeren........ langzaam opvoeren naar 2 ml/L??
IMG_0901.jpg IMG_0902.jpg IMG_0903.jpg IMG_0904.jpg IMG_0905.jpg
IMG_0906.jpg IMG_0907.jpg
Het is bijna niet te zien op de foto's maar Skunk 1 laat het eerste prille witte haartje zien dus het is ze opgevallen dat ze vandaag 2 weken op 12/12 staan
Volgende week zullen het hopelijk pruikjes zijn en zullen Skunk 2 en beide Widows ook behaard zijn....
We zullen het de volgende update zien,
Tot laters
- Likes 1
Comment
Comment