Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp



    Grappig om te zien hoe de stengels van de grote 2 bladeren in 1 dag naar paars verkleuren na het toppen.
    Last edited by Hungry_Beaver; 18 October 2010, 14:56.

    Comment


      #47
      Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

      Stekje lijkt het te trekken, verwacht er niet heel veel van maar we zullen zien wat we ermee doen. Of ik de 2e plant ga toppen weet ik nog niet zeker, ligt een beetje achter op Jacky dusver, de val zal er vast iets mee te maken hebben. De indeling moet ik ook nog even aanpassen, door drukte komt dit er even niet van, de plant rechtsachter heeft iets meer ruimte nodig imo.

      -EDIT-
      Alle 4.jpgNo.4.jpgJackyII.jpg
      Heb de kast nu meteen maar even anders ingedeeld, en de 2e plant getopt, al is het stekje superklein nu. Op de foto is het niet duidelijk te zien maar ik had beter 2 dagen kunnen wachten tot het nieuwe blad goed uitgevouwd was. maar goed.
      Attached Files
      Last edited by Hungry_Beaver; 20 October 2010, 15:32. Reden: Nog een foto ingevoegd.

      Comment


        #48
        Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp



        De lampen en planten zijn wederom opnieuw gearrangeerd en blijven nu definitief staan hoe ze staan.

        IMG0090A.jpg
        *De kromme bladpuntjes bij de voorste plant komt doordat de bladeren tegen de kant van de kast en stekpotten aan hebben gezeten, ze staan niet te nat in ieder geval Nu hebben bijde zaailingen wat meer plek om te vullen.

        De plantjes gaan goed, na het toppen zijn ze inmiddels weer aardig hard gaan groeien, wel ietsjes gestrekt (met name linksachter) door het geklooi met lampen verplaatsen enzo. de komende weken krijgen ze een hogere dosis Aptus regulator, dit zou het strekken wat tegen moeten gaan, plus de lampen hangen er weer iets dichter op nu ik weer iets meer tijd heb om de afstand wat vaker aan te passen.

        Ze krijgen nu ook voortaan elke beurt groeivoeding mee in plaats van om de 2 waterbeurten.
        De stekjes krijgen alleen een beetje startbooster (wortelstimulator) Ik ga ze ook niet meer toppen. Jacky word wellicht wel nog een keer getopt zodat de andere plantjes een beetje bij kunnen halen en ongeveer op dezelfde hoogte zijn, daarna gaan de lampen op 12/12. Ik schat over een week of 2/3, hangt een beetje van de stekken af.

        Ik ga niet scroggen maar wellicht wel wat knakken om alles mooi op 1 niveau te krijgen

        Verder weinig nieuws te melden, tot de volgende update.

        Greetz,
        Last edited by Hungry_Beaver; 22 October 2010, 17:29. Reden: Opmerking bij foto toegevoegd

        Comment


          #49
          Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

          De plantjes gaan vanaf vandaag op 12/12, de stekjes heb ik de kast uit gedaan, anders word het te vol.
          Verder heb ik Jacky nog hier en daar een 2e keer getopt, de andere plant is nog steeds een stukje kleiner maar ziet er verder goed uit. Heb ze in ieder geval op gelijke hoogte staan onder de lampen.

          Ze krijgen nu de volle dosering Plagron Terra grow, Aptus regulator en Aptus Startbooster tot en met de 2e week bloei.
          Daarna Aptus regulator, Aptus topbooster, Aptus Super-PK/Aptus K-Boost en Plagron Terra Bloom. Verder heb ik nog aptus CaMG Boost voor halverwege de bloei magnesium tekort te voorkomen.

          Het filmpje stopt even, de camera krijgt de plant er niet meer fatsoenlijk op, zodra de bloei begint ga ik waarschijnlijk weer verder. Kan ik mooi een topje of 2 gaan volgen.

          Greetz

          Comment


            #50
            Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

            Het is alweer even geleden dus tijd voor een paar foto's, sinds dat ze op 12/12 zijn gegaan zijn de plantjes aardig omhoog gaan schieten ze zitten nu ook bijna op dezelfde lengte, al lijkt het op de foto nog een behoorlijk lengteverschil.
            De 2e plant is wel minder vaak getopt dus wat minder hoofdbuds straks.
            Foto's-0049.jpg

            Foto's-0051.jpg

            Foto's-0052.jpg

            Comment


              #51
              Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

              Het zijn mooie plantjes geworden, phail. Al tekenen van bloei zichtbaar, ben heel benieuwd naar het filmpje van de groeiende toppen

              Comment


                #52
                Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                Mag ik vragen waar je die feest verlichting vandaan hebt? Waar al die spaarlampen in zitten?

                Comment


                  #53
                  Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                  Ze beginnen inderdaad aardig op gang te komen Catseye, nog geen voorbloei gezien maar dat zal er deze week toch wel van gaan komen. zodra dat zichtbaar is even de mooiste stengel zoeken voor het filmpje.
                  Volgens mij groeit het nog wel even door dus wellicht nog een keertje toppen hier en daar deze week.

                  @ Maxje, de partyverlichting ooit een keer in een gewone winkel gekocht geen idee welke het destijds was. De doos staat Philips Partybox op, zaten ook 10 gekleurde gloeilampjes van 15 watt bij.
                  Dergelijke verlichtingen moeten wel makkelijk te vinden zijn lijkt me.
                  http://www.switchtoled.nl bijvoorbeeld daar staan wat van zulke verlichtingen op. Is goedkoper om te knutsellen denk ik. Ik had die van mij toevallig liggen, of je moet ze kunnen vinden exclusief peertjes ofzo.

                  Greetz

                  Comment


                    #54
                    Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                    Kleine foto update, Plantjes schieten de hoogte in.

                    IMG0120A.jpgIMG0116A.jpgIMG0119A.jpgIMG0117A.jpg

                    De middelste/voorste 2 lampen heb ik inmiddels iets lager bevestigd, de planten beginnen iets te veel te strekken naar mijn mening.
                    Anderzijds heb ik te weinig aandacht aan de plantjes besteed laatste weken en wellicht de lampen af en toe net iets te ver van de planten af gehad.

                    Het hoogteverschil fixen we wel zodra de dames klaar zijn met hun groeispurt.
                    Dieven doe ik ook pas wanneer de planten goed en wel gestopt zijn met groeien.

                    Gief voorbloei!

                    Greetz.

                    Comment


                      #55
                      Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                      De planten zijn wederom heel erg de hoogte in geschoten, doen het erg goed maar ze mogen wel bijna ophouden met groeien nu

                      IMG0124A.jpgIMG0122A.jpgIMG0123A.jpg

                      Comment


                        #56
                        Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                        Die groeien nog wel een week en strekken ook nog hoop dat je ze erin ken houden en niet door je dak gaan.

                        Comment


                          #57
                          Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                          Ik heb vandaag de voeding aangepast, heb ze een extra hoge dosis regulator gegeven, volgens de site van aptus zou een hogere dosis de internodes kleiner houden.
                          De kast heeft geen bodem dus in het ergste geval kan hij nog redelijk makkelijk iets hoger gemaakt worden. Ik heb echter nog wel wat speling dus we zullen zien

                          Hopelijk hoef ik niks te buigen/knakken, alles groeit intussen mooi op 1 niveau met weinig hoogteverschil. de meest hopelose scheuten heb ik intussen ook alvast weg geknipt.

                          Greetz

                          Comment


                            #58
                            Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                            hey super gaaf met filmpjes erg leuk en leerzaam om te zien!!


                            greetz

                            Comment


                              #59
                              Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                              Thanx, filpmje gaat verder wanneer de plant uitgegroeid is en zich gaat bezighouden met de topvorming, de voorbloei begint te komen nu in ieder geval.
                              het viel me wel op dat de internodes wel alweer kleiner aan het worden zijn bij de laatste 3 vertakkingen. Dus of de hoogte een potentieel probleem gaat worden valt nog te bezien.
                              Als de voorbloei er goed in zit dan doe ik wel weer wat foto's.

                              Greetz

                              Comment


                                #60
                                Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                                Reken maar dat ie nog ff doorgroeit

                                Mooi topic verder!

                                B.

                                Comment

                                Bezig...
                                X