Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder 2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lowryder 2

    Korting op 420shop
    Hello. Ik krijg als het goed is vandaag 3 feminized LR2 zaadjes binnen van headshop. Ik ben een uber newbie en wil eigenlijk eerst maar 1 plant kweken. Ik denk dat ik 1 van de 3 zaadjes ga ontkiemen en planten.

    Ben vandaag begonnen met het bouwen van de kast. 40x60, 80 hoog.

    Ik moet nog lampen aanschaffen en ga voor tl. De lampen maak ik niet in hoogte instelbaar, ik maak een tweede bodem die ik omhoog kan doen.

    Daarnaast had ik nog twee pc fans liggen. Een 80mm en een 50mm. Die moet ik op een of andere manier nog aansluiten.

    Ik denk dat ik nog veel vraagstukken tegenkom en hoop dat ik hier dan om hulp kan vragen. Ik heb hier iig al veel info gevonden.

    Foto's volgen

    IMAG0291.jpg

    Dit is wat ik tot nu toe heb. Ik had geen zin om te zagen en vandaar de uitstekende delen. Door een berekenfout komt de deur aan de korte kant :$ Maar het is allemaal zo klein dat ik er dan alsnog goed bij kan.

    Had dit topic misschien beter in micro-verslagen kunnen plaatsen zie ik nu.
    Attached Files
    Last edited by ceBep; 25 September 2010, 12:00. Reden: dubbel post

    #2
    Re: Lowryder 2

    Dubbele post samengevoegd en verplaatst naar micro sectie

    Comment


      #3
      Re: Lowryder 2

      Thanks moddereter!

      IMAG0292.jpg
      Ja ja, daar was de postbode al.

      Heb 1 zaadje op een schaaltje in vochtig toiletpapier, onder plastic folie, in de zon.
      IMAG0294.jpg

      En net het "lampen plafond" in Frans Bauer stijl gemaakt Wit met goud, proud to be fout
      IMAG0293.jpg

      Nu wachten op het ontkiemen en op zoek naar TL lampen. Dit bleek nogal lastig. Ben in meerdere DHZzaken geweest. Ze hebben de philips buizen wel in de juiste kleuren, maar geen armaturen. Ik moet armaturen voor de 45cm lange buizen hebben. Online maar ff zoeken.

      Verder nog bij een electra speciaalzaak geweest voor wat kroonsteentjes en dunne kabeltjes voor de stroomvoorziening van de PC fans en een adapter waarbij het voltage in te stellen is. Ik dacht zelf om de grootste (120mm) fan boven te plaatsen (uit) en de kleinere (80mm) onderin aan de andere kant (in). Dan moet er bij de uitgang nog een filter achter. Ik heb nog geen idee hoe.
      Last edited by Gasten; 25 September 2010, 15:45.

      Comment


        #4
        Re: Lowryder 2

        looks cool eigenlijk :p echt nice

        Comment


          #5
          Re: Lowryder 2

          Als het uiteindelijk allemaal blijkt te werken maak ik hier een soort bouwverslagje van. Want ik ben nogal onhandig EN lui En deze kast maak je zonder zagen en zonder meten

          Hoop dat het hout goed blijft.


          Thanks Nicklish

          Comment


            #6
            Re: Lowryder 2

            Ik ben nu bijna klaar met mijn lowriders. Leuk plantje en zet je licht er dicht op!! Was mijn fout om ze te ver er vanaf te houden. Succes!

            Comment


              #7
              Re: Lowryder 2

              Bedankt voor de tip LED. Ze moeten niet de hoogte in dus dat zal ik zeker doen. Hoe dicht kun je TL erop zetten? Ik heb ergens gelezen dat de plant er zelfs tegenaan mag groeien omdat het niet heel heet wordt?

              Even een update.
              Vandaag twee 120mm fans gemonteerd:
              IMAG0297.jpgIMAG0296.jpg

              Verder van binnen bekleed met radiatorisolatiemateriaal. De kast staat nu ook waar hij blijft staan (vandaar de slechte gsm pics). Zoals je op de eerste foto ziet staat hij tegen de muur aan. Er zit 5 cm lucht naast. Denken jullie dat dit problemen kan opleveren met de luchttoevoer?
              IMAG0298.jpgIMAG0299.jpg

              Comment


                #8
                Re: Lowryder 2

                5 cm zat lucht met een fan niet druk over maken dus

                Comment


                  #9
                  Re: Lowryder 2

                  TL -lamp kan je best 5 cm boven je plant hangen om richtlijn te hebben hangt ze iets korter is dit geen drama zou het ertogen komen wel proberen vermijden xD

                  zodra je ruimte laat aan je luchttoevoer gaat dit geen problemen geven ook al heb je maar 5 cm ruimte komt er nog voldoende lucht in je hokje en zal dit geen grote problemen geven ^^

                  peace killer

                  Comment


                    #10
                    Re: Lowryder 2

                    Bedankt voor de reacties. Top

                    Comment


                      #11
                      Re: Lowryder 2

                      Vandaag WEER gezocht naar goedkope TL (minder dan 55cm lang). Uit frustratie +100 euro betaald voor 3 tl lampjes met armatuur. Nu kom ik net in de chat en daar zegt men 1. dat ik veeel te veel betaald heb en 2. dat het ook nog eens te weinig licht is.

                      Dus zit nu wel met een dilemma. HPS is altijd goed, maar dan wordt het te warm wordt gezegd. Ik wil wel low budget blijven en zo'n buis-fan (om temperatuur lager te houden) kost al gauw 80 euro.

                      Spaarlampen dan een optie? Of andere opties? Ik hoor graag wat extra ideeen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Lowryder 2

                        Breng je aankoop terug naar de betreffende winkel! Ik zou gewoon voor een aantal goede spaarlampen gaan met wat zelf geknutselde fittingen...
                        No smoke but THC vapor!

                        Comment


                          #13
                          Re: Lowryder 2

                          Misschien is dit iets ?

                          Tneon 2x 36W
                          Afmeting 43x24x8cm
                          Kosten online rond de 50 euro
                          google op "tneon"

                          Tneon.JPG
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Lowryder 2

                            Even een afsluitend bericht over dit hok.

                            Beginners, denk erom: Als je micro wilt, kies dan niet 60x40 (een maat die je veel leest op internet). Zorg ervoor dat een TL lamp van 60 cm erin past. Kleinere TL lampen zijn NIET TE BETALEN.


                            Conclusie: Hoe enthousiast je ook bent, begin niet te snel met bouwen!
                            Last edited by Gasten; 2 October 2010, 20:03.

                            Comment


                              #15
                              Re: Lowryder 2

                              Waarom wil je per se TL buizen in je microkast?
                              TL is perfect voor groeiperiode (eerste maand) van je autoflower. In die maand, voor de bloei, is er eigenlijk geen geuroverlast. Dat begint met de bloei. Voor de bloei is het heel simpel om spaarlampen met het juiste spectrum te kiezen, en eigenlijk is een microkweker een bloeikast, geen groeikast. Met autoflowers heb je geen verduistering nodig om ze in bloei te krijgen, dus geen reden om ze in een kast te zetten voor de bloei. Ik gebruik momenteel slechts 2 TLs van 18W, maar ga er wel een paar bijsteken om het oppervlak te vergroten.

                              Deze twee Auto White Russians hebben 29 dagen 24/0 onder 36W gehad en zijn beginnen bloeien:
                              wietpoel 002.jpg
                              Dat zijn echt gewoon 2 TLs: zoals deze 10 Auto Blueberries in mijn nieuwe constructie (eerste twee). Daarvoor plank met TLs, bakstenen en klaar (derde foto)
                              microvegger 001.jpgmicrovegger 003.jpg019.jpg
                              Deze onbekende sativa-achtige autoflower heeft ook 3 weken TL, dan naar buiten gegaan.
                              WP_2 007.jpg
                              Ondertussen al bijna een maand aan't bloeien - een paarse sativa autoflower ?
                              21sep 012.jpg21sep 011.jpg
                              Allezins, tot ik een serieuse setup koop, is TL de kickstart voor mijn planten.
                              Verder bloeien doe ik in mijn diepvriezer (lachen!) nu zit er nog 2x26W meer in:
                              6 AUG 010.jpgWP3 001.jpg
                              en dat geeft ook echte wiet, of zo ziet hij er toch uit (nog niet geoogst):
                              27sep 011.jpg27sep 002.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X