Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder 2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lowryder 2

Daar zijn we weer. Toch deze kast gehouden en voor SL gekozen (2x 23 watt tornado kleurcode 827). Deze SL hangen 5cm boven het baby-plantje. Aan de achterwand komen nog 4x 18 watt TL.

Ik twijfel nog wel enorm over de hoeveelheid water die het plantje nodig heeft. Ik wil niet dat ze verdroogd. Daarom een 10euro vochtmeter gekocht. Die geeft aan "te droog". Wat denken jullie aan de staat van het babytje, ziet deze er gezond uit (2 dagen oud)?
    IMAG0304.jpg
    IMAG0303.jpg

Het stengeltje is onderop wat lichtbruinig en boven lichtgroen

Comment

vind die koelkast echt te gek!

Comment

Die van albes is idd super. Top.

Net in de chat (weer) een goede tip gehad. Het dopje er voorzicht afgehaald. Ging gelukkig heel makkelijk. Het resultaat hieronder. Meningen?

IMAG0305.jpg
        Please welcome "Misty" on the earth (vernoemd naar )

Comment

ik had het onkiemde zaadje gewoon verkeerd om in de pot gedaan. dan heb je nergens last van en het ziet er nog mooi uit ook later. Plaats binnenkort wel een foto van mijn onderkant stam.

Comment

Oke interessant! Ben benieuwd

Comment

Een foto update van de kast (nu klaar). De temperatuur meet nu 29 graden C maar het is wel een warme dag. Eigenlijk is dat net wat te hoog he?
              Luchtvochtigheid is 62%

IMAG0310.jpgIMAG0308.jpgIMAG0306.jpgIMAG0309.jpg
              IMAG0307.jpg

Comment

Voor wat ik heb gelezen is gemiddeld genomen 28 graden de bovengrens, maar ook iemand waarvan de kast 34 graden was en prima plantjes kweekte. Het nadeel is dat je weinig speelruimte hebt aan de bovenkant.

Aan de andere kant... hoeveel bloedhete dagen verwachten we nog dit jaar Ik zou de temperatuur in de gaten houden en zolang hij niet verder op loopt lijkt mij het prima te doen.

Comment

Thx voor je reply. Ik denk ook dat t vanaf nu kouder wordt. Heb nu een raam open daar en het deurtje open.

Comment

Comment

Hij is niet lichtdicht, maar de uren dat de lampen uit zijn is in de nacht, plus de ruimte is wel lichtdicht

Comment

IMAG0313.jpg
                        De inmiddels 4 dagen oude baby. Wat vinden jullie ervan? Het lijkt alsof er een klein bloemetje in het midden komt (baby topje haha) maar zullen wel de volgende blaadjes zijn?

IMAG0312.jpg

Er hangen 2 druppeltjes aan het plantje (zoals je op de foto een beetje kunt zien, 1 aan de stengel en 1 midden bovenop). Zegt dit nog iets?

Comment

gewoon geduld ;p

Comment

En? Hoe bevallen de eerste dagen als kersverse ouder? Krijg je nog een beetje slaap van haar? De druppeltjes zeggen volgens mij dat het wel goed zit met de luchtvochtigheid. Ik hoop dat ze snel een grote meid wordt!

Comment

Volgens mij gaat alles nog zoals het moet hoor!
                              zoals smoker al zegt: gewoon geduld!

Q

Comment

Haha lol catseye. Krijg genoeg slaap. Zij daarintegen niet. Slechts 6 uur per dag

Thanks for the replies. Hoop dat het goed zit. Heb veel foto's gezien waar plantjes met deze lengte al blaadjes hadden van 3 -4 cm en deze lijkt wat gelig (alleen de eindpuntjes). Kan dat niet uitdroging zijn?

Een foto van net (van boven):
                                IMAG0314.jpg
                                Last edited by Gasten; 5 October 2010, 17:52.

Comment

Bezig...
                                X