Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Tja, al sla je met dood. Het lijkt op zwarte puntjes of scheurtjes. Deze loopt niet recht maar meer in een hoefijzer. Bij Amber is een rechte scheur te zien, maar bij Betty meer een soort donkere hoefijzer. Geen idee of het goed is of niet.

    Voor wat betreft de ph van het leidingwater kon je wel eens gelijk hebben. Meerdere keren de ph gemeten met test strookjes, blijft rond de 6 hangen. Echter nu ook wat andere zaken gemeten en dat blijft ook rond de 6 hangen. Volgende week toch maar even een echte meter halen.

    Comment


      #17
      Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

      Ik denk dat hij die smurrie bedoeld die er langzaam vanaf valt als ze in het water liggen.
      Wat het precies is, weet ik niet.
      Volgens Greenhouse :
      De revolutionaire coating bevat een anti-pathogeen en wortelstimulator.
      Dankzij de kleuren zijn de verschillende soorten eenvoudig van elkaar te onderscheiden.


      Even later vond ik een pdf van een bedrijf dat coating van zaden doet wat weer de nodige vragen oproept:
      Wij kunnen gebruik maken van ‘markers’ als herkenningsmechanisme. Zo gaan we na wie de
      eigenaar is van de behandelde zaden. Dit kan bijvoorbeeld dankzij metaaldeeltjes die
      traceerbaar zijn door een metaaldetector
      .

      Anyways...en ? Komt er al wat ? Zou nu toch wel zo'n beetje moeten gebeuren toch..
      Kijk even op de site van je waterleidingbedrijf, daar kun je precies vinden welke stoffen er in je water zitten, zo ook de PH.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

        hoe gaat het nu met de zaadjes??? kan niet wachten tot ze een echte dame worden!
        ik ben maar nog het begin...

        Comment


          #19
          Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

          Ha die QnQ en Joosie1234,

          Ik ben echt net zo nieuwsgierig als jullie, maar na de controle deze morgen moet ik zeggen dat er nog maar weinig is gebeurd. Nu ik jou antwoord lees snap ik de vraag van Mathijs ook wat beter, het is inderdaad witte smurrie. Niet dat de "wortelstimulator" en anti-pathogeen ook maar enigszins helpt van Amber's scheurtje is absoluut niet groter geworden en Betty's hoefijzerige scheur blijkt niet een scheurtje te zijn, maar het oplossen van de coating. De coating is er nu helemaal af, dus de exacte staat van de zaadjes is nu uitstekend te zien. Amber heeft een mooie overdwarse scheur en de wortel kan er elk moment uit komen. Ik verwacht dus nog heel eventjes. Betty is nog helemaal gesloten als is er wel een begin van een mogelijk scheurtje zichtbaar.

          Ze staan in de kast, in donkere bakjes, tussen vochtige doeken met een constante temperatuur van 25 - 26 graden. Kennelijk bevalt dat ze zo goed, dat ze lekker in hun zaadhoesjes blijven zitten. Dus na 4,5 dag zijn we nog niet overtuigend veel verder gekomen. Leerpuntje: de volgende keer iets langer in het water laten soaken voordat ze tussen de vochtige keukenrollen gaan (tot wel 24 uur uur lees ik nu op de website van Green House). Maar ik heb geduld... echt... geduld... ik doe mijn best

          Ik heb een Ph meter met ijkvloeistoffen besteld,, dus ook dat moet straks goed komen.
          Last edited by CatsEye; 10 October 2010, 08:05. Reden: Leerpuntje toegevoegd

          Comment


            #20
            Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

            hoe duur was die PH meter? als ik zoek dan zie ik meestal alleen hele dure..
            wel jammer dat je zaadjes weinig kiemkracht hebben. maar geduld is een schone zaak
            maak natuurlijk liever niet het lange gewacht... Zet ze op Amber en Betty!
            ik ben maar nog het begin...

            Comment


              #21
              Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

              Milwaukee PH600-meter is 48 eur bij Alien.

              Amber's worteltje lijkt iets naar buiten te komen (we hebben het hier echt over een kwart millimeter, maar toch Betty is nog niet echt haar best aan het doen... na 7 dagen maak ik het resultaat van de ontkieming op en neem ik een besluit voor verdere actie (heb nog 3 white rhino zaadjes liggen).

              Comment


                #22
                Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                wat bedoel je met "en neem ik een besluit voor verdere actie"?? bedoel je daarmee dat je ook nog 3 White rhino gaat laten kiemen?
                ik ben maar nog het begin...

                Comment


                  #23
                  Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                  Als Betty het af laat weten, dan denk ik inderdaad dat ik de White Rhino zaadjes erbij laat ontkiemen. Als daar ook 1 of 2 van uitkomt is het kastje toch nog mooi gevuld. Het liefst ga ik natuurlijk met de twee White Widow zaadjes aan de slag, maar dan moeten ze natuurlijk wel meewerken

                  Comment


                    #24
                    Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Ik ben pas ook o.a. aan zo'n pakje met WW en Rhino van GHS begonnen.
                    De kiemkracht van de WW viel me bar tegen. Duurde erg lang, en het mini-plantje wat eruit kwam heb ik maar uit z'n lijden verlost een paar dagen later.
                    De Rhino doet het wel, maar neemt ook z'n tijd.
                    Ik ben benieuwd of het een uitzondering was, dus ik kijk af en toe even met je mee.

                    Probeer met je keuze tussen potten het hele oppervlak van je lamp te benutten.
                    Sucses.
                    Hallo,heren......
                    Ik had precies hetzelfde met deze twee soorten,erg lange ontkieming
                    en erg trage groei,moet zeggen ben nu 10 dagen verder en ze beginnen
                    nu aardig te groeien,de ww ligt kwa groei wel achter op de wr.....Dus zal wel het soort
                    zijn....
                    Last edited by de dikke; 11 October 2010, 08:38.

                    Comment


                      #25
                      Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                      En? Het worteltje er inmiddels al ver genoeg uit?

                      Greetz

                      Comment


                        #26
                        Ik heb de afgelopen dagen Amber en Betty even de rust gegeven om (verder) uit hun schulp te kruipen, maar helaas - nu 8 dagen vanaf de start van ontkieming, is er niets aan de situatie verandert. Amber's worteltje is nog steeds niet verder naar buiten gekomen (zie foto van een paar dagen geleden voor de laatste stand van zaken). Betty is nog steeds helemaal gesloten, behalve het minuscule scheurtje wat op het zaadje zichtbaar is. Zelfs voor langzame ontkiemers zou je verwachten dat er de afgelopen dagen iets gebeurd zou moeten zijn. Dus ik denk dat we kunnen spreken van een mission failure.

                        Ik krijg van een vriend een aantal white widow zaadjes (welke ook van Greenhouse afkomstig zijn). Dus daarmee gaan we dan maar een tweede poging wagen. Wat ga ik nu anders doen? Inmiddels via de website van Greenhouse hun voorkeur voor ontkieming gevonden. Dit betekent eerst 24 uur in water van 20 - 25 graden laten soaken en daarna tussen de vochtige tissuepapieren verder laten uitkomen. In dit geval dan ook direct in de kweekkast zodat er minder grote temperatuurverschillen ontstaan. En daarnaast ook nog eens direct in PH6 niveau water, want het kraanwater blijkt (nu ik een goede meter heb) inderdaad hoger uit te vallen.
                        Last edited by CatsEye; 13 October 2010, 19:24.

                        Comment


                          #27
                          Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                          Okee,dus beetje balen!!!!
                          Een troost,bij mij zijn van de 5
                          3xrino en 2x ww ook greenhouse,ook maar 2 over gebleven
                          gelukkig wel van allebei 1...Maar ook in groei,vind/vond ik ze traag.....
                          In alle gevallen voor mij de eerste keer,maar ga ook van meerder leveranciers
                          proberen en vergelijken...Nou opnieuw suc6 met de volgende ronde....

                          Comment


                            #28
                            Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                            Ik had white widow van seedsman, duurde een paar dagen, groei was verder niks mis mee.
                            Ik zal men volgende zaden zo te horen maar niet bij greenhouse bestellen.

                            in ieder geval maar hopen dat de nieuwe zaadjes wel willen.

                            Comment


                              #29
                              Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                              Hey Catseye..
                              Jammer zeg. Ik moet zeggen dat het bij mij ook een beetje mission impossible wordt.
                              De Rhino is +/- 10cm hoog, en de Lemon zit al rond de 40cm.
                              De Rhino doet het wel, maar staat al meer dan een week stil in hoogtegroei. Ik zit er al aan te denken om die maar af te knippen.
                              Ik denk dat GHS een slechte batch WW en Rhino heeft op dit moment, en ik ga dat ook zeker communiceren met ze.

                              Ik hoop dat je bij de volgende beter resultaat hebt.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Het is wel opvallend dat er meerdere zijn die klachten van gelijksoortige aard hebben. Nu ik nog een serie white widow zaden van Greenhouse heb wil ik daarom ook exact de ontkieming doen die ze vanuit Greenhouse voorstellen. Als het resultaat dan wederom tegenvalt (laten we het niet hopen), dan heb ik ook een reden om te klagen. Ze kunnen dan niet zeggen dat het aan de wijze van ontkieming heeft gelegen.

                                En dus weer nieuwe namen voor de dames bedenken

                                Comment

                                Bezig...
                                X