Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

    19.00 Amber en Betty liggen nog steeds in hun cocospotjes al heb ik het vertrouwen reeds verloren dat zij ooit nog uit zullen komen. Aan de andere kant staan ze niet in de weg, maar het vervolgproject is begonnen. In de tussentijd is de mogelijkheid ontstaan om over een week of 5 / 6 de plantjes (zo groot als ze dan mogelijk zijn) af te bloeien in een hok onder een 600 hps lamp, is het aantal zaadjes dat nu ontkiemd en gegroeid wordt in dit hokje aanmerkelijk toegenomen. Dus... de namen slaan we even over, maar het gaat om 5 x White Widow, 5 x The Church en 3 x White Rhino, allemaal van Greenhouse Seed Co. Nu eens kijken hoe deze andere zaadjes van Greenhouse zich gaan ontkiemen. Deze zaden hebben in de tussentijd wel in de koelkast (4 graden) gelegen, donker en afgeschermd tegen vocht, dus ook nog eens extra kiemkracht gekregen.

    Nu volg ik voor deze zaadjes wel de ontkiem instructies van Greenhouse, tot op de letter. Dus netjes water (PH 6) reeds op temperatuur (22 graden) laten komen, en de zaadjes (elk soortje in zijn eigen bakje) geplaatst. Hier kunnen ze lekker soaken voor de komende 20 - 24 uur. Daarna gaan ze tussen vochtige tissues op ongeveer dezelfde temperatuur. Dit alles natuurlijk lekker donker! Nou, eens kijken hoe deze dames het allemaal gaan doen. Uiteindelijk zullen er een stuk of 9 a 10 naar de 600 HPS omgeving gaan en wordt de rest in dit kastje groot (goed voor de ervaring zullen we maar zeggen. Maar goed, het avontuur is weer begonnen.

    20.10 Zaadjes nog een keer geprobeerd onder te dompelen (conform instructies), ze willen niet dus ik mag ze nu lekker in het water met rust laten.

    Comment


      #32
      Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

      krijgen de nieuwen al een naam?

      he hopelijk hebben ze nu wel een betere kiemkracht, kan je eindelijk gaan groeien in dat kastje!
      ik ben maar nog het begin...

      Comment


        #33
        Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

        Word lekker vol als alles ontkiemd dus in 5 weken zijnt het al aardig grote planten, ik ben ook maar een newby maar krijgen ze dan niet wat veel lichtconcurentie?

        Daarintegen af laten bloeien onder 600 watt lamp sounds nice
        Blijf je volgen.

        Greetz

        Comment


          #34
          Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

          @Joosie1234 > Wel, tja, ik heb wel een lijstje namen, maar het zijn er zo veel dat ik ze niet uit elkaar kan houden. Dus ik heb besloten dat ze hun toegekend krijgen als de dames hun kopje straks boven de aarde uit steken.

          @ Phailtree > Als ze net zo snel groeien als Amber en Betty ontkiemt zijn, maak ik me eerder zorgen dat ze nog niet klaar zijn om over geplaatst te worden naar de 600 watt lamp over 5 weken

          Comment


            #35
            Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

            Haha, ja dat is ook zo, ben nu eenmaal positief ingesteld
            + ik vind dat je er vanuit moet gaan dat een bedrijf gewoon goed zaad levert! als de nieuwe zaadjes ook zo lame zijn zou ik er toch even achteraan gaan.

            Greetz

            Comment


              #36
              Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

              Gisteravond de zaadjes (na 24 uur in het water te hebben gelegen), tussen vochtige tissues gelegd en deze in de kweekruimte geplaatst (afgeschermd, zodat ze wel de temperatuur genieten, maar niet van het licht). Sommige zaadjes waren zelfs al open gesprongen. Net de zaadjes tussen de vochtige tissues bekeken, een aantal hadden al een klein worteltje (die naar buiten stond!), dus direct de jiffy potjes gevuld met zaaigrond en de zaadjes in de potjes geplaatst. Niet allemaal waren al open (laat staan dat hun worteltje er al uit kwam), echter toch alle zaadjes overgeplaatst naar een jiffypotje met zaaigrond. De reden hiervoor is dat de tissue (vochtige) toch erg koud aanvoelde, ondanks dat ze in een omgeving lagen die continu op 25 graden wordt gehouden. Ik hoop dat ze in de potjes (die in de propagator staan) beter op temperatuur blijven.

              Dus sinds 11.00 uur deze morgen staan er 14 jiffy potjes met hun zaadje in de propagator, lv 65 - 70%, temperatuur ongeveer 25 graden. I keep my fingers crossed!

              Comment


                #37
                Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                Hahahahaha gefeliciteerd met de geboorte van je dochters.....
                dus de ontkieming van deze ronde gaat toch al weer een stuk beter.....
                Heb zelf nog wel even contact gelegd met wietzaadjes.nl en greenhouse,om
                navraag te doen of dat er misschien een foute batch tussen zat.Van beide trouwens
                netjes antwoord terug,uiteraard was er niks bekend....maar krijg wel netjes de boel vergoed
                heb hier van af gezien om dat het mij daar uiteindelijk niet om te doen was,maar toch netjes van allebei....
                Suc6 met deze ronde,en ga je zeker volgen.....

                Comment


                  #38
                  Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                  kijk dat lezen we nu graag
                  enidd wel netjes van beide leveranciers om het eventueel te vergoeden
                  zelf heb ik mijn ww zaadjes van royalqueen seeds en nu na 36 ongeveer is er toch al duidelijk 1 wortel zichtbaar van de 3
                  ze staan wel in een kweekbakje en heb seeds booster gekregen weet niet of dat veel uitmaakt maar het ziet er toch ook goed uit en in ieder geval wel sneller dan jou eerste ontkiemings poging met ww
                  maar nu rustig alles gang laten gaan en dan maar hopen op mooi stevige dames he

                  succes

                  Comment


                    #39
                    Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                    @de dikke > Dat is inderdaad heel netjes van ze om dat aan te bieden. Maar zeker als beginnend kweker wil ik toch graag de schuld bij mijzelf zoeken, dus ik zal de zaadjes wel niet genoeg kiemkracht hebben gegeven door ... de redenen waarom ze niet wilden ontkiemen. Nu in de tweede poging langer laten soaken, en na korte tijd tussen de vochtige tissues (te koud) verplaatst naar de zaadgrond (warmer). Dus we proberen te sturen. Mocht nou blijken dat alle WW's / WR's wederom niet uitkomen en de andere bijvoorbeeld allemaal wel, dan kan ik eens gaan denken aan het aanschrijven van de zaadbank.

                    @teaserke > Leuk dat je meeleest en dat na 36 uur een worteltje zichtbaar is, was dus bij de 1e en 2e keer bij mij ook het geval. Alleen de 1e keer kwam het worteltje niet verder naar buiten (ontkieming stopte), en de tweede keer... ja, nog steeds duimen aan het draaien, maar ik hoop dat het worteltje wortel schiet. Als ze eenmaal voorbij de moeilijke zaailing periode zijn, heb ik er het volste vertrouwen in dat het mooie dames worden.

                    07:30 Alle potjes nog mooi donker (vochtgehalte is goed), geen zaailingen gespot boven de grond, temperatuur in de propagator 25,9 graden, luchtvochtigheid 82%.

                    23.15 Jaaaa, het eerste geboortekaartje kan de deur uit. Church 1 is geboren en heeft zich met haar zaaddopjes nog op boven de grond laten zien. Ze is nu ongeveer een halve centimeter groot.
                    Last edited by CatsEye; 19 October 2010, 06:45.

                    Comment


                      #40
                      Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                      07.30 En het tweede geboortekaartje kan de deur uit, ditmaal is het een White Widow die zich laat zien. Nog wel met haar hoofdje in de aarde verstopt, maar als ik vanavond ga kijken is ze vast en zeker op gestaan, en hopelijk neemt ze nog wat zusjes mee. Haar zus Church 1 is nu 1,5 centimeter, met een heel klein beetje paarse gloed voor een half steeltje. De stand tot dus toe: 2 / 14. Temperatuur 26,1 graad, luchtvochtigheid 92% (luikje op een heel klein kiertje gezet om deze iets naar beneden te krijgen. Hier en daar zijn wat schimmelhaartjes zichtbaar, dus die weg gehaald.

                      IMG_0510.jpg
                      Church 1, met een klein beetje paarse gloed

                      IMG_0511.jpg
                      White Widow
                      Last edited by CatsEye; 19 October 2010, 06:56.

                      Comment


                        #41
                        Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                        Victorie!!!!!!Dat wordt beschuit met muisjes.....
                        Ik heb ook idd,hand in eigen boezem gestoken mbt
                        het ontkiem verhaal,zal best iets zijn geweest van mijn zijde.....
                        Maar goed jij hebt er nog 12 te gaan,dus ben zeer benieuwd...

                        Comment


                          #42
                          Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                          Ongelofelijk, wat schiet Church 1 de lucht in. Deze dame staat nu op zo'n 3 - 4 centimeter boven de grond uit te kijken terwijl de White Widow bezig is haar kopje onder de zaaigrond vandaan te tillen. Daarnaast zie ik dat een andere Church de zaaigrond aan het openen is, dus mogelijk ook vandaag of morgen aan de oppervlakte gaat komen. Maar... nu lijkt het wel op een aankomende (logistieke) uitdaging, want Church 1 kan op niet al te lange termijn al uit de propagator (en vlak onder de lampen komen) om verder aan te sterken en niet teveel te gaan stretchen, terwijl de rest nog lekker in de zaaigrond ligt te slapen. Dus ik begin nu wel langzaam te hopen dat de rest niet al te lang op zich laat wachten, want het is verbazingwekkend hoe hard Church 1 van start gaat... ze heeft er zin in.

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                              Met strekken van een zaailing hoef je niet zo blij te zien. Die wat maar vlak boven de grond zijn lobbladen heeft word misschien wel je mooiste. Ben wel benieuwd naar wat beeldmateriaal.

                              Grtz

                              Comment


                                #45
                                Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                                met verpotten gewoon tot de lob blaadjes in de grond, maar wel snel genoeg de lamp erop. zodat ze na de eerste gekartelde blaadjes niet meer gaan strekken.
                                Ben benieuwd hoeveel er morgen bovenkomen in ieder geval.

                                Succes

                                Comment

                                Bezig...
                                X