Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

    Zien er prima uit.

    Comment


      #62
      Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

      Zien er allemaal zeer goed uit.
      Ga zo verder man.

      Grtz

      Comment


        #63
        Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

        HOe heb jij jouw lampen opgehangen? Als je ze tegen elkaar ophangt doven ze elkaars licht uit...Wat ik wil zeggen is dat je met de juiste opstelling van zoveel lampen minder uitdoving van je licht krijgt waardoor je platje harder groeien..

        Comment


          #64
          Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

          @Chosen1s

          Kijk eens hier, kan je precies zien hoe de kast van Catseye in elkaar zit. Denk dat je aan de hand van de foto's in zijn bouwverslag wel kan zien of z'n lampen goed hangen of niet..

          @catseye

          Hoe hoog heb je jouw lampen eigenlijk hangen op moment? Ik kon het nergens in je berichten vinden. Ik heb gister mijn kast behangen met folie en vandaag mijn lamp binnengekregen, ga van de week mijn kweekverslagje beginnen, dan komen er ook foto's. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik de afzuiging ga doen, dan kan ik gaan beginnen!

          Groetjes!
          Last edited by Basa; 1 November 2010, 23:03.
          Attitude is a little thing that makes a big difference.

          Comment


            #65
            Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

            @Chosen1s Mijn lampen zijn verticaal gemonteerd, precies zoals de 5-kant van een dobbelsteen, waarbij 3 op een diagonale rij de kleur 6500K hebben en de twee overige punten 4000K.

            @Basa Mijn lampen hangen momenteel 1 cm boven het middelste plantje (van de 9) en zijn daardoor 4-5 centimeter verwijdert van de omringende 8 plantjes. Ik meet de temperatuur bij de top van plantjes, en op een plek algemeen in de kast. En ik check tweemaal per dag of (met name de middelste) niet tegen de lamp aangroeit. Veel succes met je kweekje Basa, ik kom je kweekverslag vanzelf wel tegen.

            Vanmorgen stonden ze er met zijn allen weer lekker bij. Toen ik de kamer inliep waar ook de kast staat rook ik voor het eerst de onmiskenbare geur van de plantjes. Heel subtiel, maar toch duidelijk herkenbaar. Heerlijk, maar als dat al na 1,5 week groei is, misschien binnenkort toch eens verder knutselen aan de filterbox.

            Comment


              #66
              Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

              Thnx Catseye,

              Ik heb vandaag m'n lamp binnengekregen, dus heb een plankje in elkaar gezet en m aangesloten. Ben nu ook aan het testdraaien met 1 ww, die stond nog, maar uberhaubt al slecht, dus het kan alleen maar beter worden voor haar. Dan ga ik die nog een duwtje in de rug geven richting de zon... Morgen op zoek naar een thermo/hygrometer. Dan kan ik beetje in de gate houden hoe de temperatuur blijft en hopelijk inschatten hoeveel afzuiging ik nodig heb voor de kast.
              Ben benieuwd naar de voortgang van jouw dames.
              Attitude is a little thing that makes a big difference.

              Comment


                #67
                Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                Foto update : 1,5 week groei!DGT_3359.JPG DGT_3396.JPG DGT_3391.JPG DGT_3387.JPG

                ... en de reguliere foto's...
                DGT_3401.JPG DGT_3399.JPG DGT_3400.JPG DGT_3406.JPG

                Comment


                  #68
                  Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                  Ziet der goed uit!, plantjes ontwikkelen zich mooi..
                  Ook een leuk verslag om te lezen, ga zo door zal ik zeggen ..
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #69
                    Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                    mooie foto's en mooi verslag

                    Comment


                      #70
                      Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                      die lens op je lens (toch?) kunnen nog wat mooie foto's opleveren.

                      ook wel leuk dat je eerste 2 zeven bladeren aangroeien. ziet er altijd zo mooi uit vind ik
                      ik ben maar nog het begin...

                      Comment


                        #71
                        Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                        De dames zien er gelukkig uit Eye, duidelijk dat pappa's goede zorg zijn uitwerkingen heeft. Ik lees met veel plezier de updates! Keep up the good work! Ik kom eraan met mijn verslagje, temp/hygro komt morgen!
                        Laters!
                        Attitude is a little thing that makes a big difference.

                        Comment


                          #72
                          Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joosie1234 View Post
                          die lens op je lens (toch?) kunnen nog wat mooie foto's opleveren.
                          Het is niet echt een lens op een lens, het is een 50mm 2.8f lens omgekeerd gemonteerd door middel van een reversing ring. Ik hoop met een aantal tussenringen de vergroting nog verder te kunnen oprekken. Met voorzetlensen kom je maar tot 2x - 4x vergrotingsfactor. Het alternatief is inderdaad een hele lens omgekeerd voor mijn lens te monteren, maar ik wil eerst even kijken of ik de randen van de micro (i.p.v.) macro fotografie op kan zoeken door middel van extended reversing. Maar de tussenringen waren out of stock.

                          Comment


                            #73
                            Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                            Ziet er mooi uit allemaal ben benieuwd! blijf ook volgen!

                            Comment


                              #74
                              Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                              Zelf knip ik ook wel door een loep met een gewone simpele digitale cam. Ik knip dan op de grootst mogelijke resolutie, in mijn geval s dat 6 mega pixels. Als je dan uit die lap van een foto het scherpe deel knipt waar de trichoos goed zichtbaar zijn en dit op de pc nog een maal vergroot kom je een heel end.

                              Comment


                                #75
                                Re: WW x 2 onder 5 x 23 watt SL, 1e kweek

                                Goed punt, Monty, ik zal hem eens in RAW schieten, eens kijken hoever ik kom.

                                Verder gaat het lekker met de dames, hebben voor het eerst groeivoeding bij het water gehad. Omdat ze toch wel kleine potjes hebben, zou het zomaar kunnen zijn dat ze in een hoog tempo de voeding er uit trekken. Het is inmiddels namelijk al echt druk in de kast, en de dames staan arm in arm, ehh... vinger in vinger naast elkaar. De lampen 2 schakels hoger gehangen, nu op zo'n 5 centimeter afstand. Ze blijven nog redelijk laag, wat mooi is, want straks onder de 600 watt zullen ze nog genoeg de hoogte in schieten. Ze ruiken ook al behoorlijk, er moet echt een filter in geplaatst worden. Dus ik hoop dat deze nu snel binnen komt. Als het raam open staat is het nog wel te doen, als die dicht is geurt het behoorlijk sterk. Maar als de lampen uit zijn moet het raam dicht zitten om de kamer niet teveel te laten afkoelen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X