Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taiga autoflower 2x 15Watt 1x 12Watt spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Taiga autoflower 2x 15Watt 1x 12Watt spaarlampen

@ CatsEye: Ja klopt maar et valt me ook erg mee met de spaarlampen!
    @ amateur: Ik heb de lampen er zo'n 10 cm boven, misschien nog wel iets minder, precies zo hoog dat de plant genoeg licht krijgt en de bladeren niet verbranden. Ik geef de plant water wanneer de grond droog begint te worden. Het lijkt meer zo dat hij verdroogt is door de foto, in het echt is het niet zo.
    thx voor jullie reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stienos0 View Post
      Hier nog een update
      Het plantje groeit lekker door! Door het fimmen zijn er 3 nieuwe deeltjes uitgekomen. Ook krijgt hij al witte draadjes onder de oksels. De lampen staan nog steeds op 18 licht. Dit blijf ik nog wel even doen totdat hij groter is geworden in de hoogte.
      Tot nu toe ben ik erg tevreden vooral over de werking van de spaarlampen.
      Greetz

[ATTACH=CONFIG]55870[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55871[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55872[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55873[/ATTACH]
      Je hebt toch een autoflower ? Dan maakt het niet uit of je hem op 18uur laat staan of op 12uur gaat zetten ze bloeid nu ook al
      Verder ziet het er netjes uit ben benieuwd of het fimman wat effect opleverd omdat dit vaak niet werkt bij de auto's.

Comment

Je hebt gelijk ja maar ik dacht misschien dat de bloei extra wordt gestimuleerd door de mindere uren licht.
        Volgens mij kan je een autoflower wel fimmen, alleen moet dit vroeg gebeuren omdat hij dan nog vol in de groei zit. Nou ja ik zit het verder wel.
        De fim slaat i.i.g. wel goed aan want er komen wel groeisprieten uit.

Comment

Even een vraagje, bij je eerste foto, heb je dan 3 snoeren van je lampen bevestigd in 1 kroonsteentje? Zo ja, hoe heb je dit gedaan?

MVG Max

Comment

Ja klopt ik heb gewoon alle draden gestript, zodat je van elke lamp een + draadje & een - draadje hebt zeg maar. Dan moet je gewoon alle + aan elkaar knopen en in het kroonsteentje stoppen. Zelfde voor de -. Aan de andere kant van et kroonsteentje gewoon de draad stoppen die je naar het stopcontact laat gaan, die bestaat ook uit 2 delen, een + en een - draad.
            Misschien is et niet een al te duidelijke uitleg maar het is niet heel ingewikkeld
            greetz

Comment

Misschien een iets andere oplossing dan kroonsteentjes bedenken. Even uit het topic elektriciteit gehaald:

8) Gebruik zo min mogelijk lasdoppen, als je de steekdoppen gebruikt ( lekker makkelijk) neem dan niet die goedkope zooi van een bouwmarkt maar ga naar een installateur en koop daar goeie steekdoppen.
              9) Kroonsteentjes zijn VERBODEN , neem dit als stelregel. !! als je niet anders kunt prima, maar probeer het te vermeiden !

Comment

Bedankt voor je reactie ik heb er wel voor gezorgd dat alles goed is afgesloten ivm kortsluiting enz. Heb je een idee als vervangende optie?

Comment

Mooi compact plantje, ziet er leuk uit met 3 hoofdtoppen, lijkt net of het een Scrog of LST plantje is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                    Misschien een iets andere oplossing dan kroonsteentjes bedenken. Even uit het topic elektriciteit gehaald:

8) Gebruik zo min mogelijk lasdoppen, als je de steekdoppen gebruikt ( lekker makkelijk) neem dan niet die goedkope zooi van een bouwmarkt maar ga naar een installateur en koop daar goeie steekdoppen.
                    9) Kroonsteentjes zijn VERBODEN , neem dit als stelregel. !! als je niet anders kunt prima, maar probeer het te vermeiden !
                    Soepel kabel met soepele kern is nogal lastig om in een steekdop te doen.....
                    kroonstenen zijn opzich niet verboden. Mits ze niet los in kabelgoten liggen ... In een lasdoos mag het namenlijk wel...
                    En thuis installaties zijn andere regels aan verbonden dan aan Utiliteitsbouw....
                    Dus ik zeg kroonsteen.... met eventueel een hulsentang gebruiken ( Met een hulsentang kun je hulsjes om de soepel kern knijpen zodat ze stijver zijn... Maar nogsteeds een ramp in combinatie met een steekdop)..... Aderkernen kun je ook vertinnen met een soldeerbout..... Je kunt ook speciale doppen kopen voor soepel kern maar dan word het weer lastiger om meerdere kernen bij elkaar te proppen....
                    Gewoon kroonsteen nemen....
                    Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

Comment

Oke dan heb ik et wel goed denk ik het is volgens mij ook wel veilig want kortsluiting is bijna onmogelijk...

Comment

Mensen hier zijn weer wat foto's van m'n kweek
                        De vorige keer was hij nog wat meer in de breedte aan het groeien. Nu begint hij al hoger te worden Ik begin denk ik nog maar niet met voeding, want hij trekt het nog goed.

IMG_7511.JPGIMG_7509.JPGIMG_7510.JPGIMG_7508.JPGIMG_7507.JPGIMG_7506.JPGIMG_7505.JPG

Comment

Hallo mensen,

Hier is weer een update de plant begint steeds meer bloei te krijgen. Ik ben ook langzaam begonnen met voeding. Het is gewone voeding voor planten, dus ik weet niet zeker of het zal werken. Maar daar kom ik vanzelf wel achter.
                          Wel jammer dat er niemand reageert, ik vind het wel leuk om te horen wat jullie ervan vinden.

Greetz

IMG_7611.JPGIMG_7606.JPGIMG_7613.JPGIMG_7610.JPGIMG_7609.JPGIMG_7608.JPGIMG_7607.JPGIMG_7605.JPGIMG_7612.JPG

Comment

ziet er goed uit uit!
                            ik zou wat grote okselbladeren verwijderen, de 4 of 6 grootste, zijn beetje overbodig nu,
                            je plant moet zijn sappen naar de toppen sturen
                            groeten

ps: hoe komt het dat jouw fotos in nieuw venster worden geopend en niet zoals normaal zodat je 'vorige/volgende' kunt klikken.

Comment

Ey bedankt voor de tip! zal het gelijk doen.
                              En over die foto's; ik heb geen idee, misschien omdat ik insert inline ofzoiets heb gedaan, bij de volgende post met foto's zal ik het anders proberen.

Comment

ziet er goed uit man! zitten ongeveer gelijk qua tijd! kom eens langs zou ik zeggen!

Comment

Bezig...
                                X