Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Big Bang - 400w hps - poging 2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Big Bang - 400w hps - poging 2

    Korting op 420shop
    Goedenavond leute

    Het is weer even geleden sinds ik hier op het forum ben geweest. Ik was al een tijd van plan opnieuw te beginnen nadat mijn eerste oogst redelijk goed is geslaagd. De eerste oogst is inmiddels bijna op, dus nu moet ik wel. Ik liep het aanpassen van mijn kweekkast telkens maar weer uit te stellen. De kweekkast moest ik helemaal opnieuw bekleden. De plantjes gingen bij de eerste poging niet in de bloei vanwege lichtinval door kieren. Hopelijk is dat nu verholpen doordat ik eerst een laag zwart-wit folie heb aangebracht met daarover het radiatorfolie. Tevens is de kast voorzien van ventilatie, om warmte van de 400watt hps te kunnen afvoeren.

    Vorig verslag: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ii-s-first-try

    Hoewel ik eigenlijk geen fan ben van Big Bang, maar nog 3 zaadjes had liggen, wordt het dit keer Big Bang.

    De planten hebben de volgende ruimte:
    1 meter hoog x 0,80 meter breed x 0,60 meter diep (lamp en hoogte pot zijn er al vanaf getrokken)
    In deze afmeting wil ik 3 plantjes kwijt dus.

    Dus even in het kort:
    Grootte: 1m x 0,80m x 0,60m
    Afvoer lucht: Torin slakkenhuis 250m3 ventilator
    Aantal plantjes: 3
    Soort: Big Bang
    Lamp: 1x 400w Philips HPS

    Vorige keer heb ik voor mijn gevoel te snel geoogst, dit keer ga ik dat dus ook proberen te verbeteren

    De plantjes zijn eergisteren ontkiemt en zitten sinds vandaag in de grond.
    Ben nog niet helemaal klaar met de kweekkast dus moet wel gaan opschieten.
    Kweekkast:

    Nu gauw naar bed want morgen moeten we weer vol aan de bak
    Last edited by roy88; 7 October 2010, 22:57.

    #2
    Re: 3x Big Bang - 400w hps - poging 2

    Veel succes met je nieuwe kweek! Elke kweek is een stap vooruit moet je denken! En je vorige kweek moet je gewoon op verder bouwen. Op zoveel mogelijk punten verbeteren als je kan. Wees gerust, het forum is hier om je te helpen als je vragen hebt. Ook over oogsten moet je eens zoeken bij 'Trichomes'. Daar zal je een pak info vinden hoe je op het juiste moment kan oogsten, echt niet zo moeilijk. Desnoods post je wat foto's van je trichomes en helpen wij je verder

    Test eens of je tent lichtdicht is door ze toe te doen en buiten het licht aan te steken, zet jezelf in je kweekhok en zo zie je direct of je licht kan zien of niet
    Greetzzz

    Comment


      #3
      Re: 3x Big Bang - 400w hps - poging 2

      Leuk! zit de afstand die tussen de lamp en de plant zit ook meegerekend bij de hoogte? welke voeding wil je gaan gebruiken? welke pot grond?
      veel plezier met je big bang's en ik volg je!
      ik ben maar nog het begin...

      Comment


        #4
        Re: 3x Big Bang - 400w hps - poging 2

        Dat doet me er aan denken dat je het beste niet meer dan 2 weken groei geeft aangezien je met je hoogte toch wel wat in de problemen kan komen. Daarnaast kies je ook best een soortje die niet zo hoog komt (liefst geen Sativa's zoals Haze ofzo). Of je zal moeten knakken (niet dat het zo erg is maar ik heb liever puur natuur als het mogelijk is). Onder een 400w willen ze nog wel eens doorschieten . Zijn het trouwens feminised zaden?

        Comment


          #5
          Re: 3x Big Bang - 400w hps - poging 2

          Leuk hok, je zou vanaf de foto echt zweren dat die veel en veel hoger is. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden. Altijd goed om te lezen wat mensen hebben geleerd van de eerdere poging(en), aangezien dit voor anderen vaak de valkuilen zijn om goed te verhelpen. Maar je hok ziet er erg goed uit zo!

          Comment


            #6
            Re: 3x Big Bang - 400w hps - poging 2

            En groeit er al iets?

            Comment

            Bezig...
            X